Iller iFokus

Iller

Etiketter: illern-i-mediaillern-i-litteratur
Läst 2639 ggr
holtz
0

iller i film

Var på bio igår och spanade in den nya filmen Stardust. Filmen var grymt bra, och de Niros roll kommer man sent glömma. Helt plötsligt i filmen skriker jag ut; en iller! Först en iller. Och senare, mot slutet av filmen, en massa illrar. Okej, deras rykte kanske inte riktigt blir som det borde. För dom gör nåt som kanske inte illrar skulle göra, och sen låter dom självklart inte som illrar egentligen gör. Men illrar är med i filmen, både viltfärgade som pastell ;)

babsan
0

haha, då måste den ses :D

ferretgirl
0

de Niro brukar har bra filmer, kanske ska man se denna också. Om inget annat så för att det finns illrar med i den. En annan film det finns illrar i är Beast Master, utspelar sig i en fjärran värld för länge sedan. Där huvudrollsinnehavaren har blick som en hök, styrkan av en björn och sin klurighet av illrarna som även är hans följeslagare. Om jag minns rätt så har han även någon erfarenhet av en svart panter eller om det är en färgad tiger. Såg filmen första gången i mitten av 70 eller 80-talet, men den var bra den också. Letar just nu efter den med ljus och lyckta på internet, ska väl hitta den. Hittade ju både Mörka Kristallen och Grottbjörnens Folk där, så varför inte Beast Masters också.

HighLander
0

Skulle också velat sett den men den gick ju bara på salong 2 här i stan. tyckte det var lite konstigt. Fast om det är illrar med så är det nog värt det ändåFlört

Gramse
0

#2 Det finns 3 st Beast Master .Har för mig det står 82 på internet.Det fanns 2 illrar i ettan och tvåan .De gick ett hemskt öde till mötes ,ramlade ner i elden .I trean vet jag inte .På 90-talet fanns det en film som hette " Illern som kom in från kylan".Den gick på filmnet.Inte många som kan ha sett den här .Handlade om en illertös på en gård i England ,hennes liv där och hennes ungar som hon födde i höstacken på vintern.OBS långfilm.

EmmaG
0

Aniston i And along came Polly har ju en iller oxå =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Norrskenets
0

#4Försökte hitta "Illern som kom in från kylan" men hittade den inte. Ville verkligen se den=(

[tiiia]
0

#4 du råkar inte veta vad den heter på engelska?

[tiiia]
0

sökte på imdb nu och hittade en lista med filmer som det är illrar i ;) kanske nåt o kolla in för illerfolket