Vaccinering och avmaskning?
Ringde te veterinären idag och skulle beställa tid för vaccinering till tyson. Vet att det e lite sent, men bättre sent än aldrig =o) Ringde till erikslust i Malmö (har läst nånstans här att dom skull va bra). Men de hade ej vaccinet hemma och hade ingen aning om när de skulle få in det igen. De sa att det va brist på det överallt? Hur ska jag göra? Dom sa till mig att ringa nån Bruner (efternamn) som tydligen va med i svenska illersällskapet eller nåt? Vet nån vem det e?
Sen undrar jag vilket avmaskningsmedel ni använder till era illrar?
Tacksam för svar =o)
Det e inte brist på vaccinet Febrivac dist. men det e ett licens preparat så veterinären måste söka licens, och k na sen beställa in minumum 5 doser. men det e lätt fixat. med bruhner menar han nog Missferret här inne.
Man behöve rinte avmaska illrar, såvida de inte lever utomhus eller äter tex döda möss osv. ( isåfall e det axilur)

Ok, men den här veterinärkliniken hade en egen illeruppfödning. Och hade precis fått beställa hem från helsingsborgs sjukhus men hade gett allt till deras illrar. Hon sa ingenting om att de kunde beställa hem utan sa att jag fick ringa med jämna mellarum och kolla om dom hade det hemma?? Konstigt tycker jag, men men
ja , det var konstigt. min privata vetrinär för katten beställer hem det till mig nu :)
#2 Ring en annan veterinär i så fall! Säg vad vaccinet heter, att det är licenspreparat och att de beställer det från sva! då ska det inte vara nå problem.

#0: Japp jag vet vem de menar. Hon finns här inne. Skicka ett pm om du fortfarande behöver få kontakt med henne :-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars