OT-Hjälp skolarbete!!
Sitter med ett jävla skolarbete som det är inlämning på imorrn kl 18. Vi ska skriva ett case som handlar om "Söka gammalt-skapa nytt"
Jag ska skriva om följande:
"2. Hitta en utländsk "gammal" produkt som enligt er kan användas som grund för en ny företagsidé i Sverige."
Jag kommer VERKLIGEN inte på nån som grej, snälla hjälp med idéer om nåt som fanns förr som man kan skapa en ny affärsidé av!
Kullagret ^^
Nitroglycerin ^^
Men det finns ju fortfarande och utvecklas hela tiden. jagfattar det som att det ska va nåt som fanns förut och som inte finns nu, men som man skulle kunna ta upp igen och göra om till en ny affärsidé.
Göra eget smör och ost kanske?
Förr använde man ju en grunka och det var ett ganska hårt jobb men man kan säkert modifiera grunkan idag så det passar hemmet som kan tillverka egen ost och smör. Så man får det ekologiskt eller nått.
Sara
#4 Bra idé, men just min uppgift måste handla om nåt som är utländskt :(
HIttade en grej, "Dog&Cat cookbook" från 1999..den skulle tydligen vara jävligt bra enligt de som recenserat boken, alltså de som följt den och gett egenlagad mat till sina hundar hade sett märkbar skillnad i hundens beteende. Då tänkte jag, skulle det vara möjligt att göra en sån bok för illrar på svenska? Alltså nu menar jag givetvisi nte tat jag skulle det, utan om nån som har kunskap i hur man kan göra egen mat till illrar skulle släppa en bok om detta, tror ni att det skulle bli en stor grej bland illerägare?

#6 Ja jag skulle isåfall defenitivt köpa den=)