tillstånd för iller/lägenhet
Tänkte fråga i en ny istället XD Är det nått tillstånd man måste ha för att ha iller i lägenhet?
Vi behövde inget tillstånd. Men du behöver kolla med din hyresvärd om ni har djurförbud, och vilka djur som är tillåtna. I våran lägenhet får du inte ha vakthundar, reptiler och fåglar. Men det är ju olika från hyresvärd till hyresvärd.
X3 då e det nog lungt! Vi har: hund, fåglar, gnagare, kaniner, reptiler(och ormar), skorpion, insekter och fiskar XD (Kaninerna är ute och inhägnade, kommer inte bli något problem :))
#2 Då får ni nog garanterat ha iller i lägenheten :)
http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Kan-varden-forbjuda-mig-att-ha-husdjur-till-exempel-hund.aspx Finns inga speciella tillstånd som behövs för att skaffa och ha iller. Däremot finns såklart regler man måste följa, som t ex att illern måste ha minst fem kvadratmeter yta om den ska sitta i bur (vilket ingen normal djurvän har). Annars är det som vilket husdjur som helst gällande tillstånd.
:D ringde till dem, och det ska inte vara något problem. Och om det blir problem så ska jag bara ringa tillbaka XD Awesome!
Det är olika från Hyresvärd till Hyresvärd om du får ha djur eller inte i lägenhet. Det enda djuren det finns lagar kring tillstånd är reptiler.
2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.
Och det tillståndet har jag ;3 hehe
#1 Verkar som eran hyresvärd hittat på egna regler.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#8 Bor hos en privat hyresvärd så det kan nog stämma.

Det som står i länken i #4 stämmer och är det som gäller.
Sen är det självklart så att djuren inte får störa, eller göra skada - vad djur orsakar räknas aldrig som vanligt slitage utan kan något härledas till dom får man åtgärda/ersätta det.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus