Iller iFokus

Iller

Etiketter: färgpälsteckning
Läst 907 ggr
kitty
0

vitfotad smörkola och kanel?

Hittade här på iFokus dessa benämningar som namn på illerteckning?

googlade men hittade inga bilder

någon som vet vad det är ellr hur dom ser ut?

Theres
0

Låter som en tomte, albino och pastell :D

Ja, vitfotad måste ju iallafall vara tomte…
Smörkola låter som Albino (gulaktig) eller ljus pastell, och kanel kan vara en mörk pastell då eller en viltfärgad?

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

*låter smarrigt* Knäck med nötter vore en annan trevlig teckning…

bnoffan
0

Kanel var uppe på tapeten för ett tag sen om jag inte minns fel? I angoratråden kanske?? hmm.

Edit: Tråden heter "vilken färg…" Inlägg 41-42

sarae
0

kanel heter cinnamon och är en färg på iller…en rödaktig brun tom skulle man kunna säga…smörkola/butterscotch har jag aldrig hört, men skulle gissa på pastell…vitfotad kan vara tomte, men de finns fler teckningar som har vita fötter

ferretgirl
0

Kan det möjligen vara en sådan här du menar?? Denna illeren kommer från Belgien om jag minns rätt. Bilden är lite suddig men det syns ändå hur hon ser ut.

sarae
0

så vitt jag kan se så är tösen på bilden en panda…ljuvligt söt ;)

JossanH
0

vet att de i boken "tamiller hemma" lagt upp bild på en vitfotad pastell som är, så vitt jag ser, en mörk pastelltomte/panda.

De benämner även pateller som smörkola i den boken om jag inte minns helt fel.. :) 

Vissa kallar ju kanelen för en mörk pastell. kanske på samma vis som man kan kalla blackselfen för en mörkt viltfärgad. Det beror helt enkelt på i vilket land man är.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

#5 älskar den där bilden=)

Aelsklinn
0

I USA finns ju färgen cinnamon (=kanel). De illrarna är liksom lite röd-brunfärgade. Som om de vore rödhåriga :)