Fråga ang Illerns boende
Hej!
Jag har varit intresserad av Att skaffa iller i flera år ca 8 år. Har läst på mycket under denna tid.
Jag skaffade hund för 5 år sedan men har aldrig kunnat släppa detta med iller.
Nu bor jag i lägenhet med min sambo och två små hundar.
Min sambo vill inte ha fler djur i lägenheten.
Det skulle nog bli en del jobb och ta tid att introducera iller och hund med varandra.
Eftersom jag aldrig kan släppa detta med iller så funderar jag över hur jag skulle kunna lösa det hela.
Mina funderingar är om man kan låta 2 illrar bo i stallet i en stor box som är större är 5 kvm och mycket inredd.
Jag är där varje dag i flera timmar, tar ut dem/håller på med dom, introducerar de långsamt med hundarna samt låter dom komma hem till mig under dagarna och följa med på äventyr osv. Så även min sambo kan bli introducerad med iller (hehe)!.
Målet är ju att det senare när allt förhoppningsvis funkar bra flytta hem till oss, vi ska även flytta till större så småningom.
Tacksam för era synpunkter :)
Allt beror ju på vad du vill med dina illrar 😊 Sedan vi fick barn har mina illrar ett eget rum, en utegård och en "bur" i lagården på 11 kvm. Det man ska tänka på när illrarna inte bor inne är att det kan vara svårt att få de rumsrena. Och du måste vara beredd på att illrarna och hundarna kanske aldrig kommer funka ihop. Ha en långsiktig plan så går det säkert att lösa 😊
Sajtvärd på Iller.ifokus
Wow vad fiint!!!
Har du dina ute då året om? :)
#3 vi flyttade hit i december och fixade detta på våren så har inte haft dom ute på höst/vinter än och i och med att 2 av mina illrar har insulinom nu med tillhörande medicinering så kommer dom inte bo ute när det blir för kallt. Då kommer dom få dela på illerrummet vi har inne.
Sajtvärd på Iller.ifokus