Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1302 ggr
Yuuuhanna
0

Tre illrar som letar nytt hem

Pga flera omständigheter bla flytt till mindre lägenhet kommer vi inte kunna ha kvar våra tre illrar. Det känns otroligt jobbigt men det är för deras bästa. Hemmet är väldigt viktigt och det rör sig om en symbolisk summa för dem. Även "fodervärd" eller liknande kan vara av intresse, men då för en längre tid tills vi har möjlighet att kunna ta hem dem igen.

Mr Murphy är född i maj 2012, viltfärgade hane. Han är väldigt nyfiken och vill alltid vara med, gör gärna inbrott i skåp eller rum men ställer sällan till med större hyss. Han sover gärna en stund i knät framför TVn när han är trött. Han är som sagt väldigt social men kan bitas när han blir för uppspelt vid lek men är annars bitfri. Nya människor har han en testperiod med och kan vara riktigt jävlig, men sätter man ner foten och visar att man inte är rädd går det snart över. Han är duktig med lådorna men är det lite för mycket bajs eller för höga kanter sätter han sig gärna bredvid. Han har bott med både hund och katt tidigare utan problem och de få illrarna han har träffat har han alltid gått bra med, oavsett kön.

Leia är född i juli 2012 och är en pastellfärgad hona. När hon kom till oss var hon väldigt skygg, åt upp allt hår på tassarna och magen och var väldigt stressad. Pga den tryggheten hon har fått av Murphy vill jag gärna att de två hamnar i samma hem. Idag är hon mycket mer social, hon är väldigt snäll men kan bitas om hon blir uppspelt och för busig. Det händer dock väldigt sällan och även illerrädda älskar henne. Hon är duktig med lådorna och har alltid gått bra ihop med vår hund och andra illrar. Hon är lite försiktig i början men när man lär känna henne är hon underbar, ligger gärna och myser i knät när hon är trött. 

Qetsiyah är en silverfärgad hona och jag skulle tippa på att hon är född på våren 2012. Hon kom till oss som omplacering och har haft det riktigt tufft innan. Hennes mest utmärkande drag är att hon inte har några ytteröron. Hon älskar andra illrar och jag vill absolut inte att hon blir ensamiller igen. Hon är duktig med lådorna men det händer att hon missar. Hon är nafsig men biter väldigt sällan så att det går hål. Hon är lekfull, kaxig och glad men har svårt att få förtroende för människor. Hos oss har hon mest "varit" vi har undvikit situationer som kan leda till bråk, såsom att leka med händerna för att slippa skälla på henne och sänka hennes förtroende för människor ännu mer. (Däremot tror jag att hon börjar bli mogen för det nu.) Hon uppskattar till skillnad från de andra två att vara ute i sele. Hennes personlighet är framåt, orädd och kaxig men hon är inte dum, bara osäker på hur hon ska bete sig.

Alla tre är vaccinerad och kemiskt kastrerade. Jag ser gärna att de hamnar hos en illervan person och att vi börjar med en prövotid för att se att allt fungerar i det nya hemmet.

Det vore jättekul om alla tre kunde hamna på samma ställe men det är inget krav.

De finns i Kristinehamn, Värmland men transport går att lösa om det skulle vara ett problem.

Bifogar bilder längre ner

Yuuuhanna
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Qetsiyah

Yuuuhanna
3

Murphy

Yuuuhanna
3

Leia

Grodan
0

Åh, vilka härliga pälsar.❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FerretCrow
2

Fina pälsar och hoppas dom finner bra hem. Men Leia är inte pastell =/

Yuuuhanna
0

#4 Tack så mycket :)

#5 Tack, det hoppas jag med :) Vad skulle hon vara om hon inte är pastell?

FerretCrow
2

#8 har du nå bättre kort på henne?

Här ser du en pastell sedan kan dim vara lite mörkare på benen som ljus choklad typ.

JossanH
0

Hon skulle kunna vara mörk pastell, man ser ju inte på kortet speciellt bra :) tomte är hon ju iaf! Hade själv en mycket mörk pastell som första iller (också väldigt tecknad vilket var den vanligaste typ av pastell med teckning som man såg på den tiden). Jättesvårt att fånga hans färg på kort. Han slutade dock sina dagar som ljus, ljus silver med väldigt lite pigment kvar, vilket också är vanligt hos så tecknade illrar :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
2

Bara måste slänga in en bild på min första iller Dexter där man kan ana hans pastellfärg, men väldigt svår att fånga på bild :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Grodan
0

#9 Naw, vilken söt bild… han ber… hihi😃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

JossanH
0

#10 en favorit är det allt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Yuuuhanna
1

Jag försökte knäppa en bild ute på balkongen på Leia idag, men det är svårt att få dem att sitta stilla länge nog ^^ 

Det här var det bästa jag fick, men hon är dock något mörkare i verkligheten. :)

JossanH
1

Det är ju svårt att säga vad hon har för grundfärg. Den ser ju ganska viltfärgad ut på bilden men har ju som sagt själv haft en mörk pastell som var jättesvår att fånga på bild. Men det jag kan säga är att hon ser ut att bli en ljus dam om några år :) Söt är hon i varje fall!!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

Så fin. ja hon är iaf tomte något ;) Blekt Tomte helt enkelt =P

Yuuuhanna
0

Alla tre  är kvar och behöver fortfarande nytt hem!

Yuuuhanna
2

Kan också tillägga att bur, transportbur, toalådor, leksaker, filtar, skålar, vattenflaskor, selar och massa annat följer med vid övertagandet.

[Fanny15]
0

Hej! Gud vad söta vart finns dom någonstan är dom kastrerade, chipade ,vaccinerade hur mycket tar du för alla

[Fanny15]
0

är intresserad av dom

FerretCrow
2

#17 läs annonsen igen så finns infon där =)

Yuuuhanna
0

#17 Det står som sagt där uppe, men ja alla tre är kastrerade med chipp och vaccinerade. Leia och Murphy är försäkrade men inte Qetsiyah, det går att ordna dock. 

Skriv gärna ett pm om du är intresserad :)

[Fanny15]
0

Har skickat pm

Yuuuhanna
1

Fått återbud på Murphy och Leia så dom letar ännu efter ett nytt hem, ev Qetsiyah också. Skriv ett pm vid intresse

Sqiuze
0

Åh vilka sötnosar :) är intresserad, dock lite långt att åka :/ bor i västerås. Men hur är dom med barn och katter?