Nu börjar det hända saker.....kanske =)
Kollade till Mini nu och hon sov inte! Jag öppnade buren åt henne och då nafsade hon efter mina fingrar! Men efter att ha fått lite godis och kli på ryggen så började hon slicka mig på armen istället =) Vägde henne och hon har gått ner nästan 20 gram sedan igår……? Tittade i hennes bak och såg då att det kom lite genomskinligt slem ur vulvan, kan detta var "slemproppen"? Har själv aldrig sett den, men har hört att när den kommer så föds valparna inom ett dygn.
Hon är iallafall rastlös så nått är på gång =)….hoppas jag =)
Amor vincit omnia
Låter troligt, var det en seg liten klump? Är det slemproppen, brukar valparna börja födas inom ett dygn. Kommer att vänta, egna eller andras valpar, lika roligt både ock!
Här får vi nog vänta lite till. Kollade med hanens ägare, hon tror Onsdag eller Torsdag. Hoppas på Onsdag, för då fyller Sweetie år!
*viskar* Nått ska hon väl ha, som har hållit mig på sträckbänken. Idag kände jag med säkerhet valpar!
Det var inte mycket som jag såg, torkade henne i rumpan och slemmet gjorde inte pappret vått utan stannade ovanpå, bara en liten klick.
Amor vincit omnia
Halt golv? *ler*
Såååå spännande att höra om alla blivande illermammor!!!!!!!
Sara
Menar du bilden sara =)? Hon ligger på köksbordet och orkar inte riktigt dra in bakbenen under kroppen =)
Hon bäddar för fullt nu…….i ett par musbyxor, det fina huset hon har fått duger inte =)
Amor vincit omnia
Veronica: Det låter som proppen.
#4 Det ska vara MYSbyxor….inte musbyxor 
Får hoppas att du har rätt Ammi, får isåfall så komemr jag snart att få hälsa på de små =)
Amor vincit omnia
*ASG* så fel det blir ibland!
Veronica: Hoppas du får hälsa på småttingar snart!
Har sweetie börjat med nått ännu?
Amor vincit omnia
Näää :-(
Marit tippar onsdag eller torsdag. Så jag hoppas på onsdag, för då fyller Sweetie år.
Och jag som hade hoppats på att hon skulle sätta igång före Mini så jag hade en reserv hona ifall det skulle gå galet med Mini =(
Amor vincit omnia

Ohhh, valpisar Veronica. Jag hoppas. Håller tummarna så de blir blåa här hemma. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Veronica: Vi kan ju hålla tummarna för att dom är telepatiska. Man vet ju inte vem som kan behöva reservhona!
Nej det har du rätt i Ammi, man vet ju aldrig. Får väl försöka handmata undertiden om det skulle behövas…hoppas inte det…..nej nu ska vi inte prata sånt, klart att Mini ska klara detta galant! Hon bäddar fortfarande från och till i byxorna. Ibland tittar hon fram och ska ha puss =)
Åsa: Med min tur så är det säkert bara falsklarm igen. Men bäbisarna rör sig lika mycket fortfarande, kan tom känna de som ligger ytterst mot sidorna som små bulor. Magen känns lite spänd, kanske är lite förvärkar…?
Amor vincit omnia

Självklart så kommer det gå bra för Mini.
Nejdå det är inte falskt larm.
Audiatur et altera pars
Nu ligger hon och sover igen…..mammas lilla sötis =)
Amor vincit omnia

hehe, en riktig goding. ;-)
Audiatur et altera pars
Oroa dej inte Veronica. Jag gör det sååå bra för oss alla tre. Skämt å sido. De enda JAG känner, är just om den/dom behagar vara längst ut mot sidorna. Kavar dom in mot mitten, har hon "packeterat" så bra att jag inte känner något alls! Dumma iller, fast hon är bra gosig iaf.
Lägger sig i mattes knä, så fort jag kommer in till henne. Blir nog att ha en extra handuk, om utifall att, hon hittar på något rart men dumt.
Kollade Mini IGEN nu…..=) Hon slickade sig i baken mycket, sprang på toa och bajsade ut en liiiten bajs sedan kröp hon ner i byxorna igen =)
Amor vincit omnia

Va spännande, hoppas det blir många valpisar snart :)
Nu har det kommit 2 valpar =) Men jag är orolig eftersom hon verkar ignorera dem när de ligger och skriker….hon gör ren dem och lägger dem i burhörnen så de blir kalla. Den första tog hon in i byxorna efter ett tag (var nog mest för att jag satt och tittade på henne) men den andra fick jag stoppa in till henne innan hon upptäckte den…..det blir en lååång natt
Amor vincit omnia

Åh, vad kul! Hoppas allt går bra. Vi håller tummar och tassar..
Spännande! Att hon börjat tvätta sig i baken, tyder på att hon är på gång att valpa.
Ammi: Missade du #20? Hon har redan börjat =)
Amor vincit omnia
Japp det gjorde jag!
Damen behöver passning. Det blir en lång natt för Veronica, hon måste ju vänta tills Mini tar hand om dom.
Nu tror jag att hon födde den tredje inne i byxorna, ett framsteg =)
Amor vincit omnia
Nu föddes det en valp igen och denna gång tog hon in valpen i byxorna på en gång =)))))
Amor vincit omnia

vad spännande! skulle också vilja vara med om en sådan stor grej..=) hur många blev det nu? *nyfiken*

Gud vad spännande Veronica!!!
Superglad för Minis och din skull!
Nu hoppas vi här hemma att allt ska gå bra för Både mamma och valpar =)
GRATTIS!!!

Grattis mamma mini & mormor Veronica, hur många har bebisar har kommit?? Hur har natten varit?? Här håller vi tummar och tassar att allt ska gå bra Grattis än en gång
Oj. Då får man gratulera till valparna. Verkar alla ha kommit eller är det fler på gång. Förstår om det har varit en tuff natt för dig veronica. Men vi väntar gladeligen på besked om hur det har gått. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Gaaahhhh, och jag bara missade alltihop. Av alla dagar att somna i soffan väljer jag denna. Förbannade jävla skit.
Hur har det gått Veronica?? Hur många blev det? Har de överlevt? Har hon gett dem mat? Har du fått sovit över huvud taget? Behöver du hjälp med något?
Du har mitt nummer, bara ring om du vill.
Kramar till dig och Mini.
Audiatur et altera pars

Hmm.. Veronica.. tycker det är dålig uppdatering för oss nyfikna..*S* Hur många blev det till slut?

ja jag vill oxå veta det.. hur många valpisar fick hon??

Jag säger som Åsa: Behöver du hjälp med något?
Inte för att jag har någon erfarenhet av just nyfödda illervalpar och illeruppfödning men om det finns något jag kan göra så är det bara att höra av sig Veronica =)
Längtar, precis som alla andra, nu efter lite uppdatering =)
Undrar när Veronica tänker logga in. Vill veta hur många det blev, har inte ökat här inne, sedan jag loggade ut.
Så ni är nyfikna =))) Ska starta en ny tråd med lite bilder som ni kan se på =)))
Amor vincit omnia

haha, ja det är sådan du är. En retsticka. hihi
Audiatur et altera pars