Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 167 ggr
sarae
0

OT temperatur i Stockholm?

En dum fråga från en blondin…men vad har ni för väder i stockholm rent klädmässigt?

E det vinterkängor å vinterjacka, gympaskor å väst, regnjacka å lågskor?

Alltså…om man bara ska ta med en jacka å ett par skor tex, ad skall man satsa på så att man inte fryser ihjäl alternativt svettas ihjäl?

emoflickan
0

hah jag e nog fel person..jag går i munktröja så länge som möjligt :) men temperaturen ligger runt 10 graderna på dagarna..hyffsat kallt o blåser ganska mkt, en luvtröja kanske är i minsta laget nu, men vinterjacka könns lite väl tidigt :)

AlbaStiffler
0

Skulle det inte komma snö i slutet på veckan? Tyckte de pratade om det på jobbet?

Annars funkar lågskor, jacka och kanske en halsduk. Var extremt många som plockat fram halsduken idag såg jag, även om jag tyckte det var rätt skönt idag. Soligt och rätt värmande, men lite ruggift kanske.

sarae
0

okej..jacka alltså…hur tjock då? snackar vi skepparkavaj, regnjacka, kappa eller vad? hehe visst e jag pestig!

Fruttisen
0

#3 På dagarna är det "varmt" i solen, men så fort man kommer i skugga är det kallt. Kvällarna/mornarna är lite sådär "andedräkts-kallt" nästan. En skepparkavaj är nog lagom varmt, en halsduk till att försäkra sig med- perfekt! =)

AlbaStiffler
0

Precis, skepparkavaj med halsduk så klarar du dig!

babsan
0

på kvällarna å på mornarna är det satans kallt här :P då skulle jag behöva en tjock dunjacka :D men på dagarna räcker det för en skinnjacka :)

skrollan
0

det blåser mycket, så skepparkabvaj och halsduk och gympaskr är perfekt ;)

Sarah
0

Jag har vinterjacka och kjol. Undviker jeans så mycker jag kan. Men dubbla strumbyxor och vinterjacka är nu ett måste :(

Ceciliaolucifer
0

Du Sarae, hur mkt jackor har du egentligen???? Förvånad

Ikväll var det 4 grader och jag hade linne,munktröja och en superfodrad munktröja på det. Jeans och mjukisbyxor och trots det så frös jag. Men jag är en frysare ;)

Munktröja och väst, och en halsduk skulle jag rekommendera :) och kanske dubbla strumpor!

Vad ska du hit och göra?

sarae
0

#9 du vill erkligen inte veta…har tappat räkningen :P

ska ut på tur med mammsen ;)

HannaM
0

jag fryser! det är väl det jag kan säga om vädret…. akta öronen dom kan frysa sönder