sele valp! katter o andra djur ?
Hur gör ni när ni är ute och går med era hjärtan i sele?
Tänkte kan de inte komma så som katter och attackera. ?
Jag tror inte katter kommer attackerar, inte hundar heller..
Isf får man ju bära upp sin iller eller be personen hålla avstånd.
Har iaf aldrig hänt oss att någon annan än barn eller människor kommit fram & "attackerat" av nyfikenhet 😃
Rek. sele från Håstenslöv. Du får välja färger själv & de är bra i storlek. Sen flexi/rull-koppel till då det lär behövas.
Kärlek, ärlighet & respekt. 
/ Tamlina.
Jaha okej men de låter kanon :) Ska kolla närmare på selen absolut. Måste säga att han är underbar o kan redan gå på lådan han satte sitt första kliv någonsin i lådan igår hehe :)
Skönt att höra! Det lär inte vara likadant när han blir äldre, då börjar lite mer trots, testa gränser osv.. Våra var lika duktiga som valpar sen dög inte lådan alls… 😉
/ Tamlina.
Tror han kommer fixa de galant. Just nu är han i trots åldern och provar olika gränser. Men lyssnar när man säger till honom :)
hur många illrar äger du :) ? åldern på dom är nyfiken.
Är dina tama?
Trotsåldern kommer inte så tidigt, vänta tills han kommer in i tonåren.. eller brunst! 😃
/ Tamlina.
Här är en bra länk om de olika åldrarna, så att säga.
/ Tamlina.
Läst att de kan vara i trots åldern i olika perioder :) Och de märker man ju på honom exempel. Men de är bra o veta men han ska kastreras när han blir äldre :)
Mina två är ju som sagt på rymmen efter att ha blivit omplacerade. (inlägget)
Två hanar, runt året nu, de var ganska tama men bitiga/nafsiga under trotsen och under brunsten. 😃
/ Tamlina.
Läs på om chip. kastrering & gör det, finns två olika - det lilla chippet & det stora. 🙂
/ Tamlina.
fast de stämmer inte när han är vuxen att han ligger längre stunder tillexempel. Han älskar att vara med är helst hos en hela tiden och busar med sina leksaker o äter. Sen är han med oss sover hos oss klättrar upp i knä sover och bakom nacken. Står olika över allt. så de stämmde inte på min iller han älskar att bli klappad och ompysslad även uppplockad :)
Det är såklart individuellt men efter att ha en iller 2 - 3 dagar så är det svårt att redan lära känna. Illrar ändras, speciellt när de blir äldre & mognar. Det är en ständig process.
/ Tamlina.
Det vet jag :) Men som sagt allt de som stod där stämde ju inte in. Men va kanon fakta endå så tackar för de :)
Det är ett roligt äventyr att lära känna sin iller då de förändras ständigt! 😃
/ Tamlina.
Kan tänka mig de. ! Han är underbar. Folk säger att vid 16 veckor vägar han så mycket som han kommer att väga. Vad säger du om de han ska alltså gå från 400gram nu på 8 veckor upp till 1,5-2kilo. Växer väldigt snabbt isåfall. Sen går de ju upp och ner beronde års tider.
Alltså, illrar är ju olika stora.. Finns stora hanar, små hanar, stora honor, små honor sen finns det enorma honor & hanar.. Haha! Alla kommer inte upp i den vikten men snuddar kanske vid 1,5 kg lix.
Vissa vill ha mindre illrar (speciellt de som jagar med dom utifrån min erfarenhet) så de parar mindre individer för att avkomman ska bli mindre.. Du ser om illern är/blir överviktig - blir en tydlig kulmage isf!
/ Tamlina.
Kanon mamman är väldigt liten men hans far är väldigt stor. Så ska bli spännande och se hur han utväcklas !