Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 215 ggr
[jenkass]
0

OT. tumult i tvättstugan

Ja, nu var det dags igen, är det inte tvättmaskinen som är sönder, då är det en galen granne ist.
Har väntat i två ½ veckors tid för att få en jäkla tvättid. jag har tvättid kl. 16 och går ner, då är det någon som glömt kvar sin tvätt! men allt är städat å klart så jag förmodar att det är någon som har glömt av det bara.. så jag tar ut den och lägger i tvättvagnen som finns där inne. Stoppar in min tvätt i maskinen och då öppnas dörren.
- Jag la din tvätt där, svarar jag.
- Det tyckte jag inte om! svarar kärringen. Vi diskuterar med varann och jag säger att vad skulle jag göra, jag antog ju att hon hade glömt den och att min tid börjar nu. Då säger hon att hon måste tvätta om den för hon vet ju inte vart jag har haft mina händer någonstans Förvånad haha va? jag blir så paff så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Till slut så lägger hon in sin tvätt i torktumlarn. sen undrar hon vart jag bor! - Det spelar väl ingen roll, säger jag. Och så går hon ut. Jag kan inte annat än att bara sucka. Herregud. Skulle jag bara slängt ut hennes tvätt på golvet då eller? hade hon blivit gladare då? sen när jag är färdig och går ut så står hon där och har väntat på mig.
- Jag kommer ringa bovärden.
- gör du det. svarar jag. jag kan ringa bovärden jag med. Shit asså. jag ville ju ta i hennes tvätt lika lite som hon inte ville att jag skulle ta i den! och vad ska hon säga till bovärden? att hon går över min tid och att jag ändå låter henne använda torktumlarn? Fundersam

Så nu går jag här hemma å muttrar över detta. att människor kan förstöra hela ens dag för det. slår vad om att hon är en sån person som ringer å klagar för ingenting hela tiden. och om hon nu är så äcklad av andra, så borde hon skaffa en egen tvättmaskin! Visst, jag kunde väl väntat i en halvtimma på att någon skulle komma på att dom glömt tvätten. men eftersom jag har så mycket att tvätta så ville jag inte vänta på det. och kl. var ju ändå 16.

Var bara tvungen att skriva av mig. Skrikandes

Madde
0

hahaha sorry men fan att det här påminner om min granne som jag skrev om för några veckor sen.

Jag ringde och klagade och sen dess har jag inte sett henne.

Det är bara och ta bort grannens kläder för det är DIN tvätt tid. De har inte rätt och vara där när det är din tid. Förstår om du är arg/frustrerad.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Pandae
0

pfft vilken "granne" …det var ju faktiskt din tvättid så ifall hon ringer bovärden e de ju hon som får skit för de;)

minja
0

Allt händer i tvättstugan Skrattande! Här är det också lite konstiga folk i våran tvättstuga, vi måste ha stora hänglås för att inte bli av med tvätten och för att dom inte skall vara så lätta att bryta upp.

Hoppas det inte går så långt som det gjorde i gbg för några år sedan. En gubbe blev dödad för ett tvättstuge bråk Förvånad. Den andra gubben var trött på honom så han körde in en penna i halsen på killen och när inte det hjälpte drog han till ett brunslock i huvudet på killen som tydligen gjorde susen!

Kan inte fatta varför tvättstugan är så känsligt, städar man bara efter sig och sköter tiderna (vilket vissa har stora problem med) så är väl allt frid och fröjd.

elinn
0

Slängt ut tvätten är vad jag skulle ha gjort. Det är DIN tid och ingen annan har rätt att vara där då. Hade hon frågat snällt om hon fick låna tumlaren så hade jag säkert svarat ja, men gör man som hon förtjänar man inte att få något bra tillbaka heller.

Theres
0

Tur man bor i hus :D

golf.ifokus.se

Madde
0

Ja du, jag ger inte ett rött öre mer för mina grannar.

Jag blev kallad Bitch för att min granne fick torka 30 minuter på min tid och sen stängde hon av min maskin.

Så nä, vara snäll det kommer man inte långt med där jag bor.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ferretgirl
0

Då är du mycket snällar än vad jag är när någon tar min tvätte tid. Sist det hände så slängde jag bara ner kläderna på golvet för det var femti elvte gången som käringen hade tagit min tid. Så nu blev jag riktigt förannad på henne. När hon kom in för att ta sin tvätt och lägga den i torktummlaren ca 2 timmar in på min tid. Då släppte mina hämnigar totalt, hon var förbannad för att jag hade tagit ut tvätten. Upplyste henne i väl valda ordalg som jag inte upprepar här, men kan väl säga så mycket att det osa katt ordentligt om mig. Hon sa att hon skulle anmäla mig för hyresvärden, sa gör du det så ska dom få veta att det inte var första gången du stal min tvätte tid. Hörde sen verkligen av henne eller hyresvärden, men träffade henne ute på gården där jag åter sa till henna att en gång till hon tar min tvätte tid. Så kommer jag inte bara att slänga kläderna på golvet, utan jag kommer att kasta dom i soperna. Hon tog aldrig mera min tid nere i tvättstugan moaaaaaa ser ni hornen. Skrikandes

Pandae
0

#7 Men de e ju bra..hoppas bara hon inte stal andras tvättider ist:O ha ha

skrollan
0

jag brukar bara kasta ut deras tvätt såna fall. Och när jag människor kastat in tvätten i tummlaren när jag ska ha tvättmaskinerna och jag inte orkar bry mig så låser jag rummet som jag har min tvätt i och hannes (eftersom den är i tummlaren) så kan hon inte ta tvätten förens jag är klar!

ferretgirl
0

#8# Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon gör det, men så länge som hon inte tog min så fick dom som hon tar ifrån själv säga till henne. Numera har jag flyttat, och här har ingen tagit tvätte tid från mig iallafall. Men så har vi också 4 tvättstugor + en tvättstuga för grovtvätt typ arbetskläder och mattor. Så här brukar var rättså bra tid till alla som vill tvätta.

AlbaStiffler
0

Skaffa egen tvättmaskin,. Finns såna där små varianter för 3-4 kg, som får plats även i trånga lägeneheter. Värda varenda krona. Har haft 2…

Sen kan ni ta med tvättmaskinen när ni flyttar om ni vill!!! Kostar inte så värst mycket…

bnoffan
0

#11 Alla vill inte ha egen tvättmaskin. Kostar extra och dessutom är det inte spec roligt att ha tvätten hängande i lägenheten om man har trångt.

Jag ställer ut tvätten utanför tvättstugan om nån har lämnat kvar den. Så får de skylla sig själva om den blir snodd..

leo-
0

Även här kan det vara lite problem med tvätten ibland. får alltid kolla i maskinen så att jag inte har en iller i den Skrattande

Jätteroligt att hoppa in i luckan där man inte får vara.

Lite av slå in pakethistorien

plocka fram tvätten. öppna luckan i maskinen sortera lite kolla så att där inte är någon iller i maskinen. Plocka bort illern från tvätten. Stoppa in tvätten i maskinen. stäng luckan öppna luckan igen och ta ut den andra illern stäng luckan fort

AlbaStiffler
0

#13> haha, härlig tvättvana ni har! :)