OT - Idag är bara en sån där dag..
.. då allt bara går åt skogen!
Det börjar med att jag skyndar mig för att hinna i tid till min praktik som börjar kl 13. När jag kommer dit så är det mörkt och låst, naturligtvis har jag missat att det är APT idag och därmed ingen praktik.
Sen så går jag till apoteket för att hämta en leverans (man beställer på nätet och hämtar i kassan på apoteket - smidigt och snabbt) men kvinnan i kassan påstår att hon inte hittar nått i datorn och visar vilka mediciner som ligger inne på mitt konto.
Å visst, det finns inga av de mediciner jag beställt på kontot eftersom jag inte har mer att hämta ut efter den här leveransen men jag får ingen respons alls och kvinnan säger att hon inte kan göra nått.
Så jag (arg som ett bi) kör hem för att hämta beställningsordern för att bevisa att det ska finnas en leverans till mig och när jag ska åka tillbaka så STARTAR INTE BILEN!!!
Det är inte många saker som gör mig förbannad men att bilen inte startar är en av dem!
Så jag ringer en kompis och lånar dennes bil. Nu börjar det dessutom regna rätt rejält.
Så kommer jag tillbaka till apoteket och går fram till kvinnan jag var hos innan och sticker pappret under näsan på henne. Då säger hon att hon ska tala med en kollega som ska undersöka detta. När kollegan tar över så är det nada problem jag får mitt paket på mindre än 2 minuter.
Avskyr när människor som inte kan sitt jobb (å kvinnan har jobbat där läääänge) och inte ens frågar sina kollegor innan de förklarar kunden dement!
Sen åker jag och handlar och först och främst har jag glömt storhandlingslistan hemma. Sen finns "min" ost inte hemma och ingen ostansvarig arbetar. När jag står i charken och väntar på min tur så trycks ett nummer fram som ingen har (de har alltså inte orkat vänta på sin tur) och då tar en man och går fram och säger att det är hans nummer.
Jag står precis framför lappkorgen och när han slänger sitt nr så har han vikt en liten flik över numret så det inte ska synas men det gör det ändå och han hade INTE det numret utan 2 nr efter mig.
Gubbf*n trängde sig alltså före! Normalt sätt så brukar jag inte bry mig speciellt men nu är jag redan irriterad och dessutom har jag bråttom eftersom jag måste lämna bilen en viss tid. Iaf kniper jag käft men det gjorde mig iaf surare.
Sen ska jag scanna in frallor med självscannaren och då slutar mojängen att fungera! Det blir bara grått i fönstret och det tog ca 5 minuter innan den startade om. Iaf så slapp jag scanna om det jag redan scannat *phu*.
Naturligtvis får jag en avstämmning och måste plocka upp alla varor.
Kl 15:55 åker jag ut från parkeringsplatsen och har 5 min på mig innan jag ska lämna bilen. Iof så är det inte så långt men på en sträcka med 3 stoppljus så slår alla 3 om till rött innan jag hunnit fram.
När jag kommit hem och öppnar posten har jag fått en meddelande om att jag snarast måste inkomma med ett nytt läkarintyg osv för att fortsätta att få min ersättning och med tanke på att jag precis har fått en remiss till en ny utredning så är det ett mirakel om jag skulle få en tid "snarast".
Senare får jag oxå reda på att mina åsikter är totalt överkörda i en viss fråga som är ganska viktig och mina argumet är mycket hållbara i diskussionen.
Så innan nått mer går åt helvete så ska jag gå och lägga mig.
God natt!
Sara
Jo just det, glömde av att jag av misstag läste hur sista boken i Harry Potter slutar i en annan tråd så nu behöver jag inte längta efter 21 november längre…
Sara

ojdå, ingen roliga dag det där…
hoppas du får en bättre dag imorgon :)
*små fnissar* man kan inte göra annat när manser allt framför sig.
Förstår att du gått å lagt dig. Hoppas du får bättre dag i morgon

Ärligt talat tycker inte jag man ska lägga energi på att bli förbannad över såna här "små" motgångar. De är bara till för att man ska uppskatta när allt går enkelt. Fick en rejäl tankeställare förra veckan ju, när 3 nära kära dog, och en 4e är på gång denna vecka. Efter dessa veckor kommer det dröja länge innan jag klagar på såna där små motgångar… :-( Var glad för att allt löste sig hyfsat bra ändå, du fick din medicin, och du fick låna bil, du klarade av att handla och du klarar dig utan din ost.
Sjäklv klarar jag inte ens av att tänka på mina motgångar, utan ser istället fram emot hur underbart livet är. Jag har en helt otrolig sambo som hjälpt mig genom mina sorger, och hag har ett bra jobb, ett trevligt hus, och en iller kvar i livet, och han är helt underbar! :-) Dessutom kanske jag snart får fler illrar…
Jo, dina motgångar är definitift värre och även om dagen igår kunde ha varit mycket sämre så var det iaf en skitdag som tog pusten ur mig.
Tänker inte gå in på allt annat som är skit i mitt liv men exempelvishar jag ingen sambo som stöttar mig, inget hus, är långtidssjukskriven, har mist 3 illrar i år samt har en nu som är sjuk i cancer, bilen kommer antagligen inte att gå och "rädda" vilket betyder att jag inte kommer att ha en bil under vintern och pga av sjukdom är jag beroende av bil, jag får 1650:- mindre i månaden f o m oktober å det tar inte slut där….
Så innan du förringar andras upplevelser så bör du fundera på hur livet ser ut för människan i övrigt.
Sara

Självklart menade jag inget illa. Bara att det är dumt att lägga energi på dåliga sakerna.
Hörde ett mycket intressant föredrag av en tjej som jobbade som peppare för elitsportare. Hon sa att man har ett minne i vilket man sparar sina upplevelser på ett litet primitivare sätt än vanliga "minnet". Tex om man spelar golf och gör ett dåligt slag så är det många som tänker " fan vad jag är dålig" och därmed dissar sig själv. Därmed lägger kroppen detta på minnet och vid nästa slag så slår man ytterligare ett dåligt slag. Istället är man dålig på att säga "fy faaaan vilket bra slag jag gjorde" när man väl gör ett sånt. Det är just detta slag man skulle lägga på minnet för att även nästa ska gå bra… Dvs man ska totaldissa att dissa sina motgångar, och verkligen se till att fira när man gör något bra. För då jobbar det undermedvetna med att belöna en utan att man märker det. Man ska alltså intala sig själv att man blir en vinnare, så blir man det åxå. :-)
Nu är det lite fånigt med just sport-exempel, men lite så är det även i vanliga livet. Tänker man negativt (vilket även jag hamnar i många ggr) så blir allt neggo. Men säger man "fy fan va duktig jag var nu som klara av att lösa det här problemet" så mår man bättre. Låter lite blajjigt, men hennes föredrag var jätteintressant och motiverande. Man är ju värdelös på att ge komplimanger till sig själv, och säger någon att man är duktig så slår man det bara ifrån sig. det är ju mycket lättare att tycka att man är värdelös än att tycka att man är bäst. :-S
Hur som helst, inte menat att låta som värsta moralkärringen. Ibland kan det vara skönt att vräka ur sig lite om hur hemsk ens dag har varit. Bara man inte hänger kvar i den tanken… :-) Detta inlägg är lika mycket till mig själv som till någon annan, på att tänka positivt…
Jag förstår ditt resonemang och jag är helt inne på samma linje och arbetar själv på att se det ljusa i tillvaron som en del av min kbt. 
Grejen var att allt som gick snett igår var sånt jag inte kunde påverka själv och det är så typiskt att allt händer samma dag. Dessutom kände mig så anti att jag bara var tvungen att få ur mig allt innan jag gick och la mig för annars skulle det gnaga på mig så jag inte kunde sova.
Sara

hehe, sånt e livet… Det ska inte va lätt när det kan vara svårt. *frustar* Snubben däruppe bland molnen är skadeglad!