Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 1480 ggr
illernettan
0

Kungen av Hillbiörns.......

………har idag somnat in lugnt och stilla.

Hillbiörns Lurventufs har sedan en längre tid tillbaka kämpat tappert mot insulinom och mot slutet en begynnande blindhet. Insulinom har han haft sedan ett och ett halvt år tillbaka, så han har levt länge på övertid.

Hillbiörns Lurventufs föddes här hemma i köket för fem och ett halvt år sedan. Under åren som har gått har han följt med på än det ena äventyret än det andra och aldrig tröttnat på nya äventyr. Han har med bestämdhet visat ynglingarna att det är han som bestämmer. En kille med cool attityd till livet. Han har tagit hem lite priser under åren men det jag är mest stolt över är priset han fick på Viking Ildern 2002. Han fick priset som domarfavorit bland ca 200 illrar.

Resten av gänget fick vara med och ta farväl vilket jag tror är bra för dom.

Hillbiörns Lurventufs kommer att vara saknad av oss alla. Det blir tomt ikväll när jag ska ge medicin vid 20-snåret. En mindre matskål att fylla, en iller mindre att räkna vid nattdags, en iller mindre att oroa sig över. Mina ord räcker inte till……

Sov nu lugnt Lurvas så ses vi…..Kom ihåg att hälsa det andra gänget från oss. Älskar och saknar dig så otroligt mycket.

Anette, Anders, Robin, Hillbiörns Fizzelia, Popp Off, Estrella, Alinéa Zephora och DagOtto.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

MissFerret
0

Tror inte det behövs så många ord Nettan…. "Vi tänker på er"
Sov så gott lille Lurvas….

Camilla, Erica, Baloo, Shanti, Stuart Little och Isis

Guteillern
0

#0 Ledsamt att läsa, eftersom han kommer att saknas när vi träffas. Samtidigt har han haft ett efter sina förutsättningar bra liv och kan njuta av att vandra på ängderna bortom Regnbågsbron. Många kramar från oss och illrarna.

Ceciliaolucifer
0

Jag Beklagar Anette :( Finns inga ord att beskriva hur ledsen jag är för din skull. Förhoppningsvis har han det mkt bättre där han är nu med alla andra änglar..

Många många kramar

KerstinL
0

Beklagar sorgen!! Gråter

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Nea
0

Tårarna rullar ner för min kind. Lurvas var en sådan otroligt fin kille. Stor kram från oss i Visby

NoraDede
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ursch nu började jag grina=( beklagar sorgen, RIP fina Lurvas.

(bilden är tagen av mig på Lurvas på göteborgs träffen i augusti i sommras)

Norrskenets
0

Huuga, beklagar sorgenGråter

Tesan
0

Beklagar sorgenGråter

AlbaStiffler
0

Beklagar! :(

skrollan
0

beklagar sorgen!

Faxlin
0

Beklagar så er förlust.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Beklagar verkligen!! Massa illerkramar ifrån Ulrika, Grizzly, Lurvas, Erik, Oliver, Nalle, Pyret och Molly

Sarah
0

Tänker på er, beklagar. Kram

sarae
0

beklagar sorgen. Lurvas var verkligen en fin iller

LeeLoo
0

Usch så trist! Sänder er många tankar! KramLedsen

ferretgirl
0

Sov i ro lilla Tussen. Vet vad du går igenom nu Anette, men du får leta upp dom fina stunderna med honom, ta in dom till ditt hjärta och bevara dom där.

Gud såg att han blev trött, och det fanns ingen bot, så han la sina armar runt honom, och viskade. Kom till mig.
Med tårfylld blick såg vi på honom, när han gick bort.
Och fast vi älskade honom så innerligt, så kunde vi inte förmå honom att stanna. Hans goda hjärta slutade att slå, och hans pälsklädda tassar lagda till ro, Gud krossade våra hjärtan för att bevisa att han bara tar den bästa!

Norrskenets
0

#16 vilken fin dikt..rös och blev tårfylld=´(, får ja spara den?

babsan
0

beklagar =(

*tröstkramar*

JossanH
0

Beklagar verkligen… Gråter

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gilla
0

Så ledsen för er :o(
Han har det bra nu….I Illerhimlen

ferretgirl
0

Spara du den #17# om du vill det. Har själv översatt den från en engelsk text utan upphovas man/kvinna. Tycker själv den är så fin och passar till en liten iller.

illernettan
0

Vill på detta sätt säga tack till er alla som har skrivit.

Det är tomt utan den sjätte pälsen men det känns att det var rätt beslut att ta. Samtidigt som jag sörjer så är det en lättnad då han fick extra tid hos oss. Jag vaknar fortfarande i god tid på morgonen för att kunna ge Lurvas medicin i rätt tid. I måndagskväll kom det ingen iller vid 20-tiden och pockade på uppmärksamhet, vi försökte att ge honom medicinen vid ungefär samma tid varje dag. Detta lärde han sig och var jag sen i hans ögon fick jag veta det Glad.

Tack till er alla än en gång.

Anette och resten av gänget.

Norrskenets
0

#21 tack

Verkar som att han var en riktig guldklimp, synd att man aldrig fick tillfället att träffa charmkillen=´)

illernettan
0

#23 Ja, han var en riktigt guldklimp och det var tråkigt att du inte fick träffa honom. Men håll med om att alla illrar är våra alldeles egna guldklimpar?Glad

#16 Tack för din fina dikt, ferretgirl. Jag erkänner att det var med tårar i ögonen jag läste den Gråter.

ferretgirl
0

Tack Nettan, tyckte att den var så fin, och den var för Lurvas. Fick se honom en gång, och det räckte för att han skulle fastna hos mig.

Norrskenets
0

#24 Ja det hade verkligen varit roligt att få träffa charmtrollet, ja det håller jag med om helt och hållet. = ´ )

Faxlin
0

Han var en otrolig personlighet. Glad att jag fick träffa honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MissFerret
0

En extra varm illerkram från Lurvas kusin Shanti :)

JossanH
0

#28 samma här, kusinen hälsar!

Sajtvärd på Iller.ifokus