Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 391 ggr
Norrskenets
0

Min mosters hjärn canser

Hej!

För nån dag sen kom dagbladet till min moster och hon har nu berättat allt hur det gick till, vissa här inne vet vilken jag pratar om. Så här inne kan ni läsa om allt plus att ni får se vad cansern och cancerbehandlingarna gjort.

Bläddra ner på samma sida som ni hamnar på så kommer det en artikel som det står:Margaretas svåra huvudvärk var cancer och klicka er vidare på läs mer http://www.dagbladet.se/

[tiiia]
0

fy så hemskt. riktigt illa att läkarna inte undersökte henne för 7år sedan när hon bad om det.

Norrskenets
0

Ja och den läkaren har hon anmält, sånt tar tyvärr tid…så man vet inte när dom får komma till domstolen.

ferretgirl
0

Läkare kan vara nonchalanta (stavningen är kanske inte rätt), det vet jag av egen erfarenhet. Har länge haft ont i ryggen och nacken, det har gjorts en vanlig röntgen på ryggen, men inget mer. Själv vill jag ta en skiktröngen eller magnetröngten för att titta längre in i skelettet. Men det gör dom inte, föjlden är nu den att jag har ständigt ont i ryggen, nacken och höfterna. Får knappt utskrivet värktabletter bara, detta pga av att jag även är njurtransplanterad sedan 14 år snart.

[tiiia]
0

#3 jo läkarväsendet är påväg utför.. har iofs varit det en längre tid..

Norrskenets
0

#3 usch va hemskt. Det kan vell inte skada att ta skiktröntgen eller magnetröntgen, läkarna har knappast nått att förlora.. fattar inte vad det håller på att bli av med läkarna. Man börjar undra vart dom utbildat sig*säkert fått det i ett flingpaket*.

Glömde säga, min moster har gått ner väldigt mycket i vikt och har snart tappat allt hår, syns på bilden =´( vill inte mista henne, man har en sån bra kontakt. Sitter och skämtar och kan till och med snacka med henne om allt inom illrar =´) Världens bästa moster juh!Gråter

NoraDede
0

emma jag håller fortfarande tummarna för din moster det har jag gjort sedan du första gången berättade detta för mig. och hälsa henne att jag tycker hon är så otroligt stark som obbar vidare och det sista hon säger ska hon stå fasst vid. att allt handlar om att få rätt=)

Norrskenets
0

Tackar, ja hon är en av dom starkaste själarna jag träffat. ja det ska ja göra.

Faxlin
0

Tänker ofta på din moster sedan du berättade detta för oss här inne. Du får gärna hälsa till henne från mig och säga att jag tycker hon är en otroligt fantastiskt människa som kan vara så stark mitt i allt detta. Att hon behåller sin humor gör henne starkare.

Läkare överlag är skit. Dagens samhälle är skit. Ja jag vet att det låter illa. Men det är illa.
Precis som #3 har jag länge gått med värk i ryggen som är konstant. Jag pendlar mellan dålig och sämre.
Jag har haft mitt i 15 år och det blir bara värre. Nu i september fick jag komma in på en magnetröntgen. Det är dyrt med sådant här så varför slösa de resurserna på folk som ändå biter ihop och försöker leva en vanlig vardag.
Nu då jag inte längre kan det, då fick jag min röntgen. Skit att det behöver vara så.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#8 värmer att du kommer ihåg henne och mer att du tänker på henne=´) ja jag tycker hon är en av dom starkaste jag känner, jag hoppas hon blir frisk så hon kan dra ner läkaren i skiten, att hon kan få rättvisa. Hoppas bara den läkaren får igen på nått sätt så min moster får känna lite rättvisa i det hela iaf. Usch, kan verkligen inte va lätt att ha ont i ryggen.=( förstår mig inte på vad läkarna tänker med, dom ska vell ändå göra allt för att få människor som har ont att bli frisk och inte vänta ut eller inte göra nånting. Om man inte vill jobba att göra människor friska så borde dom inte jobba inom det.  kramar om