fler bilder på belsebub och elliott!

Ursöta bilder!

tackar tackar =)
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
guv vilka söt troll

guu så söta dom är =D haha, vilket sovställe belsebub hittat :)
sööt:P

japp, efter att ha kört iväg elliot från alla hans favoritställen valde han att sova i en… stövel…
fina bilder =)

vad fina de är, helt underbara :)

Va söta och hon måste ha svimmat av i stöveln hehe;)

Vilka finingar. Inte är dom från samma kull och jämngamla? Med tanke på storleksskillnaden. Gillar såna där mulliga gosiga herrar jag. Dom är ofta mer för kramas än dom i ungdomligare form…

#20 nepp dom är inte jämngamla, Belsebub är 13 veckor och Elliot är dryga tre år. Elliott är världens mysigaste kille men mullig var nog att ta i=P han är snarare anorektisk..

#21> Är han det… anorektisk alltså? Du kan med fördel (om du inte redan gör det) ge honom laktosfri grädde morgon och kväll. För att fetta på honom lite extra om han är mager. En liten skvätt. kanske en matsked eller så… Det har jag gjort med min Alba är hon var sjuk, och Stiffler fick en skvätt han med bara för jämlighetens skull. Det är dagens höjdpunkt och han verkar må bra av det.
Kanske borde du även ta ett foder med högre fetthalt och proteinhalt i? Om du inte redan har det…?
Supersöta bilder i övrigt. Härligt att Elliott har fått en polare!

Hmm polare är väl att ta i. Han verkar måttligt förtjust i den lilla. Vad finns med högre fett och proteinhalt? Nu äter han RC babycat (mer fett än kitten) Orijen och Vitalin. Laktosfri grädde har hitills inte varit populärt alls, inge gott tycker han, ska prova att vispa den nu och se om det går, annars får jag väl försöka maskera den med lite vetegroddsolja och Vitabe.
Men ja, han är tanig minst sagt.. tycker det är på gränsen till obehagligt att hålla i honom, känns som han ska gå sönder=( efter revbenen kommer ett ingenting.

#23 exakt så känns Bab´s :S det är lite läskigt, man får hoppas dom tjockar på sig till vintern ;)

#24 ja det hoppas jagverkligen…. vill ju inte att han ska gå av när han hoppar ner ut knät ller nått

#25 nej, men det är nog inget att oroa sig över :) illrar är ju ganska tåliga så ett hopp ifrån knät klarar dom nog även fast dom är sprínkiga och vingliga :) han kanske håller igång förmkt ? :)

#26 haha näej, inte om han inte börjar så fort jag går utanför dörren. Han sover mest hela tiden och jag är hemma nästan hela dagarna. Börjar undra om han matvägrar för att bli av med Belsebub.

Gällande grädden kan du testa att fingermata den, dvs doppa ditt finger i och låta han slicka. Så ville alltid min sjuka Alba ha den serverad. Hälften av gångerna ville hon ha den fingermatad, bara för att. Hon älskade grädden, men tyckte det var trevligast att bli matad… hahaha, lite bortskämd, jag vet. Men det brukar iaf muntra på dem lite om de inte gillar något så värst. Du kan även testa att värma grädden några sekunder i micron så den blir lite varmare, det är gott åxå. Annars som sagt kan du ju testa blanda den med något han gillar, bara för att få igång honom på att gilla det… :-)
Mja, lät ju som om du redan har bra foder som borde vara feta/proteiniga nog. Kan man ju tycka.
Om du inte redan gör det så ge dem båda även lite uppvispad äggula, typ 1-2 ggr i veckan kan de dela på en gula. Nyttigt och gott för de flesta. Speciellt om man fingermatar… hahaha…
Kan nog va dumt att ge honom för mycket onyttigt godis, ifall detta resulterar i att han väljer det istället för mat… Ananrs är det nog bara sommarfiguren som spökar, han kommer fetta på sig lagom till vintern.
Har du dock ett besök till veterinärnen inbokat kan du be dem ta ett blodprov, om du är orolig. För att se att hans blodkroppar är som de ska och att han inte har några brister. Alba hade ju anemi, så hon fick b-vitamintillskott i sin grädde i form av mosade öljästtabletter för att bättre på b-vitaminet, och det kan ha funkat för anemin försvann på några månader. B-vitamin behövs, och överskottet av vitaminerna spolas ut med kisset, så det är ingen fara att stödmata med lite extra b-vitamin. Mest praktiskt är det om han kan tänkas gilla VitaBee (kattvitamin), men annars funkade en halv öljästtablett/dag perfekt för min iller med. Hon gillade det när den var mosad i grädden.

Äggula får dom och vitabee är det enda godis förutom vetegroddsolja han får. Så där bör det inte var aproblem. Får som sagt köpa lite mer grädde och testa lite nya metoder och se om det år hem. Veterinären har jag inget bokat med. Var där förra veckan senast. Då kan det inte ha varit något större fel eftersom dom valde att söva honom. Hoppas på att det är sommaren som gör det och att han går upp lite sen. Så läskigt att se hur det liksom går innåt efter revbenen och när han sitter ner.. uuu… min gubbe

Som sagt, säkert bara sommarvikten som "spökar". Ibland kan det ta långt in på vintern, och nästan till våren innan de börjar lägga på vikt… Stiffler har dock lagt på sig 100 gram senaste veckorna, han börjar längta till vintern redan och är jätterund och god… vinterpälsen har han åxå fått… underligt.
Men jag hade lite samma problem med mina honor när de var unga. Tyckte de gick ner på tok för mycket på somrarna, och de vart jättesmala. Tror Alba diffade från 600g på sommaren till 900 på vintern… rätt mycket på en liten dam. Beda diffade mellan 550 och 800… Stiffler har jag ju bara haft ett halvår men han har gått ner från 1500g i vintras till 1250 för några veckor sen. Nu är han uppe på 1350.