Iller behöver en kärleksfull ägare
Hej jag tänkte om någon har lust och köpa en iller som inte alls har det bra. Det är inte någon av mina. Va en som skrev privat till mig.. Den får kitte katt torrfoder och kött ibland! En ensam iller som bor i en bur på knappt 4 kvadrat meter. En hane pastell färgad ca 1,5år gammal. Tycker så synd om illern. Blev blockad efter att jag sa att buren va för liten och att de inte va bra mat, blev kallad för hora sen blocka han mig skicka ett meddelande om ni kan hjälpa stackarn slänger upp en bild här. har tagit bort bilden då den inte var din /admin
Men herregud vad himla söt!
Jag skulle väldigt gärna adoptera honom men jag lever bokstavligt talat i en byggarbetsplats så jag kan inte.. :( Men jag hoppas att du finner ett bra hem för hen
vart finns illern?
Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️
Detta är komplicerat då han frågade mig personligen men tänkte om ni kanske kunde fråga om den va till salu. Den behöver verkligen nytt hem! Kalmar! Skicka ett meddelande till mig om hur ni får kontakt med honom ja illern är verkligen söt.

Så ägaren har alltså inte tänkt sälja illern och annonserat? Då skulle jag anmäla till Länsstyrelsen!

ja det där beteendet känns ju kanske igen ;)
Han har lagt ut den på 'Köp & sälj-bortbytes/bortskänkes: illertillbehör' på Facebook. Finns ingen speciell info, mer än att han vill ha 2000 kr för honom. Han la ut annonsen på nyårsnatten och menade att det var akut, men har inte svarat någonting på frågor som har ställts i inlägget. Verkar inte direkt vara en vettig ägare om en säger så. (Efter att ha snokat lite verkar det som att han skaffade illern i oktober förra året. Alltså ytterligare en sån där människa som inte tänker efter innan. Han beslutar alltså att göra sig av med honom 2-3 månader senare.)
I övrigt, inte för att vara den som är den, men blir grinig och blockerar efter att ha fått tips, är ju lite ironiskt att just du ojar dig över.
2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.
#7 nog mest ironiskt är det att hon först blockerade i princip alla illerägare på fb och nu skriver med samma personer och ber om råd 🙈🙊🙉
Välkommen till ferretplanet.se :)
Jag tycker verkligen inte att du Rebecka är berättigad att klaga på andras djurhållning när du själv inte bör få äga djur.