Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1211 ggr
trollet85
0

Förslag på tåliga leksaker

Är det någon som har förslag på tåliga leksaker? Här hemma så går nåstan alla leksaker sönder inom kort tid.

tessa
0

På illerträffen i lördags fick vi tipset att ge illern petflask-korkar som man tagit ur den runda "lösa" biten i", som oftast finns i själva korken. Ett gäng sådana i en balja eller liknande, ska tydligen vara väldigt populärt bland vissa pålsmaskar =)

Billigt och bra i alla fall, så kanske värt att testa.

Mvh Tessan

trollet85
0

de måste ja testa för de blir de ju i parti o minut här hemma. Finns de inte risk att dom biter sönder dom? vet att pingisbollarna inte lever så länge här hemma men dom e väl troligen mjukare.

tessa
0

De verkar ju tåliga och bra.. givetvis drar man också bort den där lilla remsan som ibland sitter kvar på korken men hårda är de ju så de borde hålla - tycker man i alla fall =)

Faxlin
0

Tror dock inte att det är en leksak att lämna dem med. Men ärligt talat jag har aldrig själv testat.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

leo-
0

golfbollar har jag funderat på att skaffa till mina (äntligen har jag hittat någonting vettigt med golf)Skrattande

Har även funderat på squashbollar

Skriv gärna om resultatet om ni provat

AmmiG
0

Skulle inte låta mina illrar leka med skruvkorkarna, ens om jag var med. Det är så lätt att dom sväljer den och då har man inte lång tid på sig.

Jag brukar ha i ärtor eller något annat som rasslar i en petflaska och skruva på korken. Den kan dom även få vara ensamma med, men jag kollar ofta att korken fortfarande sitter fast.

Faxlin
0

Vet att golfbollar funkar till de flesta illrar. Men det finns några herkules illrar där ute som lyckas ha sönder dem. Så i början tills man ser om det är en herkules iller man har kan man hålla koll på dem. Håller dock med dig om att det är det enda positiva jag hört om golf. hihi

Audiatur et altera pars

Bonzo
0

Tennisbollslksaker för hundar rekommenderas! Vi har köpt en massa i olika former & Bonzo älskar dom! Håller bra gör dom oxå! Skrattande

trollet85
0

tennisbollar lever unte länge här! Bella (väger som mäst 900g) springer runt me dom i munnen o sliter bort all "päls" på dom. vågar inte lämna henne ensammen me en sån boll! Funderar lite på Mer korkar som e ju större än en vanlig skruvkort så en sån borde dom inte få i sej.Golfbollar funkar bra här! enda nackdelen är att de låter fruktansvärt mycke när man leker me dom, speciellt om man har illerrummet ovanför vardagsrummet Flört där det redan innan lät som ett gäng elefanter på övervåningen istället för illrar.

-eM-
0

Kokong har vi något som heter hemma, egentligen en hund leksak, men köper man i minsta storleken passar det även iller. En gummisak som studsar åt olika håll och vad jag har fått berättat för mig så är det hårt gummi som inte illrarna biter sönder och det stämmer ivf när det gäller mina.

Bonzo
0

Att luddet lossnar på tennisbollarna är nog inget att oroa sej för! Några av Bonzos bollar har knappt nåt ludd kvar men det verkar inte som han svalt det. Han leker ensam med dom och det går hur bra som helst! Skrattande Hans favorit är den med 2 bollar som sitter ihop med en (självlysande) plastbit så det ser ut som ett stort tuggben! Han biter tag i plastdelen i mitten och försöker springa å gömma sej under soffan….dömt att misslyckas!! Räcka ut tungan Men det ser kul ut! "Benet" är ju nästan lika stort som han!

Gitzy
0

Squash bollar är jättebra hemma hos oss. Alla andra bollar blir slitna i stycken här men deras två squashbollar har varit med länge och verkar hålla. inte ett märke i dom

trollet85
0

okey vi vänder på frågan. Vad har era illrar för leksaker?

ferretgirl
0

en plast balja modell större med jord eller sand i är en uppskattad leksak här hemma. Visst, ibland så har jag mer jord utanför än i den. Men med en kvast och skyffel så blir det snart rent igen. Man kan också ha i en typ av frigolitflingor som är gjorda på majsstärkelse. Detta kan man ibland få tag på hos en radiohandlare då mycket av deras grejer kommer packade i detta material. Och dom flesta blir glada om dom blir av med det, andra tar några 10:or/kilo, men det går en hel del flingor på ett kilo.

Trollet

trollet85
0

#10 läste nu att du hade en kong.Va lite uppmärksam på den, vet att flera illrar har vitit bort stora bitar gummi, mina har bitit bort småbitar så den får dom inte ha längre

pitya-celva
0

Nala älskar såna där mini-bandybollar som jag tror är till för golfträning… Köpte 20st i Ullared sist jag var där!

Och eftersom man jobbar extra på McDonalds blir det ju en hel del sådana leksaker! :)

Paula
0

"Kokong har vi något som heter hemma, egentligen en hund leksak, men köper man i minsta storleken passar det även iller. En gummisak som studsar åt olika håll och vad jag har fått berättat för mig så är det hårt gummi som inte illrarna biter sönder och det stämmer ivf när det gäller mina. "

Köpte en sådan till mina, efter ett par dagar hade jag en iller med förstoppning. Embla hade ätit upp den minsta ringen, men den kom ut till slut… Så dom får loss bitar av den!!!

Shelby
0

Jag köpte en boll med konstiga piggar på (ej vassa!) gjord av något genomskinligt gummi.

Bollen börjar blinka om man studsar den i golvet. den är ca 7 cm i diameter. Ronja biter tag i typ 3-4 "piggar" och försöker bära iväg med den oftast går det, men den är tung så hon kommer bara en liten bit, hon tycker att den är jätterolig! (kostade ca 20 kr)

Faxlin
0

Shelby, den låter ju skoj. Var köpte du den?

Audiatur et altera pars

Shelby
0

På en leksaksaffär typ BR, eller nåt sånt kommer inte ihåg… var ett tag sen. Men den är väl värd pengarna.

Faxlin
0

Ja, det kan jag tänka mig. Ska hålla ögonen öppna efter något som stämmer in på din beskrivning.

Audiatur et altera pars

trollet85
0

är fortfarande intresserad av att veta va ni har för leksaker till era illrar. Vad har ni för rör till era busar, söker nåt som är tåligt som inte går att kraffsa sönder!

AmmiG
0

Just nu har vi motorvägar hemma. Har även ett gult plaströr som finns att köpa på byggmarknader. Tyvärr fick det inte plats i flytten, så vi ska hämta det nästa gång vi åker upp till Norrland.

Det gula är inte lika roligt för oss, eftersom vi inte ser illrarna när dom springer i det.

klarsferrets
0

det här med pet flask korkar fungerar jätte bra för oss jag fick det tipset när jag var i Frankrike så jag har tagit vara på alla jag kan komma åt och la dom i en balja dom fulkomit älskar detta 1 gång i veckan så tvättar vi alla korkar .

Men man måste vara noga med att ta bort remsan och gibet vis plasten . Det finns ju nu här i Sverige drick yuogurt på flaska o dom skruv korkarna är pefekta dom illararna som har varit här hemma dom leker i stort sett bra med dessa .

rör har vi oxå sådana som man använder till torktumlare men det är inte lika roligt som locken i en balja .

Roxxi däremot älskar sin pingis boll o nalle som hon far runt med . Gusgus hans favo är en stor tråd rulle från en overlok. Angel & Drucilla dom är mest i baljerna med lock

TottsiGirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hemma är favoritleksaken bollar, han har några färgglada i plast som han inte klarar att bita hål i sen är ju pingisbollar bara SÅ kul men eftersom Ted mördar en pingisboll på 5 röda så får han bara leka när vi ser på.

Annars så är den lilla skrattpåsen riktigt kul. Förstår inte varför, tycker den låter hemskt men Ted älskar den!!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

Det måste ju vara ljudet han gillar Ted.  Du får ta med påsen till träffen så vi får se honom leka med den. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Jag har aktivitets bollar till mina, som är för katter. Ska bli skojigt att se vad de tycker om dem. Fick med när jag köpte kattmat till stallkatterna.

Audiatur et altera pars

Sabina-old
0

Jag har alltid använt petflask-korkar. Men jag drar inte bort den lilla remsan för då är det inte kul att leka med korken mer tycker Max… Fast ser man att remsan börjar bli lite för sönderbiten så kan man ju bara byta ut den. Korken fungerar ju i alla fall.. Skrattande

Madde
0

Vi har köpt ett par bollar från Ahms-illertorg och dem är verkligen hårda och går helt enkelt inte sönder.

Dem heter Super Pet Shake, Rattle, and Roll Bollar.
Dem både låter och är superroliga och leka med.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.