Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 576 ggr
Madde
0

Semi - Eurovision song contest 2006

Är det någon som har tänkt och titta på det idag.

Jag måste ju säga att idag är det rena döden på tv. Så det finns inte så mycket annat och titta på tyvärr. Så för min del blir det nog det ikväll.

Men tror ni Carola går vidare???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

DG
0

Jag kollar på det också, ingenting annat att se typ.

Jag håller såklart för Finland fast tycker Finlands bidrag är lite halvdålig. Annorlunda men jag tycker Lordi är ingen bra. Men vi har ju ingenting att förlora så det är bara köra på :D

Denna kommentar har tagits bort.
Madde
0

Första bidraget gav jag inte mycket för. Armanien. Hoppas att dem andra håller högre klass.

klarsferrets
0

Nä jag hinner inte för i morgon kommer det folk då emelie fylde i tisdags och sedan har vi släkt o vänner här på lördagen

-eM-
0

Jag kollar! Finlands bidrag är ju bst!

Madde
0

Sverige ligger som nr 20 i startlistan av 23st. Så det dröjer ju ett tag innan man får se det. Men finland måste ligga lite högre. Nämligen på nr 16. Det är ju betydligt tidigare.

elinn
0

JAG TITTAR =)

DG
0

Ingenting jättebra ännu iaf.

Madde
0

Nä måste hålla med om att jag inte hört något bra bidrag än. Nu är vi på nr 9.

DG
0

Tycker dom låter ganska lika…Irländsk va ju lite annorlunda jämfört med andra men den va inte jätte jätte bra heller.

Madde
0

Snart är det dags för finlands låt. Och den sticker ju verkligen ut om man jämför med dem andra Skrattande

DG
0

Ja den gör ju det =P

Madde
0

Hoppas det blir högre klass i Finalen på Lördag. Tycker inte låtarna är speciellt bra. Men det är som du säger DG att dem låter väldigt lika varann.

DG
0

Men det brukar väl vara så? Det här är första gången jag kollar på det här på 5+ år…

Madde
0

=) bättre sen än aldrig. =)

DG
0

Hehe, skulle nog inte kolla på det om inte lordi va med eller om det va nånting bra på tv faktiskt =P
Kommer inte riktigt överens med min musiksmak.

Madde
0

Du gillar väl lite tyngre musik om jag inte minns helt fel DG, vad gillar du för sorts musik???

DG
0

Ja precis, tyngre musik. Typ Rammstein, Deathstars, In flames och sånt :)

Madde
0

i bidrag nummer 15 är det verkligen kort, kort som gäller. Undrar varför man måste spela på sin sexighet hela tiden. Tycker inte man ska vinna pga det.

DG
0

Ja, mest av dom tycks ha gjort det… men sex säljer.

Madde
0

Ja tyvärr så säljer sex. Men nu har Lordi spelat. Vad det värt väntan DG??? =)

DG
0

Ja, fast jag trodde det skulle vara mer pyotechnics. Dom har ju pratat att det va för dyrt etc. Men det va ju nästan ingenting…

Men men, vi får se hur det går :D

Madde
0

Dem går säkert vidare. Mest för att dem är helt udda och har en helt egen stil. Vore lite kul om finland gick vidare tycker jag. =)

DG
0

Ja, det har ju inte gått så bra för Finland oftast =P

TottsiGirl
0

Håller oxå på Finland.. Har deras skivor tycker faktiskt dom e bra.. :) Annorlunda men jag blev lite besviken tyckte inte dom var sååå bra live.,. Men jag kan hålla med dig madde om att kvaliten på bidragen e sådär i år alltså!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

Nä men det skulle inte skada med finland och sverige i final. Då skulle väl hela norden vara med om jag inte minns helt fel.

DG
0

Det skulle ju vara roligt :) Sen gäller det ju att se om man kan se på lördag =P Men när löning e nästa vecka lär det inte bli nånting särskilt nu på lördag.

Okej, nu e det någon jättekonstig låt på…

Madde
0

ja den förra låten var riktigt kontig. Hehe. Undrar om det är bara du och jag som är inne och samtidigt ser på Semi - Eurovision song contest 2006

TottsiGirl
0

neja  e här oxå :) Men ja skriver i andra trådar oxå :P

Måste hålla med kristian i hans kommentar att det e väldigt mycke lättklädda damer i detta årets final!!!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

DG
0

Man försöker hoppa från tråd till tråd =P

Madde
0

Idag skrivs det rätt lite här inne. Eller så är det jag som är så snabb med och läsa allt. =)

Madde
0

Oj vad den sista låten inte var bra. Den från island. Hon blev utbuad det första som hände. Men vad säger man om hennes beteende. Hon har tydligen varit väldigt otrevlig.

DG
0

Den är verkligen kass låt…

DG
0

Måste säga att den där klänningen på olympiska vinnaren (?) passar henne inte alls.

Madde
0

Nä nu ska jag lägga mig i sängen och se på slutet. Börjar jobba tidigt i morgon och har 1 timmes bilresa enkel väg. =) God natt alla här på iFokus. =)

DG
0

Gonatt!

TottsiGirl
0

natti natt

DG
0

Båda Finland och Sverige kom till finalen!

GizmoGirlie
0

Ja men jag förstår ej hur dom där som sjöng: vi vinner eurovision.. att dom kom med, va juh as dåliga…

TottsiGirl
0

Haha ja de fanns någar låtar som ja verkligen inte fattar  hur dom kunde komma vidare!! haha men man fick sig ju ett gott skratt iaf Glad

Faxlin
0

Hmm, gissa om jag missade allt då. Men enligt vad ni skrivit så var det ingen kattastrof att jag inte såg det i alla fall. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

man fick sig ju i alla fall ett gott skratt igår!!! Tyckte faktiskt lithauen (om det nu var dom) med "we are the winners"  var bäst! skrattade ju så jag grät…ok har tråkig humor men men!  Skulle inte förvåna mig om dom typ vann! hihihi! Där kan man snacka om att man inte tar melodi festivalen på så stort allvar! Flört

Men islands bidrag var ju fruktansvärt!!! Stackars Tjej! Fundersam hon verkade ju inte helt frisk! Flört

domiino
0

jag håller stenhårt på Lordi! eftersm att the poodels inte gick vidare. okey dom är väl inte sådär superbra men det är ju före detta trummisen i talisman som är sångaren i the poodels så det är ju lite "remenissee" för mig då jag älskade talisman innan..hehe..men jag gillar Lordi, dom är väl lite hårda för min smak men men, the fire of heavy metal is still going strong!!

-eM-
0

Go Finland, go Finland!

tessa
0

haha jag tyckte Islands bidrag var jättekul - äntligen någon som kan driva med eländet.. =) fast sångerskan verkar uppenbarligen ha dålig attityd och sådant drar ju ner allting.. trist!