Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1122 ggr
Zazzeli
0

Introducera iller och katt

Jo jag har en liten fundering, det är nämligen så att vi har tingat en liten perserflicka som kommer hit till oss någon gång i vecka 33-34 hon är 13 veckor ish då och mycket framåt, nyfiken, busig och framför allt trevlig. Vi har redan en illerkille på ett år, han har träffat katter tidigare och tycker att de är helcoola, han vill gärna leka med dem och så. Men frågan som lyder är, när jag introducerar dessa två för varandra, vad ska jag tänka på för att det ska bli så bra som möjligt? Ska katten få kolla lägenheten lite ifred först kanske innan jag släpper fram Plupp, eller vad tycker ni? Alla idéer är välkomna! :) plupp har bott hos oss i lite över en månad snart och vi är just nu hundvakter (han accepterar hunden och bryr sig inte om att den är här med oss också) (Ni får gärna flytta inlägget om jag satt det i fel kategori)

JossanH
0

Illrar kan ju vara ganska hårdhänta mot små kattungar så du kan ju göra så att du först låter katten få gå runt och nosa in sig ifred och antingen låter du dom träffas med galler emellan eller så kan du sätta ett koppel på Plupp och låta dom träffas men att han inte kan förfölja och vara för på. Blir han jobbig så brukar det bli lättare när katten vuxit på sig lite och kan komma undan lite bättre. Lycka till!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zazzeli
0

Tack så mycket för svaret! Jag hoppas att detta kommer bli bra, eller jag ska göra allt i min makt för att det ska bli bra! :)