Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 659 ggr
Ceciliaolucifer
0

Oersättlig Lycka & Ofattbar Olycka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var hos vet idag med 3 utav mina 4 killar. Medans Lucifer, Tigern och Bernard följde med så fick Hugo vara hemma själv för första gången i sitt liv.

Lucifer fick diagnosen Lymfom för 5 månader sedan och jag ville göra ett ultraljud för att se om vi kunde hitta några nya tumörer. Ren och skär lycka när veterinären säger att hon inte kunde hitta ngt som såg onormalt ut.

Bernard fick följa med för att visa upp sina öron då jag trodde att han hade öronskabb. Lycka återigen- Fann inga skabbisar!

Tigern tog jag med till vet dels för att jag ville att dem skulle ta sig en titt på hans analsäckar för att ev tömma dem. Men jag ville också ta ett glykostest och göra en hormonpanel då jag har haft något på känn. Jag har inte upplevt hnm som sjuk snarare tvärtom. Piggare och gladare än någonsin. Dem glesa stråna på svansen var en av anledningarna till att jag vill kolla upp dessa saker. I första anblick så tyckte vet att han såg väldigt fin ut, en fin herre som hon snällt sa. Fick sedan det efterlängtade samtalet senare på dagen där vi pratade och Gunnel berättade att hans blodsocker var för lågt, dvs hade jag rätt att ngt var på tok. När vi avslutar vårat samtal och jag lägger på luren så är mitt hjärta krossat i tusen bitar.  Min stackars älskade Tigern har insulinom.

Hur orkar man?

holtz
0

Neeeej, stackars Tigern :( Mina tjejer skickar massa tröstpussar som bara tjejer kan!

Man orkar för man älskar!

Faxlin
0

Säger som jag sagt tidigare. Tycker så synd om dig med alla sjukdommar. Tänker på er.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Den frågan har jag ställt mig 8 gånger redan…

Skickar en kram till dig och Tigern! Får jag fråga vad han låg på?

Sara

Sarah
0

Åh nej! Tänker på dig. Du vet att det bara är att ringa. Kramar till er alla!

Ceciliaolucifer
0

Tigern låg precis på gränsen till vad som var "normalt" men då hade han inte fastat innan :(

babsan
0

beklagar =(

JossanH
0

usch… Du som redan har haft det tugnt nog tycker man..

Jag ska in den 15e o öppna upp min Dexter.. Är jättenervös för vad dom ska säga.. Det är just sånt här som gör att man faktiskt överväger att inte skaffa fler djur… :(

Hoppas det bara blir positiva nyheter för dig nästa gång!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Funny ligger på 4,1 och det tycker min veterinär är lågt men jag har alltid fått lära mig att gränsen för insulinom går vid 3,5.

Sara

skrollan
0

jhar funnhy också det, sara? när fick du reda på det?

sarae
0

jag har fått lära mig att insulinom gränsen är 3.74..men jag kan ha fel…

Sara
0

#9 Njae, jag anser inte att Funny har insulinom riktigt än. 

Glukosvärdet har kollats 4 gånger sedan slutet av juli och legat stadigt även om hon inte ätit på några timmar innan. Hon har även ultraljudats 2 gånger i hela buken och det är taget basblodprov 3 gånger.

Inget visar något. Jag misstänker att hon kan ha början till binjuretumör så hon får prednisolon varje månad nu.

Sara

Ceciliaolucifer
0

Tigern hade 3,7 och gränsen för Insulinom ligger på 3,6 enligt Gunnel Andersson på Roslagstull.

Vi ska iväg på ultraljud imorgon för att se hur han ser ut, men den här gången så har jag valt att vända mig till en annan klinik och hoppas på ett bättre bemötande.. Glad

JossanH
0

#12 ajdå… jag ska ju dit den 15.. verkar som att fler har haft dåliga erfarenheter därifrån… :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Önskar lycka till!

Sara

sofie
0

#12 Vart ska du då?

Ceciliaolucifer
0