Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 896 ggr
Lillith
0

Illrar sökes till seriös djurvän!

Jag letar efter ett illerpar, helst kastrerade djur, ålder spelar ingen större roll.
Jag bor i Uppsala och kan inte åka så mycket längre än till Stockholm/Gävle, och skulle vilja ha två "nybörjar illrar" som behöver ett permanent hem med stort hjärta!
Illrarna ska hellst gå ihop med katter och inte bita så mycket på sladdar!

Mvh /Alina

Madde
0

Om du går in på www.skaraborgsillern.se kan du finna 2 st honor som ska omplaceras.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Lillith
0

tack för tipset :)

Sara
0

Fast det är inga direkta "nybörjar" illrar.

Sara

tess860110
0

Dom brukar inte heller vara intesserade av sladdar.. Jag aldrig hört i alla fall Räcka ut tungan

Lillith
0

njae jag har läst om det men man vet ju aldrig. Förhoppningsvis så är inte det en direkt favorithobby som hos råttorna!

Lillith
0

Jag har inget emot en ung iller men det verkar som om dom flesta bara vill sälja sina illrar till folk med illervana… hur gör man då, nån iller måste ju vara den första? Fundersam

Madde
0

Självklart är någon iller den första. Men ta kontakt med illeruppfödare och kolla runt lite.

Ibland kan vissa illrar vara bitiga och då vill de att de ska komma till någon med erfarenhet.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

bnoffan
0

#6 Du kan få illervana genom att åka och besöka illerfolk. Att de efterfrågar illervana är pga att det är så otroligt mycket omplaceringar. Så det är bra att man besöker olika illrar så att man vet vad det är för djur man tar hand om.

Många illrar prövar nya ägare genom att bita trots att det varit små änglar i tidigare hemmet.

cannaydia
0

Du kan kicka under annonser på www.illervanner.se och www.illercafe.com om något låter av intresse.

Lycka till i sökandet!

NoraDede
0

sen ett tips är ju att kanske ställa upp att passa en iller som behöver ett semester hem ibland=)

KerstinL
0

Du är välkommen hit och hälsa på om du vill.. är ju inte såå långt mellan uppsala och tyresö. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Lillith
0

tack så mycket allihopa! :) ja man får inte ge upp i sökandet, lite bitande är dessutom ingen fara, man har ju haft kattungar! Händerna ser ut som om man har kört dom genom rivgärn! ;)

NoraDede
0

ja men betten blir lite mer allvarliga än vad det blir med kattungar

Faxlin
0

Jag har 8 terrorister, båda snälla och inte snälla. Och valpisar. Så du är välkommen hit och hälsa på om du vill ha lite illervana. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#12> Och här har du en Uppsalabo med 2 illrar om du vill skaffa mer illervana! :-)

Lillith
0

En uppsala bo? =) det lät bra, just nu är det svårt att åka långt! har du någon mail eller så?

sezierra
0

En till uppsala bo här…

Nettan
0

..och en Enköpings-bo här.