Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 240 ggr
Fluffpuff365
0

Hjälp med projektarbete.

Går ju i trean på gymnasiet och det är dags för projektarbetet. Tyvärr har jag inte en susning på vad jag ska göra för något. Men så fick jag en tanke på att göra något om illrar. Vet ej vad frågeställningen ska vara, så den vill jag ha hjälp med.
Skulle ni vilja ställa upp på en dokumentär eller liknande?

Dokumentär eftersom att jag har rörlig bild som huvudämne. :)

Ge mig idéer! :D

Fluffpuff365
0

Kanske någon har någon idé som hjälper illrarna till de bättre på något sätt?

holtz
0

Något med omplaceringar, något med en iller som blivit opererad, något med nyfödda valpar lr något? :)

Fluffpuff365
0

omplaceringar kanske skulle vara något :) Mer idéer om det?

som kan hjälpa.

wild_child__
0

Så du sitter i samma sits som jag :P Håller också på med den skiten :P har bara lyckats fylla ut en hel logg bok med olika förslag på va arbetet skall handla om :P Men efter igår så funderar jag på något praktiskt för att slippa så mkt skrivande som möjligt… Och med hjälp av klasskamrater mm så skall vi försöka ordna en dag här i Gbg på nån plats med massa aktiviteter och folk från olika ställen som skall tjöta osv.. bla bla bla man kan fortsätta i evigheter, men tänkte på att dra in en insamling till just djur som behöver akutvård etc vilket även illrarna som finns självklart skall bli delaktiga i =)

Men man får väl se hur de går =) Lycka till med ditt iallafall

Fluffpuff365
0

Oh vad kul :) Jag är tyvärr helt ensam eftersom att jag har så jävla dåligt immunförsvar och inte kan vara i skolan varje dag, så nu har alla kompisar redan gått in i grupper och orkar inte ha med mig eftersom att jag är sjuk så ofta ;P

sarae
0

men du kanske kan göra något om hur det är att ha iller. För och nackdeler, uppfostring. vad man skall tänka på. Vad som ofta händer om man skaffar ilelr utan att veta vad det e för djur (omplacering) etc.

Theres
0

Jag vill vara med på film :D

golf.ifokus.se

Fluffpuff365
0

Haha du får gärna vara med på film om du kommer hit ^^

Fluffpuff365
0

#6 Jättebra idé! Ska spåna lite^^

Theres
0

Gör typ en reklamfilm om illrar som kan visas och sen typ att man behöver stöd i form av pengar till omplaceringar m.m…. allt i ett…

golf.ifokus.se

Fluffpuff365
0

OH! alla idéer är så bra.

holtz
0

Reklamfilmen lät bra, I think :)

NoraDede
0

ja bra ide thessan den va ju helt super=)

Fluffpuff365
0

Jag tror faktiskt att jag ska köra på den. :) Tack Thessan!

Theres
0

:D Glad att jag kunde hjälpa till.

golf.ifokus.se

Fluffpuff365
0

:D

Alley-Pang
0

Jag har också det där förbannade projektarbetet men ska göra en utställning med tavlor och fotografier föreställande kroppen. Kanske slänga in något foto på min lilla illerälskling också ^^

Lycka till iaf!

Fluffpuff365
0

Visst är det drygt? :(

Crispig
0

Själv ska mitt projekt handla om hur man kan göra om gammla kläder till nya kläder :P kommer bli slitigt där…

Fluffpuff365
0

Haha coolt :)

wild_child__
0

Vårat projektarbete måste handla om något inom djurområdet…

Fluffpuff365
0

Det låter roligt :) mitt måste innehålla film.

Crispig
0

tja vårat me :) Men jag går achitektur och design  så de e ganska stort område :P allt e design :)

wild_child__
0

tycker egentligen att alla områden e stora så, de e ju så svårt att hitta nått som man vill göra oxå…

sarae
0

#24 om du vill göra nått om illrar så hjälper jag gärna till. har massa material ;)

Theres
0

När jag hade projektarbete så gjorde jag bara en vanlig spelfilm, hade egentligen ingenting med mitt ämne att göra, gick ju natur. Men det var lite golf och löpning med i den, så jag fick göra den iallafall, eftersom jag hade haft idrott :þ Sen hade jag haft drama och så så det blev okej att göra en film fast det inte hade något med natur att göra alls =)

golf.ifokus.se

[tiiia]
0

#26 var det tvunget att ha ngt med ens utbildningsinriktning att göra? vi fick göra exakt vad vi ville Fundersam

Fluffpuff365
0

vi måste göra inom vårat "område" vet inte, Det kanske är nya regler :P

wild_child__
0

jo men jag tror att de är nya regler, för alla måste göra inom sitt "område" tror jag

Biffsipi
0

Jag tog studenten nu i våras och jag tycker du ska göra ett arbete som du kan känna dig stolt över. Gör nått som kan göra en stor betydelse och som du kan få användning för i framtiden. Tänk på att de går att göra ett stort arbete fast man inte tror att man kommer att lyckas. Tänk på att dom kollar på processen och resultatet.

Jag själv arrangerade en modevisning med några klasskompisar.    Å jag kan säga att de var absolut inte lätt! men vi klarade det, är stolta över det! och jag kan känna att de har hjälpt mig nu när jag är ute i arbetslivet.

Så tänk ut nått riktigt bra om de du tycker om, som illrar och rörlig bild =) de kan ju bli värsta grejjen. LYCKA TILL!

Fluffpuff365
0

wow. Alla gör så fina grejer och man kan ju tro att jag har jättebra med iller + film, men jag är så satans dålig på idéer. Skulle ni folk vilja ställa upp på intervjuer och liknande?
Telefon eller över msn? Och de som bor i närheten, t.ex sarae som har en stor erfarenhet och flera pälsar, kanske jag kunde hälsa på och filma lite? Behöver all hjälp jag kan få eftersom att jag är ensam med mitt arbete.

Robinsnel
0

jo illerfolket ställer nog gärna upp ;)

iaf jag… tyvärr är jag utan internet nu så du får ringa om du vill…

Fluffpuff365
0

Jättesnällt :D

sarae
0

jag ställer oxå gärna upp om det skulle hjälpa

Fluffpuff365
0

Ja det skulle det :) Jag hör av mig när jag fått igång hela arbetet :)

holtz
0

Jag och mina tjejer finns här också om det skulle behövas :)

Fluffpuff365
0

Haha alltid :) Vilka otroligt snälla människor det finns här!

TottsiGirl
0

#37 Jag finns ju i Uddevalla oxå om du behöver låna lite illrar eller så :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Fluffpuff365
0

Jättesnällt :D!

Beafer
0

jag håller också på med projekt nu. är så arg på mej själv. skulle ha valt att sy illerprylar, men kom på den idén för sent >.<

Fluffpuff365
0

vad gör du nu då?

Beafer
0

nu ska jag sy barnkläder och trycka tröjor :)

Faxlin
0

#42: Va? När du hade kunnat sy saker till mina pälsar. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

#42 och mina ;)

Beafer
0

#43 jag veeet Skrikandes det hade varit något jag verkligen skulle tycka var roligt. synd bara att jag kom på det försent. men jag kan ju sy illerprylar endå när jag har tid :)

Faxlin
0

#45: Gissa vad roligt jag och mina pälsar hade tyckt det var då. Men jaaaa gör när du hinner. I lila eller rosa. hihi Eller någon gräll neonfärg. ;-)

Audiatur et altera pars

Beafer
0

absolut :D jag tror vi har både rosa och lila fleece i skolan :) om det inte är slut förstås. har en massa andra roliga tyger också :)

Faxlin
0

#47: Då tycker jag du kan överraska mig och pälsarna. Tänk på Maya Piraya :-)

Audiatur et altera pars

Beafer
0

absolut :D så fort jag får tid över så ska jag sy något roligt :) kanske tillomed kan göra maskinbroderi på grejorna med pälsarnas namn på :)

Faxlin
0

Ohh, kommer du ihåg vad alla mina pälsar heter? Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

Beafer
0

mja, nästan så ;D

Gasoline
0

Hur går det med arbetet? Vet inte hur långt du har kommit men du snackade något om frågeställningar och då poppa min idee upp om titeln "vill du verkligen ha en iller?". Då kan man ju ta upp allt som krövs och tillägga att det blir mycke omplaceringar pga dåligt informerade nybörjare och att det börjar bli dåligt om bra stamtavlor då det parats hej vilt.

Vill bara skriva min idee, vet inte om någon redan skrivit det eller om det är det du håller på med just nu då jag inte orkade läsa igenom allt. Lycka till!

Fluffpuff365
0

#52 Jag har inte börjat ännu, har bara lite tankar om det. Ska börja med allt på måndag och jag tycker att din frågeställning är jättebra. Tack så mycket :)

AlbaStiffler
0

Mmm, du skulle kunna samla in lite statistik från forumet om hur många illrar som omplaceras varje år och använda det… borde gå att kunna få fram sån statistik! :-)

Fluffpuff365
0

Ja :)  Men hur gör man?

AlbaStiffler
0

antingen ber du Åsa om hjälp att komma åt antalet annonser, eller så räknar du själv under rubriken omplaceringar. Vet inte hur länge de ligger där dock, de kanske är svåra att komma åt efter en viss tid?

Eller så kontaktar du tex STIF eller nån annan illerförening och ber dem räkna ut hur många omplaceringar DE skött. Men dessa är ju bara ett fåtal av det verkliga antalet som är gigantiskt många fler.

Fluffpuff365
0

Jo, det kanske inte ens är möjligt att ta reda på antalet :/

anetka
0

Jag tyckte att projektarbetet var jätteroligt. Och precis som #30 säger så känns det bra när man har gjort något som man kan ha nytta av eller som man tyckte om. Min polare och jag reste till Köpenhamn för att lära känna staden och allt vad den har att erbjuda unga människor med liten budget. Vår slutprodukt blev en liten guide vid namn "Den fattiga studentens guide till Köpenhamn". Låter löjligt kanske, men det är det bästa jag gjort på länge. Lärde mig mycket, inte bara om staden men också om mig själv (!).

Hade tänkt fatta mig kort men det sket sig.. Mitt tips är iaf att välja ett ämne som du gillar och har kul under tiden. På iller-området (vilket jag tycker är en kanonidé!) finns det ju många som ställer upp. Jag med!

Fluffpuff365
0

Jo, detta ska bli jätteroligt! Det ska det verkligen, men det känns lite tråkigt att det bara var 30% som fick godkänt på sina arbeten förra året (på mitt program). Känns lite som att det är skitsvårt att få G där…