Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 130 ggr
Faxlin
0

OT. Tur i oturen (ibland)

OT. Off-topic, inget med iller att göra :-)

I alla fall satt jag en kväll i början på veckan och skulle skriva ut lite papper jag behövde ha med mig till Norge. Vad händer då?
Jo hela skrivaren står och hoppar jämfota och det blinkar och blippar att jag ska ta bort pappret som fastnat i skrivaren. Jag söker och söker, inget papper sitter fast. Alla papper som satt i inmatningen var hela således är det inte en liten bit papper som fastnat heller.

Felsökandet fortsätter, tycker inte att jag kunde göra mer efter en timmes sökande. Så jag gav upp och ringde supporten. Jag förklarar direkt att jag gjort allt man kan göra för att hitta felet själv innan jag ringde dem.
De ställer självklart en massa frågor i alla fall.

Har du kollat om det finns något papper som sitter fast vid inmatningen?
-JA

Har du kollat om det finns något papper vid utmatningen?
-JA

Har du kollat om det kanske bara är en liiiten bit papper som sitter fast någonstans?
-JA

Det kanske är något annat som stör linsen då, damm eller något. Har du kollat det?
-Ja, skrivaren är till och med vänd upp och ner. Och jag har blåst och kollat allt.

Men har du stängt av skrivaren?
-Ja, och väntat 10 sekunder innan jag slår igeån den igen.

Men har du följt datorns felsökning då?
-Ja, till punkt och pricka. Till och medstartat om den med.

Hmm, då är din skrivare sönder.
-Oh, tack för den, det hade jag ingen aning om. :-)

I alla fall så fick jag ett felnummer som jag skulle skriva på en lapp och sätta på skrivaren. Sedan fick jag order att ta löst allt som var löstagbart från skrivaren då jag bara får ett nytt skal. Så sladdar skrivarpatroner och sådant skulle plockas bort. Skrivarpatronerna är nyinköpta och kändes väldigt viktiga kan jag säga att få lös, det är inte direkt billigt med sådana till en multimaskin (även om det finns de som är dyrare).
Så igår kväll ringer de från transportbolaget och frågar om de får komma med min nya skrivare. Klart de får. Inte ens en veckas väntan, snacka om bra service.
När killen kommer med dem har jag förberett skrivaren han ska ta med sig.
Och då visar det sig att han kommer med en helt ny komplett. Allt fanns med, nya sladdar (så nu har jag extra), nya patroner (så nu har jag extra). Detta är inte brukligt, men tydligen har de valt att ge mig en senare modell av den kombinations skrivare jag hade. Så lite tur i oturen. ;-)

Kanske inte så mycket för er andra, men ni som känner mig vet att jag inte direkt har gott om tur. ;-)

Kram på er alla.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saaba
0

Såna dagar vill man ha fler av! Grattis!

Faxlin
0

#1: Exakt, det känns inte så fel. ;-)

Och som grädde på moset kom min pappa förbi och lvade hjälpa mig med en billig manuell bil så jag kan börja övningsköra ordentligt. Svårt att övningsköra i våran automat :-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Nä men bra saker kommer ofta inte ensam. Eller är det otur det. hehe.

Kul för dig att du fått en dubbel uppsättning av patroner och sånt. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

haha, det är väl de dåliga som inte brukar komma ensam. ;-)
Fast inget ott som inte har något ont med sig. Våran bil mår inte så bra så vi håller på med att operera den här hemma. Så det var väl det negativa då :-)

Audiatur et altera pars