Drömmar från en blivande mormor =)
Ja nu har det hänt igen….dessa konstiga drömmar =)
Drömde att jag hittade Lillan i köket och när jag lyfte upp henne så stack det ut en halv valp ur baken på henne. Hon krystade ut den medans jag stod och höll upp magen på henne, sedan sprang hon in till Mini med den och Mini accepterade den på engång.
Vill att Mini ska får sina valpar NU!!!! Men men…det är bara dag 41 ännu….så det kan ju dröja ända tills på torsdag innan de kommer ut……
Amor vincit omnia

haha, ja drömmar är konstiga. Fast enligt experterna har de alla någon djupare betydelse. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Och denna drömmen skulle då betyda….? Kanske att jag ska sluta oroa mig, allt går bra? Att Lillan är gravid istället för Mini? 
Amor vincit omnia

*Asg* Ja, du vem vet. Hade man varit drömtydare hade det säkert kommit något kufiskt svar om din innersta önska efter valpar börjar bli otroligt stark. Och därför frammanade du en valpkull ur Lillan som absolut inte är med bebisar. hihi
Japp eller något sådant. *fniss*
Audiatur et altera pars
Ja, det lilla jag läst om drömmar är att de betyder oftast nått helt annat än det de handlar om =)
Hur går det för Klumpen och Kiara? Har du sett någon parning eller springer han bara och drar runt henne?
Amor vincit omnia

Han har hållit kvar Kiara under soffan heeela tiden. Ja, jag hoppas hon fått komma fram och äta, men allvarligt har vi inte sett dem någon annanstans. Så för att se dem får man knöla sig ner på golvet och glo in under soffan. Och visst han har legat så det ser ut som om han har gjort sitt vid flera tillfällen. Och andra gånger har han legat med ett stadigt tag i nacken på henne men lite åt sidan med kroppen medans baken varit vid hennes bak. haha, hoppas du förstod hur jag menade.
Audiatur et altera pars
Det är som om dom vet vad man vill se, men gör allt för att dölja det! Jag tror nog dom är framme och dricker/äter när du inte ser, men putta in en vattenskål till henne, om du är tveksam. Det viktiga är ju att hon får i sig vätska.

haha, var precis och tittade på henne. Hon har aldeles blöt nacke med små kärleksbett i (inte hål). Men hon var fram och gosade lite och drack vatten nu. ;-)
Audiatur et altera pars
Dunder är en gentleman! Funderar på att stjäla hem honom, så han helt säkert är okastrerad nästa år! Kan ju vara lite svårt för Veronica att ha honom okastrerad hemma.
Åsa: Skönt att han verkar göra sitt jobb =) Han höll på i flera timmar vid varje parning här hemma, så han är väldigt uthållig…kanske beror på alla promenader han är ute på =)
Ammi: Det som är svårast är ju att han inte kan gå med de andra. Tycker synd om honom att han ska vara ensam. Han kan gärna få komma ut till er och känna på "gotlandsluft" igen, vem vet, han kanske hittar en kompis bland era pälsar. Det skulle förstås bli oerhört tomt här hemma, men vad gör man inte för sina små älsklingar. Så om han fortfarande är välkommen ut till er så får han gärna bo hos er ett tag…..men jag vet inte när och för hur länge….får se hur det går med valpisarna först, om han ens kommer att ha kulorna kvar.
Amor vincit omnia
Veronica: Dunder är jättevälkommen! Det ska säkert gå att hitta en eller flera kompisar till honom. Vi ska även passa på att åka upp och hälsa på, så han får träffa mamma igen. 
När var hur, får vi höras om senare!

Det blir säkert bra med valpisarna Veronica. Och om han nu ska ha kulorna kvar tycker jag det är super att du lånar bort honom där han kan få sällskap.
Vet att du skulle sakna honom oerhört, men det gör det bara ännu finare av dig att du så klart tänker på honom i första hand.
Audiatur et altera pars
*viskar* till Åsa: Dunder kommer nog att ha kulorna kvar nästa år…visst är vi intresserade…

*viskar tillbaka* hihi, japp jätteintresserad är vi. Jag kommer ju ha tre honor då ju. hihi
Även om han är pappa till en av dem, om nu allt går som jag planerat. ;-)
Audiatur et altera pars
Ni är underbara tjejer =) Ni förstod precis det jag ville få fram. Och om jag längtar för mycket så får väl jag och illrarna åka ner till ön över en helg =)
Amor vincit omnia

Ahh, ja visst är vi. Riktigt underbara är vi Ammi och jag. *Asg*
Veronica en gråsten hade faktiskt förstått vad du menade. Jag gjorde det ju. hihi
Audiatur et altera pars
Okej då, om du förstod så förstod alla =)))))
Håller på att vänta ihjäl mig nu….tittar till Mini hela tiden, men hon bara sover…..tråk iller….jag vill ju ha små bäbisar nu!
Amor vincit omnia

*Asg* Hon håller matte på sträckbänken. Duktig tös. hihi
Blir det något så blir det nog i natt. hihi
Jobbar du i morgon?
Audiatur et altera pars
Nej, jag har semester mån-ons, sedan har jag min lediga dag på torsdag…så nästan en hel veckas semester =) Skönt…..om det inte vore för att man vill att tiden ska gå fort!
Amor vincit omnia
Åsa: Det finns ju andra honor, så tänker iaf jag…får det trixit här, om Sweetie luras. Pyret är syster och Stella är parad med killen.
Veronica: Det är bara att dyka upp, om du skulle längta för mycket efter grabben, när han är här!
Känner igen det där att gå och titta på dom hela tiden. Misstänker att Carola kommer att skvallra lite här inne, så det är lika bra jag erkänner att jag gör likadant själv. 

Ja självklart fins det andra honor. Men jag ör liiite egoistisk så jag vill ju använda honom. hihi
Audiatur et altera pars
Jo, men det går att få tag i andra honor…så man kan använda honom, utan linjeavel. Det var så jag tänkte.
Veronica: Carola jublade iaf., så vem Stella paras med nästa år, är nog rätt givet, om resultatet blir som hon hoppas på i år. Vilket betyder att (om jag minns rätt) han är fulltecknad, om du, Åsa och Carola parar med honom. För visst var det tre honor. 

*Asg* Ja du ser nu har vi plamerat in 2007 års avel redan. hihi
Audiatur et altera pars
Ni tre ja…! Jag får nog hålla mig till min gamla plan, men det gör inget…får ju ha Dunder här som tröst!
Hoppas den turen smittar av sig på Sweetie, så det händer roliga saker här snart.
Ammi: Jag kommer nog inte att para Mini nästa år, troligtvis blir detta hennes första och sista kull. Jag har redan tankar på att skaffa mig en ny avelshona och sneglar mycket åt Åsas blivande mammor =))) Men troligen väntar jag med att skaffa några flera så länge Lillan finns kvar.
Mini hon bara sover…..blir nog inga valpar här hemma idag =(
Amor vincit omnia
Hehe..då får jag hoppas Sweetie får så det finns en fin hona åt mig i år.
Undrar om tjejerna våra har telepatisk kontakt och tänker samordna valpningen. *S*

#24: Sneglar du på mina töser??
Har du berättat det för mig och jag glömt det eller har du inte sagt något. hihi
Audiatur et altera pars
#26: När man har två fina tjejer, så får man räkna med att andra sneglar efter avelsdjur. 

#27: hihi, är det så det är?
Hade jag ingen aning om. hihi
Audiatur et altera pars
#28 *ASG* "Hade ingen aning om" Klappa raringarna!

#29: Självklart ska jag göra det. Nu ska vi i alla fall ut och mysa en liiiten stund i solen. Liite för varmt för pälsarna utomhus nu dock. Så det blir ingen lång stund.
Audiatur et altera pars