Arga över illernamn på baby
Vi har bestämt att babyn i min mage ska ha ett namn till minne av Leonora. Blir de en kille blir namnet Leon och en tjej Leonora…
Vi fick veta om graviditeten strax efter Lilla Noras död!
Skrev om detta på familjeliv dvs sajten för föräldrar eller de som lever med barn etc..
De blev en del lovord men MÅNGA blev riktigt förbannade och tyckte de var kränkande att kalla sitt barn med ett namn till minne av bara en iller…
BLEV RIKTIGT ARG - FÅR VÄL KALLA MITT BARN EFTER VAD JAG VILL!
Fick ett upplyftande mail sen av en kille som tyckte jag skulle stå på mig Att föräldrar kalla ju sina barn efter bilnamn etc…
Själv heter jag Tanja och de var inte vanligt på 70-talet i lilla Åsele i Västerbotten med annorlunda namn. Blev tillfrågad om jag inte skulle byta till Maria Anna eller Sara eller nåt vanligt namn. Inte för att de är fel på de namnen. Men jag är stolt över mitt annorlunda namn. Och babyn ska heta Leon eller Leonora ändå…
De är mest värdigt…
Dessutom var lilla Nora väldigt busig och babyn sparkar och lever rövare med sin mor den med…
Tycker det är jättefina namn du har på förslag.. :) Förstår om du blir arg på dom som anser det kränkande tycker det är jättefint. Om jag någongång skulle få en son skulle ja gärna döpa honom till Ted :)
Här på jobbet har vi en tjej som döpte sin dotter till Sol efter sin gamla häst Solis :)
så stå på dig tycker namnen var jättefina :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Det är väll självklart att man får döpa sitt barn till minne av någon man älskat!!! Gah!!!
golf.ifokus.se

Vem 17 blev arg för det? Vad töntigt… det är väl din ensak. Tyckte det var jättefina namn. Leon speciellt gillar jag, gillar ovanliga namn. Själv är jag ensam om mitt i sverige och gillar det super. Lite struligt bara att alltid behöva dubbelförklara sitt namn och bokstavera. *suck* men men, unikt är unikt! :)
haha det var det mest korkade jag någonsin har hört! att folk ska lägga sig i sådär, hade dom inte vetat att det inte var efter din iller så hade dom säkert inte sagt något om leonora/leon! Stå på er och jag tycker det behövs lite fler "ovanliga" namn i samhället, inte bara anna å anders överallt. ;)

Tror inte dom förstår att man älskar sina djur, tycker absolut att du ska döpa eran bäbis till nått av dom namnen, tycker det är vackert gjort=) skulle sj kunna göra det.

Gud så dumt.
Andra blir sura när man inte behåller namn som gått i släkten.
Har själv kommit på att jag nog döpt min första son efter en underbar corgi-valp som jag var hundflicka åt när jag var 13.
Annars vet jag inte vart namnet Tim skulle kommit ifrån då jag inte känner någon som heter det *ler*
tycker det är löjligt att folk blir sura över det:/ vissa förstår verkligen inte vad ett djur kan betyda för en
dessutom tycker jag att de är fina namn:)! tycker med att tanken är fin att man döper någon man älskar efter någon man älskar..(låter lite konstigt hihi men ni förstår =D )
det blir jätte fina namn som ni valt! =)
stå på dig!

Som sagt så håller jag med om att det är fina namn ni valt!
Folk döper ju sina barn efter tex seriefigurer så varför inte efter en speciell iller!
Fint tycker jag att ni tänker på det sättet ni gör….
Det är ju ett jätte fint namn. Jag förstår verkligen inte varför det stör folk? Jisses får man döpa sin unge till pigelin så kan man väl få döpa sitt barn efter ngn som har betytt oerhört mkt för en :) Folk gnäller så mkt. Stå på dig :)
Leon och Leonora är jättefina namn!
Sara
Det tycker jag är helt underbara namn båda 2, hade Peter jag fick 85 varit en flicka, så hade hon hetat just Leonora eller Nora för kort. Så det är väl helt OK namn tycker jag.
Leonora och Leon är fina namn och var ursprunget till namnen är din/eran ensak och det ska folk strunta i (enligt min mening) ;)
vet ju vilken sajt du skrev på,det säger väl allt,har tom fått skäll av en där för att jag hade iller,det var djurplågeri att ta in vilda djur från skogen för ens eget höga nöjes skull…eh (har en tamiller och ingen vildiller)
Tycker du valt jättefina namn och självklart skall man kunna föra vidare vackra namn som någon haft som betytt mycket för en.
Folk döper ju dessutom barn till allt från bilmärken,till seriefigurer och tv-spelsfigurer och jag vet inte allt.
Hade själv hellre blivit döpt efter ett älskat husdjur än tv-spelsfiguren mina föräldrar gillade förr.
Stå på dig och lycka till med den kommande bebisen.

Jag tror ditt barn kommer ha det roligare när han eller hon kan förklara varför hon/han heter som hon/han gör.
Jag heter maria, och varför? Det enda mamma kunde komma på var att hon hade haft en bästa kompis som hette det när hon var 16, men den tjejen var dum i huvet.. ja, tack?

Namnen är klockrena och som sagt, det är er ensak vad erat barn ska heta!! Jag vet oxå att man lätt kan bli grillad inne på familjeliv, så strunta i dem och kör ert eget rejs:D
hoppas allt går bra och lycka till!
Bebisar e så undebart:D