Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
LĂ€st 1195 ggr
Jivago
0

Hur ser eran vardag ut med iller?

Hej, jag har ingen iller men Àr intresserad av att veta hur er vardag ser ut med iller.

đŸŒș

Jivago
0

Absolut ingen som vill svara? Trist..

Adrianaisaksson
1

JodÄ. Vi gÄr upp 04 för att gör i ordning illrarnas mat. Sedan kÀkar vi tillsammans klockan 07. Jag gÄr och jobbar, sedan kommer jag hem runt 15 och maken har varit och lekt med dem. Vi lagar middag, middag Ät illrarna ocksÄ. Sedan Àter dem och sover och vi kollar film och sedan leker med dem i nÄgra timmar sÄ de blir trötta sedan sÄ sover vi alla. En typisk vardag antar jag :-)

Vegan, italienare, rockgalen och djurÀlskare alla dagar i veckan.Lyssnar pÄ musik

illernettan
1

Med den gamla buren: vĂ€ckning vid 7-snĂ„ret. Under tiden illrarna vaknade till gick jag ut och förberedde, stĂ€dade lĂ„dor, fyllde pĂ„ mat och vatten, la ut godis sĂ„ att det fanns att göra en stund. Sedan var det dags för illrarna att gĂ„ ut och dĂ€refter var dom dĂ€r tills jag hĂ€mtade dom vid 18-19-snĂ„ret pĂ„ kvĂ€llen.  DĂ„ hĂ€mtades alla in och sedan var dags för kvĂ€llsmat, kvalitetstid och aktivering sĂ„ lĂ€nge jag orkade.

Nya utegĂ„rden: illrarna Ă€r ute 24/7 sommar som vinter. Under vintern sĂ„ gĂ„r jag ut till dom vid 8-9-snĂ„ret pĂ„ morgonen för att fylla pĂ„ mat och byta vatten. PĂ„ sommaren blir det redan vid sjutiden. Är det nĂ„gon/nĂ„gra vakna blir det bus och gos en stund. Vid lunch Ă€r jag ute igen, dĂ„ för att ta lĂ„dor och titta till dom. Har jag tur Ă€r nĂ„gon/nĂ„gra vakna och dĂ„ passar jag pĂ„, igen, att leka och gosa.  Vid 18-19-snĂ„ret Ă€r det dags för kvĂ€llsmat, barf, jag fyller pĂ„ torrfoder om det behövs och byter vatten. LĂ€gger ut lite godis sĂ„ dom har nĂ„got att leta efter. I utegĂ„rden finns det ett nergrĂ€vt gryt, tvĂ„ bolĂ„dor ovan mark och en bolĂ„da pĂ„ loftet. Alla bolĂ„dor Ă€r fyllda med halm och loftlĂ„dan Ă€r isolerad. PĂ„ loftet finns det puffar att sova och mysa i.

SjÀlvklart fÄr alla illrar komma in i huset med jÀmna mellanrum. Var fjortonde dag, var tredje vecka Àr det dags för kloklippning och koll i öronen.

Hillbiörns illrar finns pÄ Facebook.

Jivago
0

Tack! đŸŒș

JossanH
1

Gör som Nettan fast skriver hur det var innan vi fick barn först: DĂ„ var illrarna lösa dĂ€r vi bodde. Myste och lekte nĂ€r vi kĂ€nde för det. Hade alltid sĂ€llskap av varandra. Brukade i regel gĂ„ ut med illrarna varje dag pĂ„ kvĂ€llen/eftermiddagen. Om vi var pĂ„ humör vill sĂ€ga. NĂ€r jag hade min kompis Hanna med iller som bodde pĂ„ samma gata gick vi ofta dit och hĂ€lsade pĂ„ eller att vi gick ut med illrarna tillsammans. Varje kvĂ€ll rensade jag lĂ„dor och bytte vatten. Efter vi fick barn har illrarna ett eget rum och en utegĂ„rd. Vissa dagar Ă€r dom ute dag/natt men nu nĂ„r det varit blĂ„sigt och dĂ„ligt vĂ€der har dom mest varit inne i sitt rum. Kollar till dom pĂ„ morgonen och sĂ€ger god morgon. PĂ„ kvĂ€llen nĂ€r barnen somnat rensar jag lĂ„dor, byter vatten, ger medicin till en av dom, kelar lite, leker lite och kollar sĂ„ att dom mĂ„r bra. Är det sommar och dom/vi Ă€r ute (och vi alla Ă€r piggare) sĂ„ umgĂ„s man ju mera med dom.

SajtvÀrd pÄ Iller.ifokus