Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 2014 ggr
[Kaisei]
6

Omplacerar mina fina illrar

Då är dagen jag skjutit på så länge kommen, dagen då jag lägger ut den här annonsen. Jag har funderat och funderat. Den här gången utan att komma fram till någon lösning, utom att omplacera mina fina illrar. Jag önskar verkligen från botten av mitt hjärta att jag kunde bo så att mina illrar kunde få den plats de förtjänar. Men så ser tyvärr inte verkligheten ut. Jag kommer med största sannolikhet inte att få bo kvar i min hyresrätt som var min pappas före detta bostad men som jag bott i de senaste 2,5 åren. Egentligen handlar det om slarv från min pappas sida och motstånd från kommunens bostadsförening. Men ett beslut är ett beslut och jag kan inte göra mer än vad jag redan gjort för att lösa detta. Detta känns såklart privat men jag känner att jag måste förklara lite för att få förståelse för mitt beslut angående omplacering.  Om jag skulle få bo kvar mot alla odds så måste jag flytta till mycket mindre.  Till råge på allt är min pojkvän pälsdjursallergiker, vilket inte gör det lättare i och med att de inte kan ha tillgång till hela lägenheten. Det jag försöker säga är att detta är den sista utvägen, tyvärr. Jag hoppas någon där ute kommer älska dessa söta varelser lika mycket som jag redan gör J 

Lina

Lina är en viltfärgad och kastrerad hona. Hon är en super snäll och en iller av lite lugnare karaktär som kom till mig från en familj som inte kunde ha kvar henne längre. Då var hon rätt ung, hennes exakta ålder är därför okänd men hon ska vara född vår/sommar 2011. Hon tycker om att mysa med sin kompis Ailine inlindad i deras filtar. Sen hoppar hon gärna runt och jagar golvmoppen. Lina skulle aldrig få för sig att bitas utan anledning utan föredrar att pussas. Hon kan nafsa lite vid lek eller anfalla fötterna på skoj ibland innan hon glatt skuttar iväg. Hon fungerar bra med mina hundar men kan få för sig att säga till ibland, speciellt i början. I sin tidigare familj hade hon en kattkompis. Hon går alltid på lådan, så länge som den är relativt ren J

Ailine

Dashing Ferrets Glitter in the air ”Ailine” och är född 2012-09-05. Hon är en kastrerad mörk hona med gasen i botten. En super charmig och glad iller som ständigt vill hitta på nya upptåg. Hon älskar att busa, leka och vara med på allt man gör hemma.  Även hon är träffsäker på lådan, så länge som den inte är för full, då går hon precis bredvid på tidningen. Hon har haft lite svårt att förstå inte nafsa/bita grejen men skulle aldrig göra det utav elakhet. Hon vill antingen leka, ha uppmärksamhet eller helt enkelt något annat än vad jag vill J

Mina illrar äter Orijen. Jag har även försökt ge dem kycklingvingar, lever, hjärta, MUNCH katt färskfoder mm. men det har de inte riktigt tyckt om tyvärr. Dock går små bitar av kycklingfilé ner utan problem! De är försäkrade hos Agria.

Jag önskar verkligen att jag kan hitta ett gemensamt livslångt hem till dem!

Jag tänker mig 1000 kr per iller och 500 kr för deras bur. Filtar, leksaker, mat- och vattenskålar, sovställen, kattsand, toalådor mm följer såklart med illrarna.

Om någon därute orkar ta sig igenom hela detta inlägg och vill veta mer går det bra att sms:a eller ringa till 0735413841 J

[Kaisei]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lina

[Kaisei]
4

Ailine

[Kaisei]
5

Ailine

[Kaisei]
4

Lina

[Nelley]
0

Vilka sötnosar, lycka till! (:

[Kaisei]
0

Tack så mycket de är verkligen gulliga :) 

Glömde skriva att jag bor i Stockholm!

Jenniki
0

Har du hittat ett hem till dom?

[Kaisei]
0

De finns kvar! :)

FerretCrow
2

Jag antar att uppfödaren vet om omplaceringen men denne kanske vet någon som har syskon som kan tänkas ta dom små sötnosarna =)

MissanTissan
0

Åh gud vad söta! Får önska dom lycka till med att hitta ett bra hem.

Så synd att jag inte kan ha iller i det här huset D: Annars hade jag absolut tagit dom!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

ninnip
0

Åh så fina! Har de hittat ett hem? 😍

Whippet
0

Åh gud vad söta, är allergisk mot pälsdjur så en iller är nog ingen bra idé tyvärr, jätte tråkigt för jag älskar illrar, har dock 3 husdjur 2 hundar och en hamster det får räcka! Lycka till med illrarna och hoppas de får ett bra och härligt hem! :)❤️

I'm out Vilar huvudet i handen

[Fanny15]
0

Åh gud vad söta jag letar efter sällskap till mina två illrar.

finns dom kvar?

vart i stockholm bor du ??

mvh fanny

[Kaisei]
0

De fick ett nytt hem idag :) 

Tråden kan låsas/tas bort

Madde
0

Då låser jag tråden! Mvh Madde // medarbetare

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer