Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 213 ggr
Norrskenets
0

Måste bara få skriva av mig...

Nu är det blandade kännslor, jag är jätte glad för Saffi och Saga men för ett tag sen så fick min kära moster reda på att hon hade cancer i huvudet, och då hade hon gått till en annan läkare i sju år och klagat på att hon hade så ont i huvudet. Läkaren har i sju år skickat hem henne med huvudvärkstabletter utan att fundera, kanske är något alvarligare?! men tydligen inte!

Sen bytte hon äntligen läkare och då började dom undersöka varför hon hade så ont. Nu visar det sig att hon har cancer på högra hjärnhalvan , några veckor innan hade hon haft lite dålig kontroll på högersidan, kunde inte hålla i ett glas utan att hon kunde helt plötsligt tappa det.

Hur som helst så, nu har dom opererat henne två gånger. En andra gång pga av att det blev rester kvar. Snart får hon komma hem men om en cirka vecka så ska dom börja med behandlingar och då kommer hon att tappa allt hår, men det värsta är att det tydligen är en agressiv cacer tumör, så hon kanske inte ens kommer att klara sig.

Blir såå arg! Det är tur att jag inte vet vem den läkaren är. För då hade jag åkt dit och bankat skiten ur honom! >=´( Han är tydligen anmäld nu men han lär bara få böter och inte få jobba som läkare igen. Men han har ändå tagit min moster liv! Hade han börjat undersökt det första året så hade hon haft bättre odds! Sist jag såg henne va dagen innan hon åkte till sjukhuset för att operera första gången och hon va så glad och posetiv och det gör mej också arg för att hon är så stark och ändå kanske hon inte kommer att klara sig.

Vet inte vart jag ska ta vägen! Vill bara slå läkaren tills han hamnar på sjukhus, förlåt men jag känner verkligen så här. Hoppas bara att min moster hinner få rättvisa. Och att läkaren kommer att få vad han förtjänar i framtiden, hoppas han får en elakartad cacer han också!…

sarae
0

nämen gumman! usch va hemskt! det är fukktansvärt att läkare kan tabba sig så! skickar en stor trödt kram och håller alla tummar jag kan för din moster

Norrskenets
0

tack, ja man blir så arg..till och med en vanlig människa skulle börja fundera om man har ont i huvet hela tiden. sitter här och gråter, tur man har sina sömntutor som man kan krama om…

Faxlin
0

Usch vad hemskt. förstår att du är arg, ledsen och frustrerad på samma gång.
Sänder en massa tankar och önskningar om att allt ska gå bra med henne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

Tack Åsa, ja man känner sig hjälplös, vet inte vad jag ska göra..

Satmaran
0

Känner igen det där. Kvinnor blir ofta nonchalerade just för att de är kvinnor. En kvinna med ständig huvudvärk, blir oftast inte ens undersökt alls, inga prover tas. Läkarna utgår från att det är psykosymatiskt och skickar hem henne med recept på migrän-piller. Samma sak med infarkter och mycket annat.

Däremot om en man kommer in med huvudvärk eller smärtor i bröstet, då drar de igång det stora maskineriet med en gång.

Känner med dig illertjejen. Man är så maktlös i en sådan situation. Hoppas bara att allt reder sig till slut.

Kram på dig.

VeronicaKahlbäck
0

Nu blir det kortslutning i tangentbordet igen, många tårar..
usch vad hemskt! Jag litar aldrig på en läkare har ett antal dåliga erfarenheter, jag frågar och kräver alltid en massa när jag är där.
Jag hoppas att det blir bättre, massa kramar från oss här hemma.
hoppas även rättvisa angående läkaren inte bara en varning!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Norrskenets
0

Ja men det verkar ju verkligen som om det är så, när ska det bli jämnlikhet mellan man och kvinna i sånna tillfällen… Tack så hemskt mycket

och tack alla för att ni bryr er, kramar om er alla

skrollan
0

usch vad hesmkt. Jag beklagar verkligen. Jag har haft precis likadant i nu 4 år, med huvudvärk i princip varenda dag och jag får bara svar att det är stresshuvudvärk och att jag ska ta en tablett och gå hem. Det är jobbigt när man inte vet vad det är. Kramar till dig

villhailler
0

åååå om jag bara fick knäcka nötterna på han fy fan i helvete .. uch.. men ändå lär de vara skönt å veta äntligen va de var för fel .. *KRAMAR STORT*

Silvers
0

Visst blir man trött?! :(

Jag har haft extrem huvudvärk i 13 års tid nu.
Första gången jag sökte för det gick jag i lågstadiet, då sa läkaren att jag skulle äta mer regelbundet, att maten var mitt problem.
Först i högstadiet kom de fram till att jag hade epilepsi..

När jag började medicinera försvann min huvudvärk i en månad, sen kom den tillbaka (gånger två) och istället för att undersöka vart den kom ifrån, så gav de mig mer medicin..

Nu kämpar jag ihjäl mig för att minska ner min medicin för att bli fri från huvudvärken.. Det är sjukt!

Sara
0

Alltså, det är synd att det inte fungerar som i USA där man kan stämma läkarna (sjukhuset) på massor av pengar.

Inte för att pengarna hjälper din moster att överleva men det får läkarna att tänka till lite innan de nonchalerar någon! Iof så är de försäkrade men om de felpraktiserar så blir försäkringen skyhög.

Sara

Norrskenets
0

#6 Tack, nä jag kommer inte kunna lita på nån läkare iaf=/

#8 va jobbit, fattar inte varför dom inte kollar upp det. Sätt ner foten och kräv att du vill att dom ska undersöka va det kan vara.kramar

#9 jo det är du inte ensam om. det är bra att dom hittade det men frågan är om det är för sent=´(kramar om

#10 fy f#*n va dåligt, man kan inte låta bli att fundera vad dom har lärt sig när dom pluggade upp sig till läkare. också att ge medicin fast dom inte visste vad du egentligen har, ååhh va arg jag blir på alla dessa okunniga läkare!

#11 ja om det ändå kunde ha bättre lagar här i sverige. Min moster hade åkt dit där läkarn jobbade och stog i receptionen, hon sökte läkaren men han gick inte att nå för tillfället, då pratade hon så högt till henne i mottagningen så att kunderna hörde vad hon sa, hon nämde hans namn och allt han hade gjort. Så bara den dagen tappade han nog kunder*rätt åt han*

Soffi
0

Är jätte ledsen för din skull och håller alla tummar och tassar som finns för att allt ska bli bra. Den läkaren borde inte få ha läkarlicensen kvar.

Hittar du vem det är hjälper jag gärna till att läxa upp. Jag kan hålla honom så kan du slå ;)

Massa tröst kramar!

Norrskenets
0

#13 ja hoppas verkligen hon klarar sig så hon kan se till att läkaren inte får jobba inom sjukhus eller nått sånt igen, han lär tappa den, annars tycker jag att sverige´s lagar bara blir knäppare och knäppare.

Ja det får du gärna göra, värsta är att han får ligga på sjukhus eller värre isåfall. Det är vell tur att jag inte vet vem det är men jag "slår mig på fingrarna" för att inte ta reda på det för då blir det nog stor risk att jag åker dit för misshandel *kramar tillbax*

AlbaStiffler
0

Nä, för att bli tagen på allvar som kvinna måste man vara duktig och kräva vården man behöver. inte alltid så lätt… Mycket lättare att bli överkörd. *Suck*

*muttrar argt*

babsan
0

vilka idioter det finns alltså !!! förstrå verkligen att du mår så nu !!! håller tummarna stenhårt för din moster nu…

*tröstkramar*

Ceciliaolucifer
0

Finns det ingen ansvarnämnd eller liknande?

Sara
0

HSAN kan man anmäla och då även för släktingars räkning.

Sara

Norrskenets
0

#15 jo, men då är det oftast att man tänker: men läkaren vet vad han gör..tragiskt nog

#16 tack, jo man mår inte så bra inombords…men tack vare mina älskade pälsklingar så kan jag dölja att man är ledsen, arg och frustrerad.

#17/18 vet inte, jag tror hon har anmält honom. Så det ska vell bli domstol..men det vet man hur lång tid det tar innan den blir och då kanske det är för sent…

Sara
0

Fast jag är inte säker på att sånt här går till domstol utan ansvarsnämnden tar beslut om det.

Fast det här kommer ju i andra hand. Din moster måste först tänka på att orka gå igenom operation och behandling.

Sara

Norrskenets
0

#20Jag är så dålig på det där. Hon har opererats färdigt och nu har dom ändrat sig och hon kommer få komma tillbax om tre och inte en vecka för behandling=/hoppas hon klarar sig igenom det här..=´(

Norrskenets
0

Ville bara säga att jag va hos min moster idag, hon fyller 59år idag, hon va jätte pigg men fick reda på att tumören är agressiv som ni vet men det är 89% att hon inte kommer att bli frisk. Den är bort opererad men den kan komma tillbax om en månad, 3månader eller ett år tex…men hon säger att det är ingen idé att gräva ner sig utan att hon tar den dagen då när den kommer. Tycker hon är så otroligt stark! =´)

NoraDede
0

ja gud vad stark hon är hälsa henne att jag beundrar hennes extremt stora mod & vilje styrka=)

Norrskenets
0

#23 Det ska jag göra=) Jag beundrar henne så mycket=´)