Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 293 ggr
Sid&Selda
0

Erfarenheter med barn

Är det någon som har någon erfarenhet med att illrar tar lite mera hänsyn med tanke på biting och lek när dom märker att det är ett barn dom leker med?

Hur brukar illrar vara med att markera rang mot barn?

Här är det snack om en tjej på 7 år.

JossanH
0

Med så gamla barn har jag lite erfarenhet. Hade tex en Iller som bet barn. Han var annars väldigt snäll men när det kom till just barn så sa han alltid till innan att han inte ville ha med dom att göra. Inga ordentliga bett utan mer markerande bett. Hade en Iller som var gudasnäll mot alla. Bonus brorsdottern som då var 8 fick bära runt på honom utan problem.

Sajtvärd på Iller.ifokus

kredka
0

Nej tyvärr illrar är inte snällare mot barn vissa kan tom tycka att det är roligare att "jävlas" med barn då barn reagerar mer häftigt än vuxna - börjar tex hoppa och springa och illern tar det som lek- speciellt när illern är på extra busig humör. Här hemma har vi en 9 åring som tycker ibland att det är för jobbigt med illrarna och vill inte ha dom i samma rum.

Välkommen till ferretplanet.se :)

VeronicaKahlbäck
0

Jag har heller aldrig märkt någon någon särbehandling mot barn. Min erfarenhet kanske inte är så mycket att lyssna på heller eftersom jag nästan aldrig låtit barn träffa min illrar och när det väl har hänt har det varit illrar jag känner VÄLDIGT väl och "vet" att dom varit kolugna i alla situationer. Dom flesta jag haft har ju inte varit det…

För mej hänger det också mycket på barnen, är dom djurvana och är bra med djur är det en sak men är dom inte det så skulle jag nog inte ens släppa fram den snällaste. Beror på att jag är väldigt rädd för att det skulle bli någon dum situation och illern skulle bli rädd eller i värsta fall skadad.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus