Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1498 ggr
WolfFire93
0

tillstånd för iller/lägenhet

Tänkte fråga i en ny istället XD Är det nått tillstånd man måste ha för att ha iller i lägenhet?

Feliiciia
2

Vi behövde inget tillstånd. Men du behöver kolla med din hyresvärd om ni har djurförbud, och vilka djur som är tillåtna. I våran lägenhet får du inte ha vakthundar, reptiler och fåglar. Men det är ju olika från hyresvärd till hyresvärd.

WolfFire93
0

X3 då e det nog lungt! Vi har: hund, fåglar, gnagare, kaniner, reptiler(och ormar), skorpion, insekter och fiskar XD (Kaninerna är ute och inhägnade, kommer inte bli något problem :))

Feliiciia
0

#2 Då får ni nog garanterat ha iller i lägenheten :)

Doktor-och-Designer
3

http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Kan-varden-forbjuda-mig-att-ha-husdjur-till-exempel-hund.aspx Finns inga speciella tillstånd som behövs för att skaffa och ha iller. Däremot finns såklart regler man måste följa, som t ex att illern måste ha minst fem kvadratmeter yta om den ska sitta i bur (vilket ingen normal djurvän har). Annars är det som vilket husdjur som helst gällande tillstånd.

WolfFire93
1

:D ringde till dem, och det ska inte vara något problem. Och om det blir problem så ska jag bara ringa tillbaka XD Awesome!

Radomila
0

Det är olika från Hyresvärd till Hyresvärd om du får ha djur eller inte i lägenhet. Det enda djuren det finns lagar kring tillstånd är reptiler.

Regnbåge2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.Regnbåge

WolfFire93
0

Och det tillståndet har jag ;3 hehe

vallhund
0

#1 Verkar som eran hyresvärd hittat på egna regler.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Feliiciia
1

#8 Bor hos en privat hyresvärd så det kan nog stämma.

VeronicaKahlbäck
1

Det som står i länken i #4 stämmer och är det som gäller.

Sen är det självklart så att djuren inte får störa, eller göra skada - vad djur orsakar räknas aldrig som vanligt slitage utan kan något härledas till dom får man åtgärda/ersätta det.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus