Hur länge klarar sig en iller ute ?
Hej, nu har det hänt en jätte jobbig grej och det är att min iller på 4 år, har lyckats tagit sig ut och jag undrar hur länge dom klarar sig ute ?
Hon har varit borta sen i går natt och jag har varit och letat nu i flertal timmar men inge spår utav henne.
Hon springer omkring i Skutskär/Älvkarleby området och är en vit/besch/gul iller.
Är super orolig och vet inte riktigt vad ja ska göra än och leta…
Någon som har något tips på hur man kan få fram dom ???

har hon någon pipleksak hon gillar? eller en skrammlande godis burk? ja all ljud som hon känner igen kan vara bra.
sätt upp lappar och anmäl till polis
1# Okej, ska testa det! tack !!
Hoppas hon kommer fram..

ställ ut en transportbur med en filt och mat. är det mycket rörelse ute just nu kan det hända att hon inte vågar sig fram utan rör sig mer ikväll
Lägger ut en sån nu med både mat,vatten o lite saker hon gillar! Håller tummarna nu ✨

åh så söt pastell tjej. Har ni någon annan iller eller känner någon i er närhet som har? ta isf med den i sele ut och söka
Det är som tur är inte jättekallt ute just nu så hon klarar sig säkert några dagar förutsatt att inga rovdjur eller bilar är i vägen.. Håller tummarna!!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nej, har ingen till iller tråkigt nog och ingen som ja känner till ! Men har gått med hundarna och letat. Samt ställt ut hennes bur med!
Tack, hoppas på det jag med!! #7
Hur gick det?
#10 inge spår än! Är ute o letar varje dag, men håller hoppet uppe :)!
Hur har det gått?
Håll hoppet uppe!
min förra iller lyckades ta sig ut två gånger, men fick hem honom båda gångerna som tur var, första gången var han i en tom pool i en trädgård flera kilometer bort och fick tillbaka honom genom att hon som jobbar på macken i närheten av där vi bor visste att han var borta, så en dag kom den här kvinnan in på macken och skulle handla så frågade om hon visste ngt om illern och som tur var så kontaktade de oss! och andra gången var det polisen som ringde oss för att han var upphittad för att vi hade anmält till polisen.
så försök att sprida det till så många som möjligt och anmäl till polisen!
håller tummarna för er!