Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 793 ggr
SannaNolte
0

Biverkningar när Suprelorin går ur kroppen

Min iller Jack är kemiskt kastrerad med Suprelorin och vi har nyligen märkt att det har börjat avta i kraft. Han börjar bitas hårt, är JÄTTEstressad och är helt enkelt inte sig själv. Vi ska boka in en tid nästa vecka för ett nytt chip.

Men igår märkte jag att han ligger och skakar, precis som dom brukar göra när dom är nyvakna, fast när han sov. Han skakar bara man rör honom … lyfter man honom så skakar han , ligger han själv i sin filt så skakar han också … är det en biverkning på att chipet har gått ut ? . Det är nästan som abstinens skakningar. Han äter och dricker som han ska , ingen ändring, varken mer eller mindre. Han hade lite lös avföring igår men idag är det fina korvar. Han skakar även idag… 

Någon som varit med om det här eller vet vad det kan bero på ?

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Mixxy
0

Hur gammal är han? Har du testat att ge honom något sött när detta händer? Jag tänker att det kanske kan vara ett tecken på insulinom?

SannaNolte
0

Han är 2 år och 1 månad .

Åh juste …. det kan det ju vara .. :/ Ska testa ge honom lite honung nästa gång . Tack för tipset! Blir nog att boka in en undersökning och nytt chip nästa vecka .

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

JossanH
0

Insulinom var min tanke också. Men det måste ju inte vara det. Det kan ju bero på något annat också. Förkylning? Sjuk på annat sätt? Hur är allmäntillståndet?

Sajtvärd på Iller.ifokus