Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 645 ggr
Aniron
0

Katt upphittad i lund!

Hej alla!

En svart honkatt med vita tecken hittades idag på Gastelyckan i Lund vid 18.30-tiden. På halsen är pälsen avskavd efter ett halsband hon haft men det var tyvärr borta vid upphittandet. Hon är varken öronmärkt eller chipmärkt. Hon har nog gått utan mat ett tag för hon var både mager och jättehungrig när hon hittades. Polisen är kontaktad.

Snälla, hjälp mig hitta ägaren till denna supercharmiga och jättekeliga katt!

Katten finns i Lund. Om ni känner ngn som förlorat sin katt så kan de ringa mig på 0736-185273.

/Anna

Norrskenets
0

puttar upp tråden*hoppas hon hittar hem snart*

Aniron
0

Ja.. Det hoppas verkligen jag med.. Stackars liten.. Hon är verkligen supermysig..

NoraDede
0

kanske du ska lägga ut bilder på henne om du har möjlighet

Norrskenets
0

#3 Varför ska hon det? det är ju nån som äger katten och om man visar bilder så kan vem som helst komma och säga att det är deras katt. Jag tycker att dom som saknar katten får tillbax katten om dom kan beskriva den och bevisa att det är deras som en säkerhet för katten.

eller har ja fel Aniron?

NoraDede
0

ja men det finns då många svarta och vita katter….och låter inte så snäsig #4….

Norrskenets
0

#5 inte meningen att låta "snäsig" men tänkte bara som en säkerhet för katten, ägaren vet nog ett kännetecken på katten som ingen annan katt har.

NoraDede
0

#6 ja men tyvärr är det ju många katter som är så lika

ViktorMarina
0

Det finns precis som iller_tjejen säger en fara med att visa bilder i såna här fall, jag hade inte gjort det om jag hittat en katt iaf. Om någon som har borta sin katt i eller i närheten av Lund ser annonsen kontaktar de nog henne oavsett.

Aniron
0

Jag tänkte först likadant som #4 och #8. Att det är bättre att be om beskrivning om ngn ringer.. Men tyvärr kastar sig inte folk efter hittekatter så jag tror inte att det är ngn fara om jag lägger ut en bild. Lägger jag ut en bild så kanske ngn granne eller kompis till ägaren känner igen katten, på det viset blir det större chans att hitta ägaren. Jag har ingen kamera tyvärr, men jag ska försöka fixa en.

Jag önskar så att jag ska hitta ägaren. Katten kan inte stanna särskilt länge där den är nu.. :(

NoraDede
0

#9 det var något sånt jag oxå tänkte på. för om jag läser en annons som denna och det bara är en svartvit katt kanske jag inte direkt reagerar men ser jag en bild kanske jag kommer på men oj det där e ju tanten som bor längst ner på gatans katt=)

Pandae
0

men vad händer med kissen ifall ingen ägare hör av sig och om den inte kan stanna länge där den är nu:(?

Aniron
0

#11 Gör allt jag kan för att försöka hjälpa kissen. Har redan börjat leta efter ngn som kan ta hand om henne om inte ägaren hittas. Om ngn är intresserad så hör av er. Hon är världens kelgris!

Norrskenets
0

hoppas du hittar ägaren snart*håller tummar och tassar för er*

Aniron
0

Goda nyheter! :) Ägaren är upphittad! :) Jag är så glad!!

skrollan
0

vad kul att höra !! :D

Pandae
0

oh va bra:D!!

ViktorMarina
0

Åh så bra! Grattis till både dig, katten och ägaren! :D

Norrskenets
0

Va skönt!=D