Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 632 ggr
Feliiciia
0

Vad ska en hona väga?

Hej. Vägde min illertös Charly idag, hon vägde ungefär 800-840 g. Vet inte riktigt vad normal vikten är för en hona på ca 14 veckor. Googlade men hittade ingenting. Vad är normalvikten för en hona på ca 14 veckor? Tacksam för svar :)

Rebellkatten
0

Min hona på 6 år väger 780g.. så det beror väl på om din tjej växt färdigt än eller inte =D

Feliiciia
0

#1 Okej, då är hon nog inte underviktig om hon väger mer än en vuxen :D

JossanH
0

Den kan variera så mycket som 500g-2000g men varken 500g eller 2 kg är speciellt vanligt. Skulle säga att allt mellan 700-1500g hör till det normala. Allt beror ju på hur illern är byggd ☺️

Sajtvärd på Iller.ifokus

Feliiciia
0

#3 Tycker att hon känns lite benig när man håller i henne. Hur vet jag vad som är normalvikten för just henne? Kanske är normalt men man ser hennes skulderblad när hon går.

JossanH
0

Hon är säkert normalviktig. Skulderbladen ser man. Man kan känna hur hon är musklad, om revbenen känns, men inte sticker ut. Du kan visa en bild här om du vill 😊

Sajtvärd på Iller.ifokus

Feliiciia
0

Inga revben som sticker ut iaf. Kan försöka ta en bild när det är ljusare så man ser något. :)

Feliiciia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Kanske inte så lätt att se något. :/ Varken ser eller känner några revben.

JossanH
0

Hon ser absolut helt normal ut i kroppen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Feliiciia
0

#8 Vad bra då slipper jag tänka på det. :)

VeronicaKahlbäck
0

Tycker hon er ut att ha mycket hull! Mina tjejer väger båda runt kilot, vad dom vägde som 14-veckors vet jag inte då dom kom hit senare 🙂

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Feliiciia
0

#10 Hull det har hon, magen tittar fram varje gång hon står på bakbenen :D