Varför hosatr min tözz!
Vad e det för konstiga ljud som kommer i från henne, det låter som hon håller på o kvävas ibland, är det någon som vet????????????
hon kanske satt mat i halsen? så låter mina när de ätit å sen busar tex

men hon låter så fast hon inte ätit det låter jätte hemskt!
kan det vara sånna där hårbollar som vissa pratar om, vet du något medel som man kan använda för att just förhindra hårbollar.
sen en fråga till när vacinerade du dina? tror nämnligen att det är dax för oss nu!??
testa o ge henne lite paraffinolja, hon kanske har ngt i halsen.
Angående vaccinering så ska de ha en spruta efter 10 veckors ålder, och därefter en spruta varje år.

men det har vi ju missat i såfall, kan det skada henne??

vad? vaccinering? hur gammal är hon?
Nej det kan inte ha skadat henne, men hon kan bli sjuk i den sjukdom man vaccinerar för, valpsjuka. Så vaccinera henne så snart som möjligt om hon är över 10 veckor, så blir hon inte sjuk.

så var min iller osså men idag var hon bra
det kan inte vara så att hon poppar?
eller är allment förkyld?

vad är poppar???

När illrar är glada, arga eller bara allänt upprörda så "poppar" dom. Låtter som något slags kuttrande, duvor brukar jag säga att det låter som.
Vet inte om jag får länka hemsidor bara såhär, men på denna finns det ljud i bakgrunden av en poppande iller.

jaha nä så låter hon nästan alltid men det är inte det ljudet jag tycker låter hemskt!!! :P "poppandet" låter ju bara mysigt:P
har hon fortfarande dessa besvär?