Tigern till Veterinären
För ett tag sedan tog jag Tigern till Veterinären samtidigt som jag skulle ultraljuda Lucifer. Jag ville kolla om Lus hade fått några tumörer i kroppen efter operationen med tanke på att han fick diagnosen Lymfom. Men bara glada besked med Lus!
Tigern hade lite lite päls på svansen, jag tycker annars att han var en typisk gammelman på 6 år. Sov lite mer än ynglingarna var lite lugnare. Tyckte för ett år sedan att han var vinglig och gjorde ett glykosprov men han hade fina värden. Men jag hade ngt på känn och tog med honom och lät dem ta lite prover.
Gunnel på roslagtull klämde och kände och sa väl ganska snabbt att han såg ut att vara en frisk kille. Men jag ville ta prover för jag kände på mig ngt. Vi gjorde horompanel och ett vanligt glykosprov!
Hormonpanelen tar ungefär en vecka att få svar på, men sockerprovet fick jag reda på senare samma dag.
Sockervärdet var ganska långt, det låg på 3,7 och frisk iller ska ha över 4,5. Gränsen för Insulinom är 3,6 och eftersom Tigern inte hade fastat innan som dem ska för att ett glykosvärde ska bli så rättvist som möjligt så ansåg Gunnel att han hade Insulinom. Lite tabletter hit och dit och sen var vi färdiga där.

Många insulinomisar blir det här på forumet! man blir lixom van tillslut…

Hualigen ja vad många som är dåliga. Hoppas han mår bra efter omständigheterna i alla fall.
Skickar en kram över cyber rymden till er
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
*suck* trött jag blir… halva mitt inlägg är ju borta i huvudtexten ;)
hmm, ja, jag väntar ju på Dexters "dom" också.. ev insulinom.. men för hoppningsvis inte.
Tycker att Tigern är en så tapper kämpare! Pussa på honom o Lusen från oss!
Sajtvärd på Iller.ifokus