Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1149 ggr
Kaffebryggare
1

Illerhona söker nytt hem

Det är med stor sorg jag måste skriva det här inlägget. Pga olika personliga anledningar kan vi inte längre ha kvar våra illrar. Vi har valt att omplacera ena honan först då dom andra två illrarna vi har är oskiljbara. Så det är en hona denna annons handlar om.

Det är alltså en hona på ca 3 år som söker nytt hem. Vi har tyvärr lite bråttom att få bort  damen, men vi är måna om hemmet och kommer inte skicka bort henne hur som helst. Hon har varit både misshandlad och misskött i tidigare hem.
Nu 2 år senare mår hon mycket bättre, men hon har svårt att helt lita på människor. Hon säljes endast till ett hem med minst en annan iller. Jag tror hon kommer gå ihop med vilken iller som helst då hon är så social.

Människokontakten är inte lika viktigt för henne även om vi gärna ser att hon kommer till ett hem där hon får umgås mycket med människor också. Hon sköter toalådan helt okej, missar hon är det bredvid lådan. Hon är bitfri (förutom vid lek såklart) om hon inte känner sig osäker eller trängd. Hon är som sagt god i själen men lite osäker efter allt hon varit med om. Biter i princip aldrig hål.

Hon har alltid bott inomhus hos oss.

Skicka ett PM eller svara här om ni är intresserade så hörs vi via telefon efter hand. Vi är beredda att ställa upp med transporthjälp om rätt hem dyker upp. Vi har bilder och videos vid intresse.

Vi kommer ta ut ett pris runt 1500:-
Hon kommer lämnas på prövotid (om så önskas), vara ny vaccinerad, avmaskad och kirurgiskt kastrerad. En del illertillbehör medföljer, liksom lite mat och annat hon är van vid.

Fluffinen
1

Det kan vara bra att nämna vars hon finns, bara för att göra det lättare för de som vill ta emot omplaceringen.

Kaffebryggare
1

Hon finns mitt i Sverige, ett par mil utanför Örebro. Men vi hjälper gärna till med transporthjälp som sagt, så det är ganska oviktigt :)

Fluffinen
0

Jo jag tänkte bara jag själv som skulle kunna tänka mig ta hand om henne bor i umeå och tänker mig att trotts man är villig med transport så har många en gräns på hur långt man vill åka ändå 🙂

[Fanny15]
0

Hej! får man se en bild på henne :)

[Fanny15]
0

är intresserad av henne

zickan
0

¨#4 sålde inte du just en av dina illrar på blocket?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Ferret15]
0

Hej vad är hon för färg ? Jag är intresserad av henne finns hon kvar.?

VeronicaKahlbäck
0

Hur går det för er? Blir det för akut kanske det går att få fram ett akuthem.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus