Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 416 ggr
Butler
0

Ta hand om 3 illrar en vecka.

Hej, vet inte under vilken grupp jag ska posta detta, hur som helst.

Jag hetter Kristoffer Sandström och jag bor tillsammans med min flickvän i Örebro, vi har 3 illrar, två kastrerade hanar på 4 och 2 år, Lucifer och Slash, samt en valp hona på snart 3 månader, Ozzy. Vi ska resa bort den 11 augusti i 8-9 dagar och behöver någon som kan ta hand om våra illrar under den tiden. Har ringt lokala vetrinärer och djurpensionat, dom kan inte eller vet inte om dom kan ta hand om dom. Så nu letar vi efter en uppfödare eller någon annan som har plats för 3 tillfälliga illrar. Så klart vill vi ha någon med god erfarenhet och som har tid att leka med dem seperat eller om ödet tillåter, i grupp med andra illrar.

Våran hona har inte blivit presenterad för hanarna, då den äldsta första gången han träffade henne och de gånger efter nu har bitit alldeles för hårt och hon har varit för liten för att kunna försvara sig. Hanarna har sin bur och honan en egen, dom ser varandra nästan dygnet runt och verkar vana vid varandras lukt, den äldsta blir nästan galen ibland dock och verkar i frustration har gett sig på den yngre och bitit ganska hårt, gett honom mindre skavsår i nacken. Vi väntar alltså på att honan ska bli lite större, mer samma viktklass innan vi introducerar henne helt. Annars är dom underbara illrar, Luci får man göra vad man vill med, Slash är nyfiken och innovativ, han kan bryta sig in på de flesta ställen och Ozzy är ett energiknippe som kan leka hela dagen.

Vi bor i Örebro som sagt och vi letar i första hand efter någon som bor så nära där som möjligt så klart, men om det krävs så kan vi transportera en längre sträcka. Vi vil självklart kompensera er för den här tiden men då vi båda är studenter så har vi inte direkt mycket pengar att spendera så priset måste diskuteras ifall ni vill anta er detta.  Foder kommer med för alla 3, kattsand/kristaller också om det behövs/vills. Deras burar är inte lätt transporterade men kan komma med vid behov. Om ni vill hjälpa oss med detta eller har frågor så kan ni kontakta mig på mail, Butler_Pointer@hotmail.com eller ringa,smsa, 073-53 55 687 eller bara skriva ett svar här så klart.

Tips/råd på djurpensionat annars som ni vet tar emot illrar uppskattas också samt tips på hur vi lättast ska introducera våran hona till hanarna :)

Grodan
0

Jag bor ca 10 mil från Örebro i en villa med hyfsad stor tomt. Om dina pälsar har uteburar (eller man kan fixa uteburar) så kan de absolut få bo här. Jag är snäll, djurkär, illervan (har två äldre omplaceringsgubbar, som dock har lite svårt med nya illrar just nu - i a f den ena), och har mycket tid efter jobbet. Samhället jag bor i är lugnt, här kan man lämna dörren olåst, även bildörren… Jag ställer upp på det mesta och behöver inga pengar, däremot vill jag att illrarna är fria från öronskabb.

Du kan leta vidare men ha mig i åtanke, jag kan alltid ställa upp akut. Jag har många djur och är i stort sett alltid hemma när jag inte jobbar.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FerretCrow
1

Hoppas ni hittar en vakt. Vill bara påpeka att det är olagligt att hålla illrarna i burar så hoppas ni släpper ut dom små.