Iller hane verkar farliga :S
Hejhej!, jag har besökt min kompis nyligen som har skaffat 1 till iller, denna gång en hane. Jag har tidigare haft 2 illrar och funderar på att skaffa en till (hade 2 honor). Och när jag hälsade på henne så verkade hanen lite mera farligare.. och det var den, den bet till mig hårt som fan.. jämfört med honan. Och jag tycker dom ser mycketmycket farligare ut och större. Skulle nog aldrig skaffat en hane, eller vad säger ni är alla iller hanar på detta vis?
det beror väl på hur man uppfostrar dem.
själv gillar jag hanar bättre. ;) Man kan ine dra alla illrar över en kam. Allt hänger på uppfostran, psyke och hur deras släkt är……sen kan man väl ändå inte kalla illrar för farliga? de kan ju inte ta livet ev en direkt ;)
#1 . -Det kvittar nog om du är snäll eller dum mot den, den blir nog fortfarande lika stor -.-, utveckla helst dina svar lite mera
om du behandlar en iller dålig till exempel snärtar till den på nosen när den gör fel eller slår den då är det super vanligt att dom blir rädda för händer och biter så fort dom ser dessa hemska saker för att försvara sig
#3 men storleken har ju ingen betydelse på hur snälla/farliga dom är..

Men det är inte storleken som är det farliga. det är hur de uppfostras. Min erfarenhet säger mig att det hela är ruskigt individuellt. Även honor kan vara riktiga monster. Så det beror helt på individen.
Har själv fått hem en liten tös som bet rätt igenom sin husses tumnagel. Inte snyggt några veckor efter bettet. Så töserna kan de med :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
har oxå en tös här hemma som var rena monstret i 2 år…. å e fortfarande inte årets charmtroll ;) men honorna e iaf mindre än hanarna det e ett som e säkert.
#7 nej sarae det första du varnar för när man kommer hem till dig är ju ditt lilla söt monster=)
och då kan vi ju tillägga att hon är verkligen liten, jag trodde hon var en liten valp när jag såg henne

#7: *host* inte allas honor :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#8 hehehe yup…uppenbarligen e det inte storleken som räknas :P
#9 moahahaha sant så sant
#10 nej precis så man kan ju inte säga att hanarna är farligare bara för att dom oftast är större än honorna
joda det låter så logiskt så =P
min största hane är min snällaste iller!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har två hanar som är jättesnälla, skulle absolut inte säga att det har med könet att göra utan som sagt hur man uppfostrar dem. Klart hanarna blir större ändå men de är ju inte farligare för det som sagt =P Tänderna gör inte ondare på en stor iller osm biter än en liten.

Ingen har bitit mig så hårt som Tjejen.
Skrollam biter hårdare än groggie här hemma =P

Tjejerna har vassare tänder, så de går lättare genom huden.. tycker iaf jag ..