Iller på film / TV
Vet ni om nån film där det finns med iller/ illrar?
jag har bara sett en reklam på tv där illerna sprang som bud o köpte godis haha

Illrar på tv brukar det visas massor. Vi har först reklamen från pressbyron som var för några år sedan, den du nämner.
Sedan har vi illrar med i reklamen för Nokia däcken, den med älgen som pratar om ungdommens källa.
Sen har vi funniest home videos de har ofta illrar med av någon anledning. Kanske för att de gör så mycket tokiga grejer.
Sedan har vi animal planet, de visar ofta illrar på deras veterinär och rescue programm.
Filmer finns det också en del av:
Så kom Polly
Nyaste Harry Potter (står still just nu om vad den heter)
Dagissnuten
Hmm, det var några fler jag vet det. Fast jag kommer inte ihåg dem nu. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa: Finns det inte en tråd någonstans som räknade upp en hel massa filmer där illrar var med? Har för mig jag skrev i någon sådan…

Jepp, det gör det. Fast jag hittade den inte. Så varför inte öva upp sina kunskaper och se vad som fastnat. hihi
Dessutom är det så tråkigt att svara i trådar, se denna tråd. Åtminstone om det inte är en lång sjukdoms tråd eller liknande där det finns en massa livsviktig fakta.
Audiatur et altera pars
Det finns med en iller i Starship Troopers. En viltfärgad som heter Cyrano.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Cyrano, ett häftigt iller namn tycker jag. Har jag aldrig hört förr.
Audiatur et altera pars
Säger väl Beastmaster igen då…..den står hemma i min bokhylla nu =)
Amor vincit omnia

*hoppar och viftar med armarna* Veronica jag vill se, jag vill se, jag vill se!!
Audiatur et altera pars
Tolkien; Sagan om Ringen. En eller två scener på värdshuset.
Vi såg filmen "Så kom Polly" för någon vecka sen och det var den roligaste "tolkning" av en iller som jag någonsin sett! Den blinda (!) illern Rodolfo syntes inte till alltför många gånger i filmen men de gånger herrn var med, var han på något skämtlöst sätt otrolig rolig!!
Svårt att förklara, ni får se eländet själva..! 
Mvh Tessan

Ja den ja, tänk när han kommer in under toadörren. Skrattade hejdlöst då.
Hmm, undrar hur låg humor jag har egentligen.
Audiatur et altera pars
Åsa: hahaha, tänkte just samma sak om mig själv när det gäller den låga humorn..

De ioi dalmatinerna har väl alla sett, eller? Hur många har sett de 101 illrarna?

Audiatur et altera pars
Haha…filmen finns väl inte? :/

Enligt hemsidan så kommer den snart att göra det i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars

haha den måste man se då den kommer ut !
vänta ett halvår så går den säkert att spela in hos någon här
alla känner vi väl till illermatematiken
Veronica vad är Beastmaster för film?? Känner nämligen inte igen den titeln. 
ikväll smäller det kanal 5 sänder den värdelösa b filmen Mars attacks klockan 22.50. I slutet finns det en iller med har jag för mig

okej, så då är det dags att titta på tv alltså. hihi
Audiatur et altera pars
då ska jag spela in den på min dvd. =) Så kan jag spara den. 

På en Saab reklar (tror jag) förra året fanns det en illerliknande sak med, skulle nog föreställa mink för den bytte färg när bilen körde förbi (vinter/vår).

#17 Beastmaster är en fantasy/äventyrsfilm, lite i stil med Conan och dylikt. Det finns både en etta och en tvåa, i första vet jag att det är illrar med och jag har hört att det är illrar med i den andra också.

Ohh, måste säga åt Veronica att jag vill låna de filmerna samtidigt som jag lånar hennes iller;-)
Audiatur et altera pars
Idag hyrde jag en film som heter Domino. Handlar om en tjej som blir prisjägare.
Tyvärr så är det ingen iller med men dem nämner just iller i filmen i en lite skum benämning. (Blir alltid lika förvånad när dem använder iller i olika sammanhang.)
Filmen var bra så jag rekommenderar filmen. Är en Actionfilm.

Låter som något att se alltså. Tackar för tipset.
Audiatur et altera pars
Jag gillade filmen, men jag gillar action och sånt. För det är det mycket av i filmen. =)

madde var filmen bra? vad handlade den om? min pojkvän hittade filmen och ville laddaa ner den pga namnet "domino" = mitt smeknamn..hihi men han kunde inte ladda ner den..funderar på om den är värd att köpa?
Filmen handlar om en tjej som blir en prisjägare tillsammans med 2 andra killar. Dem ger sig ut för att jaga brottsligar som inte har visat upp sig i rätten. Handlar även om maffian.
Jag tycker verkligen att filmen var värd att se. Så jag kan rekommendera den. Men gillar man mycket action så är den bra.
Hoppas att svaret är tillräckligt bra.
Ikväll 12/5 1900 kommer det att vara med en iller i vi i 5:an

ååh, nu har jag sett det och Vasa (visst hette han så?) var såå sööt :D
Han var fånge på Hall tydligen

Pojkvännen var och sökte på Google video och hittade denna:
http://video.google.com/videoplay?docid=8509730641106416830&q=puppy+ferret

Skal vi se… Ta en titt på denne tråden på NIF sitt forum, der er enda flere filmer hvor ilder er med.
http://www.ilder.no/forum/viewtopic.php?t=152&highlight=film
Og husker også en reklamefilm hvor en fyr går rundt i en tykk pelskåpe midt på sommeren. Han kommer inn i leiligheten, slår ut armene og dermed 'renner' kåpen av ham i form av mange ildere som løper over gulvet! Vet jeg har sett linken et sted, men finner den ikke! Ler meg fillete hver gang jeg ser den…
#32: Oj vilken stor iller det såg ut och vara. Eller så blir man lurad av att det är en hundvalp. Dem gick ju jättebra ihop. =)
Imorgon (17/5) kommer det att vara illrar med på Raggadish!! Arwen, Sam, Buffy, Stitch, Tengel, Bomse och Hubbe medverkade under inspelningen. *ler*
Åå va kul vilken tid sänder dom de programmet och vilken kanal e det?? Ska jag försöka kika på :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Ja det undrar jag oxå vilken tid det är. Och nu har jag äntligen kollat upp det. kl 20,30 - 21,00 på 2:an kommer det att sändas. =)

Aaaahhhhh, min Stitch ska vara med i tv. hihi
Audiatur et altera pars