Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 190 ggr
Sara
0

OT På pannkakor?

Är inbiten pannkaksätare.. Har börjat tröttna på att ha socker på, men tycker inte om sylt på.

Vad har ni på era pannkakor?

Och hur/när äter ni dem?

Sara

NoraDede
0

riktig vanilj glass är gott på

[jenkass]
0

glass å sylt eller bara socker.. eller med grädde å sylt som man äter våfflor :)

ferretgirl
0

Kalla med äppelmos och kanel eller kalla med lite smör bara och också jätte gott mmmmmmmmm

Pandae
0

jag har faktiskt oboy…när pannkakan e varm smälter oboyen och de blir som "choklad"..dock inget för dom som inte tycker om när de är sött:P

tantan
0

grädde och kakao-och-socker-blandning eller (om man inte orkar blanda själv) oboypulver

vaniljglass, tunt skivade äpplen och kanel  

nutella och banan

kommer inte på nån mer just nu.. men det är några tips iallafall:P

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

[tiiia]
0

lingonsylt på pannkakor är riktigt gott faktiskt :)

skrellet
0

va nyttigt med socker, som om pannkakor inte var onyttiga från början :P

#6 jag äter alltid pannkakor med lingonsylt :D det väger upp det söta och det gör det härligt syrligt Skrattande

[tiiia]
0

#7 äntligen någon som håller med mig  :) bortsätt från andra i min familj så är det ingen omkring mig som törs ens smaka en sån pannkaka.

Norrskenets
0

grädde, glass, jordgubb eller hallon sylt=)

skrellet
0

alla tycker att jag är knäpp som gillar det :P

Pandae
0

jag har ätit lingon på ugnspannkaka, men aldrig vanlig pannkaka:O

KerstinL
0

Min dotter har alltid lingonsylt på sina pannkakor.. Kanske för att jag förbjudit socker i veckorna.. hehe (elak mamma Cool)

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[tiiia]
0

#10 samma som här då ;)

ViktorMarina
0

jordgubbssylt och nutella, aaaahhh :D

elinn
0

Jag brukar ha socker och sylt på mina pannkakor och eventuellt glass. En tjej på jobbet brukar ha kaviar på sina pannkakor. Jag har aldrig provat det men det kanske är gott Fundersam

Aelsklinn
0

Jag har alltid svartvinbärsgelé på mina pankakor… kanske lite underligt, men jättegott!

På våfflor tycker jag det är sllra godast med sirap. Men smält smör och socker på är också gott. Även glass funkar.

Velsan
0

smält smör å socker vinner för mig :)

LeeLoo
0

har en kompis som gillar Keso & kanel eller dyl till pannkaka, själv vill jag ha sylt & grädde. Jordgubbssylt, blåbärssylt, drottningsylt eller hallonsylt, hehe! Men tycker du inte om sylt!?

Mosade bär då Sara?

Sara
0

Tja, mosade bär kanske vore nått..

Sara

Smex
0

#17 trodde jag var ensammen om att äta sånt onyttigt som smält bordsmör med lite socker uppe på =)

det var morsan som lärde mig tycka om det.

Lebo86
0

har faktiskt ljus sirap på pannkaka.. de e skitgott Räcka ut tungan

NoraDede
0

#3 det med äppel mos och kanel lät super gott=) mums.

Ceciliaolucifer
0

Äppelmos, hallonsylt och jordgubbsylt, socker :) florsocker är sååå gott..

Men kan tina frysta bär och mosa :D pannkisar imorgom!

Någon som äter pannkakor varje torsdag? brukar vara många familjer som har dessa dagar som heliga pannkakorsdagar!

lolla87
0

choklad pålägg! =)

skrollan
0

jordgubbssylt

HannaM
0

gräddfil, hackat kokt ägg, rom rödlök.. kalas=) annars hallonsylt, eller blåbärssylt… eller hallon, banan och grädde.. åå vill ha pannkakor

AlbaStiffler
0

Jag äter alltid salta pannkakor som huvudrätt, sen kan jag ta enstaka (1-2) med sött på till efterrätt.

Favoriten är crepe-linkande då jag gör en champinjonstuvning till. En annan variant är att steka strimlat fläsk till (ungefär som fläsk-tjockpannkaka) och ha till…

TottsiGirl
0

åå jösses vad ja blev sugen på pannkakor :o

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Soffi
0

min favorit på är smält smör och socker. Funkar bäst på våfflor i för sig, men även gott på pannkakor. :)