Göris till veterinären del 3
Idag va det dax för Göris operation. Den skulle ta en timme och 15 minuter. Och hennes operations tid va kl 9. Och dom skulle höra av sig och berätta hur operationen gick. Men det kom inget samtal förrens ca kl 13. Så man blev lite orolig. Tydligen ska ha det inte hunnit sprida sig, så vi får hålla tummarna att dom inte missat nått. Och hon va redo redan nu att åka hem. Och operationen hade gått jätte bra.

Vad skönt att höra! Förstår att ni hann bli nervösa när det dröjde med telefonsamtalet, huua..! Hoppas tjejen blir bra nu!
Jag hoppas allt går bra och att det läker som det ska.
Roligt att höra att det inte spridit sig.
Ja det va en lättnad att höra att hon redan nu va redo att åka hem. Va lite orolig att sövningen skulle ta hårt på henne.
Gud va skönt att höra!

Vad skönt att höra. tänker på Göris och dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
gud vad skönt att höra!
Det var skönt att höra att allt är bra med henne, och pussa mycket på henne.

Åh vad härligt att det gick bra med operationen.
Skönt att det gick bra!
Det var ju inte så länge sedan Trazan opererades så jag kommer ihåg precis hur nervös jag var innan han hade vaknat till lite och de ringde.
Sara
Just nu är jag inte glad på väsby. Göris har inte fått mat sen kl 5 imorse. Dom hade slängt påsen med mat och vatten plus skålarna. Sen fick manne vänta en timme efter att han betalat på att få Göris och få prata med veterinären. Sen skulle sköterskan som slängt påsen leta upp den. och resonera så att Hon har ju fått drop. Hon är tydligen jätte mager sa manne och hon låg i vattenskålen och bara drack länge. Blir så arg när man lämnar mat och vatten och säger till dom att hon ska ha det efter operationen.

#10verkligen oansvarigt! stackars Göris=´(
att dom ens har mage att göra så!!

skönt att det gick bra :)
vilka idioter !!! stackars Göris :(
Jisses!
Varför slänga det även om de tyckte hon klarade sig på droppet?
Sara
#14 Sköterskan trodde det tillhörde en katt. Men man slänger inte en påsa med matskålar och burkar och flaskor. Hon hade fått droppet vid 13 tiden. Och Manne fick henne vid 19. Och hon hade inte fått nått mer dropp under dom där timmarna eftersom dom inte vågar göra nått med henne när hon är vaken.

=O shit vad taskigt !!!
# 15 Tss.. Klara de inte av att hantera djuren så borde de inte ta emot dem!
Dessutom så om hon nu var så pass vaken att de kände sig rädda för henne så kunde hon gott ha fått mat.
Sara

Fyfelifan va vissa är urbota dumma… det var faktistk taskigt att de inte hade bättre koll än så. En iller är ju helt utmärglad och kan ju tom vägra äta om den varit utan mat så länge… Stackarn, inte nog med en jobbig operation, man ska dessutom behöva svältas… *grrrr*
Om inte har man lärt sig något till nästa gång. Ge utförliga instruktioner till veterinär/assistent om mat och skriv en lapp och sätt på buren för säkerhets skull.
men så tycker jag det är med många sköterskor, jag ger alltid utförliga instruktioner till dom. även fast det är hos väsby, det är ju egentligen bara jannis, ash och marie som har koll på illrarna där och dom har ju så mycket annat att göra. jag skulle oxo bli förbannad, men det finns ändå inget annat ställe jag känner mig säkrare att lämna mina illrar till…
Vilken tur att det inte var sjuksköterskan som opererade Göris iallafall 
Förjävligt att kunskapen inte når fram trots att vi illerägare informerar så mkt som vi gör.
Skönt att hon har fått komma hem nu 
Idag är Göris pigg, hon äter och dricker och går på toa som hon ska. men hon är så mager. Först kommer revbenen och sen är det inte mycke hull innan rumpan kommer och den är bening den med. Men hon äter och det är huvudsaken.
Hoppas det går bra med henne och att hon mår bra
Hur stor var tumören? Har ni skickat den på analys?
Vad kostade operationen?
Sara
#23 Jag vet faktiskt inte
Allt som dom gjorde igår kosta lite mer än 4000 kr.
Såg nyss att Göris är röd på magen. Som ett lilaaktigt blåmärke över nästan hela magen. Är det nått som kan komma eller nått farligt så vi får åka in med henne och kolla upp det?
Personligen skulle jag definitift ringa och rådfråga veterinär. Då även säga att man kan skicka över bild för att de kan se. Jag skulle definitift kolla upp de.
Det ser helt normalt ut Sofie!
Så såg Trazan oxå ut och det är för att när de öppnade henne så höll de isär såret så de kom åt ordentligt.
Sara
Däför blir det blödningar i huden och därav blåmärken.
Sara
#28 Vad skönt att höra. För jag tycker såret ser jätte fint ut.
Ja det ser fint ut.
Det är sytt va? Håll lite koll bara så hon inte börjar dra i trådarna när det börjar läka och klia.
På Trazan så sydde de på insidan och limmade utsidan. Sen fick jag med 2 kragar till honom. Jag frågade dem hur de trodde jag skulle kunna få dem att sitta fast…
Fast sen kom jag på att man kan ha sele på illern och knyta fast kragen i selen. Men Trazan brydde sig inte om såret så jag hade ingen krage på honom iaf.
Sara
Ja det är sytt med tråd som lossnar av sig själv. Göris brukar va väldigt duktig och klok så tror inte hon kommer slicka och ha sig. Men hon är under uppsikt :)
Ja de är duktiga illrarna med att inte tugga på tråden.
Sara
Sofi! Honudin salva finns på apoteket, det lindrar och påskyndar läkning av blåmärker. Det fick jag köpa åt Tigern när han var blå över hela magen. Köps på apotek och är inte dyr, det är en stor tub och så är den dryg. Är inte säker på stavningen men gå dit och fråga!
Ja, Göris blåmärken har redan blivit mindre :)
Göris ska på återbesök på Lördag. Hon har börjat odla ny päls ordentligt nu. Svansen har det inte hänt så mycke på. Det verkar som dom hos veterinären sytt med lite fel tråd. Den skulle försvinna av sig själv efter 10 dagar. Nu sitter vi med alla trådar kvar precis som det gjorde efter operationen och det har nu gått 21 dagar. Så det ska bli intressant på Lördag och se om dom måste utstätta henne för att ta bort tråden när det läkt ihop så fint.
usch, hoppas att det ordnar sig fint med stygnen! :)

Keep us updated!