Norrskenets valpar 2014 är här!

Grattis! 🌺

Tack! :) <3
Grattis till dom små! Ska bli spännande att följa vad det här kommer bli för ena krabater :D
Sajtvärd på Iller.ifokus

Grattis till kullen! Ser emot massor med söta valpbilder som man kan sitta och dregla över ;)

Såååå himla små och söta! 😍
Grattis till kullen!
Grattis!
Så fint hon har det!

Tack så mycket :)
Det blev 9st illervalpar, samma antal som 2008 och 2010 kullarna.
Könsfördelningen blev likadan som 2008, 5st honor och 4st hanar
Minimum vs. Max vikt: 7g & 11g

Grattis till valparna 🙂
//Denise

Tack så mycket animal-lover :)

Det är såå svårt att låta bli att fota i boet när tillfälle ges då Aurora kommer ut för att dricka i sig lite gotta :) Då kan man lika gärna fota efter städningen är klar för kvällen. Valparna 1 vecka och 3 dagar

Och en sista för idag

Testar igen

Åh vad många pasteller där är!! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kul att du fick några pasteller i kullen :-))
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Ja dom lurades på rätt länge hehe :) <3

#58 Alltså, din Aurora…..jag är så fascinerad av att det ser så städat ut och att hon låter allt stå så snyggt. Min fröken Z möblerar om så det står härliga till. Kan inte låta det stå där jag har ställt det.

Hehe Nettan jag och lill damen har haft våra diskutioner men hon är antingen rätt lätt att övertyga att det ska vara möblerat så eller så har jag prickat sakerna rätt ;)
Fällen framför bolådan hade vi en het diskution om från början att den skulle ligga plant medans hon gärna ville och försökte att ta in den i lådan…genom röret :P Så till slut gav hon upp och nöjde sig med att gömma godis under där istället.
Hon är duktigast med lådan av hela mitt gäng, Jill som är gammal orkar antingen kliva i toalådan alla gånger eller så är det kanske så akut när hon väl vaknar att hon bara hinner ut från sovfiltarna som hon bakat in sig själv i..
Lika så med grabbarna, gammel gubben Rasmus lite lat och tycker matte kan ta upp det.. hon städar ju ändå varje dag medans Rocky gör lite olika men för det mesta i lådan, måste ju försöka locka till sig någon dam :P Roy den lilla mannen han hakar mest på och gör som dom andra och försöker göra sig tuff inför dom andra grabbarna och ställer sig gärna och skiter rakt på golvet medans han stirrar ut matte som att säga.. du missa en "fläck".. <3

haha den där blicken från roy ser jag verkligen framför mig. ;)

Hehe ja den blicken går inte att ta misströstar på, han verkligen stirrar ut mig och försöker visa sig tuff för Rocky och Rasmus, särskilt Rocky har dålig inverkan på Roy
Åhh, vad fima dom är!
Den där vitblåa saken som är kopplad till el… vad är det?

#64 det är en Cat it vattenfontän. dom är super. Innehåller filter som gör att vattnet renas och håller sig rent
Vad de växer! Valpavdelningen (visst är det den?) ser jättefin ut!
#65 Ah, misstänkte det men var tvungen att fråga ändå… hihi

#63 Tack, blir sötare och sötare för varje dag som går :)
#64 Som FerretCrow skrev, den är kanon!
#66 Visst gör dom <3 Det stämmer bra det, tack :) Valprummet har vi nu också ordnat en grind som är delad och en viss kåt illerhane inte kan ta sig över, valphagen tar han sig över lätt :P

#74 Pappa Rockys nos…..😍
#69 det hade jag missat :( vad hände med Roy? Så himla ledsamt då du förlorat så många på så kort tid :'(
Sajtvärd på Iller.ifokus

#74 Visst är han vacker <3
#76 Har inte haft kraft att gå ut med det. Känns så otroligt overkligt och jag vill verkligen inte inse. Han är skickad till SVA på obduktion så trots att han inte ingick i avel så vill jag ändå veta för annars kommer jag aldrig kunna sluta fundera.
Hämtar kraft hos dottern, sambon, illrarna/illervalparna och hunden <3
#77 ibland behöver man ett verkligt avslut. Jätteledsamt att läsa. Alltid värre när dom är unga :( Tur att du har fått en sån härlig kull med valpar iaf!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#78 Ja och som du säger särskilt när dom fortfarande är unga. Gruvar mig var dag då jag ändå har en 6 åring och 7 åring som jag trodde skulle gå före då dom är mycket äldre..
Ja otroligt och jag är så otroligt nöjd med resultatet. Önskar jag kunde spara hela kullen <3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Litet filmklipp på valpkullen från den 30:e då valparna blev 3 veckor

Så stora dom blivit! :) sötare och sötare!
Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH Ohja, växer nästan värre än ogräset ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Valparna 3 veckor och 5 dagar
Varning smaskas tupplår för fullt
#104 men den mörkaste lilla honan! Ser ju hur söt ut som helst
Sajtvärd på Iller.ifokus

Hon längst till vänster har varit en favorit sedan 1 dygn gammal, hon var mörk i skinnet medans dom andra rosa :) Så risken är stor att hon stannar då hon utvecklas så fint <3
#102 LOL…

#120 haha, tittut
Åh mörka pasteller*kärlek*
#121 Så fin ❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sååååå söta!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Åååh jag dör. Gud så söööta.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
😕 Det är inte bra för mig att gå in på sådana här inlägg. Får illerabstinens av att titta på dessa tupplårssmaskande sötnosar!
_No way! Yes way!

Dom är ett härligt gäng :) <3
#127 hehe då vet jag vad jag ska filma mer av ;)

Måste säga att bilderna gör dom inte alls rättvisa. Mycket finare färger i verkligheten =)

#149 Tack Erika, håller helt med dig :)

Herregud…..vilka små sötnötter!

Ja jag förstår inte hur jag ska kunna skilja mig från dom, tur att iaf en tös stannar och att jag får chans att träffa några av dom vad jag vet. det är inte riktigt klart med hem åt alla än <3

Man drunknar i dessa härliga individer och hoppas dom alla finner ett tryggt och gosigt hem.
Fina foton, fina valpar

Tack, ja hittar inte alla bra hem så stannar dom här hos oss tills dess att rätt hem dyker upp <3 :)

Valparna blev 6 veckor i fredags men eftersom vi skulle åka iväg och fira midsommar så blev det fotning på lördagen istället och dessutom enskilda bilder denna gång :)
Vägning
Honor Hanar
Lilla viltfärgad: 262g Viltfärgad: 315g
Mörk pastell: 274g Mörk pastell: 355g
Pastell (Lila): 250g Pastell (Grön): 335g
Pastell (Röd): 279g Pastell (Blå): 257g
Stora viltfärgad: 278g
Viltfärgad hona

Man blir så valpsugen när man ser alla godingar! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jossan Ja, jag önskar jag kunde spara allihop. Så otroligt vackra hela bunten, riktigt nöjd över resultatet <3
Finns valpar som fortfarande söker egna hem ;)
Men gaaaaaaaaaaaaah vilka bilder……….

#188 Visst är dom underbara😉
Inte det lättaste att fota dock och särskilt inte med vanlig mobilkamera som är rätt seg att knäppa :P

mums på mörk pastell tösen <3
#189 Ett litet tips från en luttrad och trött illernettan, vitaminpasta duttad på bordet/golvet…..då sitter/står dom faktiskt stilla en mikrosekund…..så fick jag göra för att kunna ta några hyfsade kort.

FerretCrow, Visst är hon fin, även "röd" tösen är riktigt fin :)
illernettan. Fungerar inte med vitaminpasta varje gång :(

Valparna 7 veckor idag
Verkar krångla med att lägga in bilder men kika vidare in på länken så har jag bilderna i valpdagboken :)
hej är intresserad en finns det någon tik kvar undrar om du kan transportera en till stockholm betalar extra så klart
hej är intresserad en finns det någon tik kvar undrar om du kan transportera en till stockholm betalar extra så klart

pongo
Jag har en pastell hona kvar men jag transporterar inte mina valpar. Jag vill träffa nya ägarna en gång innan hämtning av valp. Förutom dom som har valp från mig sedan innan är det inget måste att hälsa på innan hämtning.

Valparna har äntligen fått tema namn. Namn ur filmen, Dunderklumpen.
"Röd" pastell hona, viltfärgad hane och "Grön" pastell hane söker fortfarande egna hem.
Kontakt: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com
Lilla viltfärgade honan - Norrskenets Pellegnillot (Tingad av Rebecka)
Mörk pastell hona - Norrskenets Elvira Fattigan (Tingad av Anette, Hillbiörn´s illeruppfödning)
"Lila" pastell hona - Norrskenets Dockan (Tingad av Idah)
"Röd" pastell hona - Norrskenets Kerstin
Stora viltfärgade honan - Norrskenets Blomhåret (Stannar här)
Viltfärgad hane - Norrskenets Beppe
Mörk pastell hane - Norrskenets Dunderklumpen (Tingad av Jorma)
"Grön" pastell hane - Norrskenets En-Dum-En
"Blå" pastell hane - Norrskenets Jätten Jorm
Vägning
Honor Hanar
Lilla viltfärgad: 431g Viltfärgad: 551g
Mörk pastell: 428g Mörk pastell: 595g
Pastell (Lila): 396g Pastell (Grön): 536g
Pastell (Röd): 425g Pastell (Blå): 617g
Stora viltfärgad: 475g

Valparna har äntligen fått tema namn. Namn ur filmen, Dunderklumpen.
"Röd" pastell hona, viltfärgad hane och "Grön" pastell hane söker fortfarande egna hem.
Kontakt: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com
Lilla viltfärgade honan - Norrskenets Pellegnillot (Tingad av Rebecka)
Mörk pastell hona - Norrskenets Elvira Fattigan (Tingad av Anette, Hillbiörn´s illeruppfödning)
"Lila" pastell hona - Norrskenets Dockan (Tingad av Idah)
"Röd" pastell hona - Norrskenets Kerstin
Stora viltfärgade honan - Norrskenets Blomhåret (Stannar här)
Viltfärgad hane - Norrskenets Beppe
Mörk pastell hane - Norrskenets Dunderklumpen (Tingad av Jorma)
"Grön" pastell hane - Norrskenets En-Dum-En
"Blå" pastell hane - Norrskenets Jätten Jorm
Vägning
Honor Hanar
Lilla viltfärgad: 431g Viltfärgad: 551g
Mörk pastell: 428g Mörk pastell: 595g
Pastell (Lila): 396g Pastell (Grön): 536g
Pastell (Röd): 425g Pastell (Blå): 617g
Stora viltfärgad: 475g
#189 Oj, mobilkamera… Det var verkligen bra jobbat.
Übersöta valpisar. Gillar också nyansen på dina mörka pastell. Vore skoj att få se dem sedan när de blir äldre, vilken nyans de har då.
Åh vad vacker grön är. Blir helt kär ♥♥♥♥
är de till salu?
Är de till salu?
#201 #202 I inlägg #196 skriver TS 4 juli att alla är tingade utom en tös.

#203 nej hon skriver att hon har 1 hona kvar när personen frågar efter honor. Kolla hennes hemsida finns mer info eller läs i inlägg #198 så står vilka som inte är tingade
Haha… oups
Någon hona till salu? :) Jag är väldigt intresserad! :)
Vet inte varför den här gamla tråden kom till mig nu helt plötsligt, men jag beundrar bilderna igen… MAJ GADD vilka fina pälsmonster ❤️
#174 + #181 ❤️
Hela denna tråden gjorde min dag! Sötnosar!
Hello It's Me... :3

Blev ju så att 2st töser stannade från den här kullen.
Jag kan försöka ordna lite bilder.
"Röd" hona, Norrskenets Kerstin har en valp kvar ur årets kull, en mörk viltfärgad hona 😉
"Stor" viltfärgade hona, Norrskenets Blomhåret´s Pandora. Hoppas ska bli en kull på henne 2016 ❤️
Jag måste säga att det värmer så inombords att bilderna uppskattas så mycket 🙂❤️