OT Chinchillor till salu
Hehe är väldigt OT det här, men eftersom jag har två chillabäbisar här hemma som väldigt gärna vill ha nya hem så gör jag ett försök ;)
Har chinchillauppföning, som kanske en del av er här inne redan vet. Och har en tan white hane, född 12/4-07 samt en TOV black ebony hona, född 10/6-07 som båda är till salu. Jag bor i Karlskrona. Priset för dem är 1000 kr st. Finns säkert möjlighet för transport om nån längre upp i landet skulle va intresserad :)

Gu vad söta :D
golf.ifokus.se

naw, gu så söta =)
Ja visst är de :)

*putt*
har alltid hört att chinchillor ska vara väldigt "ömtåliga" djur…typ känsliga för flytt och omställningar och sånt, och känslig för ljud (så man måste spela låg volym på stereon)…
men tycker det verkar överdrivet…hur känsliga är dem egentligen?
dom är så himskans söta:)

ahh men jag e med nattaktiv ha ha=P
åh gud vilken söting:D
men man måste väl hålla band på sig..har inte tid med mer djur som de är nu=(.men i framtiden…om 2-3 år :)
Vill gärna veta mer om dem:)

Finns ett jättebra forum som Marina har startat. Där kan du gå in och läsa om chillor. www.chinchilla.egetforum.se Jag heter ulrika på det forumet. Undrar du någonting mer så får du gärna fråga mig eller Marina. Vi föder upp chinchillor båda två och svarar på frågor så gott vi kan.
När vi bodde i lägenhet så hade vi chillorna i vardagsrummet (hade inte lika många chillor då som nu). Och de brydde sig aldrig om vare sig hundar eller höga ljud. Vi hade ju fester i lägenheten ibland men de har inte bestående men ;) Däremot aktade jag mig noga för att störa dem när det var nån som fått bäbisar nyligen. Men annars är det ingen fara att spela musik osv. men givetvis ska man alltid tänka på hur högt man spelar oavsett vad man har för djur.
Däremot skulle jag aldrig ha både chinchillor och iller som husdjur om jag inte var säker på att de inte kan komma åt varandra. Här är det en hel våning som skiljer dme åt, men har man inte den möjligheten ås måste chinchillorna åtmindstonde ha ett eget rum som illern aldrig kan komma in i.
Men de är ju bra, nej självklart ska man tänka på det, men man vill ju inte att det ska vara så illa att man inte kan spela "halvhögt" :)
Nej jag har råttorna så högt upp här inne på långt håll så att illrarna inte kommer åt dem. Dock så är de faktiskt råttorna som biter illrarna;P…
men man vill aldrig aldrig chansa.
Ska gå in ikväll och kika på länken och läsa:)
Har ni fött upp chinchillor i många år? För även om de inte är aktuellt i år, så om ni fortfarande i framtiden föder upp så..^_^
Nä jag fick min första kull i januari 2006 :) men jag planerat absolut att fortsätta föda upp, har köpt på mig rätt många avelsdjur, 30 st och har fått en hel del kullar iår och jag tycker det är hur kul som helst! Åker på utställningar o sånt.
åh va skoj^^

Jag fick min första kull för två år sedan och nu har jag en flock på 60 chillor. Håller som Marina på med utställningar också. Jag kommer nog inte att sluta med chillor inom någon snar framtid. Har investerat väldigt mycket tid och pengar i mitt avels-arbete. Dessutom är ju alla mina kelgrisar och ett liv utan dem vore väldigt tråkigt.
Men om man avlar och har så många som 60 chinchillor har man då tid till alla så att de är tama:O… (folk brukar säga att jag har för lite tid till mina djur) :)
Åh de e härligt när de känns så:D…jag kan heller inte klara mig utan mina:)
#18 jag känner rikki väl, och har varit å träffat hennes chillor. kan intyga att alla e enormt sociala å keliga. Och rikki spenderar mer tid med sina djur än vad någon som bara har 3 eller 4 gör ;)
Åh riktigt kul att höra=D!
tänkte på de för min moster har marsvinsuppfödning, men hon spenderar ju inte någon tid alls direkt, alla e i princip otama och rädda…utom de finaste för de har hon på utställning>_<

Jag är heltids-sjukskriven så jag tillbringar all min tid med djuren. Så om något så tycker de kanske att de borde få vara ifred från pussandet och kramandet ibland, ha, ha
En av uppgifterna man har som uppfödare är ju att se till att djuren som flyttar hemifrån är så tama och keliga som möjligt. Och för att få fram trygga, keliga och gosiga chillor så krävs det att man tillbringar tid med dem varje dag. Gosar, kelar, busar lite och låter dem springa lösa varje dag. Och älskar man djur så är det ju ingen belastning utan ett rent nöje. Varje dag!
^___^jag håller med dig helt:D
Jag tycker de är så skönt nu när jag pluggar (för man gör det mest hemifrån) så jag har så mycke tid nu att vara med mina djur, helt underbart:D