Iller iFokus

Iller

Etikett: in-memorian
Läst 1065 ggr
Madde
3

Zeal har lämnat mig och flyttat....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår tog jag det tuffaste beslutet på många år. 

Att låta Zeal få ett nytt hem, ett hem där de har tid för honom. Där de kan ge honom all kärlek i världen. 

Det gör ont i mitt hjärta och i min själ att jag inte har kunnat ge honom mitt allt.  

Han har fått en ny familj i Västerås, där det finns barn och katter. Några som kommer leka och busa med honom.  (Det gör mig lite mer hel inombords) 

Trots att det känns tufft, så vet jag att Zeal kommer få det bra och det gör mig otroligt glad. 

Jag vill inte han några kommenterar att jag inte borde ha omplacerat honom.
Jag har tänkt på detta i över 1 års tid och han har fått vara väldigt ensam pga att jag har varit egoistisk och har velat ha honom kvar hos mig.

Saknar dig redan!

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
JossanH
2

Verkligen rätt beslut Madde! När man känner att det inte funkar så är det inte bra för någon oavsett hur mycket man önskar att allt skulle kännas bra. Det är skitsvårt att ta det beslutet (omplacerade ju mina älskade tjejer och gjorde precis som du och väntade tills det blev ohållbart) men ibland är det ett måste. Sånt är livet. Mycket har förändrats i våra liv sedan den gamla goda tiden med pastellmaffian och mina skruttar. All lycka åt Zeal i nya hemmet!! :) Stor kram till dig Madde!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

MaaariaS
2

❤️🌺🤗

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Madde
1

Tack JossanH, det värmer det du skriver.

Ja, pastellmaffian är ett minne blott sedan några år sen. Men verkligen inget jag någonsin kommer glömma. Vem vet, kanske slutar med att jag har iller i framtiden igen. Men det får tiden utvisa. 

Det har gått 9 år sedan jag skaffade Xander och 7 illrar har det ju blivit totalt. 
Alla minnen och sorger är sånt jag kommer bära med mig i framtiden. 

Jag kommer däremot inte försvinna från iller.ifokus. Min kunskap finns ju kvar. 🙂

FerretCrow
1

Du gjorde helt rätt beslut. det starkaste man som djur ägare är att släppa taget om dom för att ge dom något bättre <3

animal-lover
1

Starkt gjort ! Och vad kul förresten med en till iller här i Västerås :)

Madde
1

Jo, jag vet att jag har gjort det rätta för honom även om jag är ledsen just nu och saknar honom. Det som känns skönt är att den nya ägaren vill behålla kontakten. =)

illernettan
1

Ett jobbigt beslut att ta men livet förändras på både gott och ont. Förstår att du är ledsen, det är ju ändå en familjemedlem som har flyttat. Hoppas att du kommer att vara kvar på iFokus och kanske det blir en ny iller längre fram.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.