OT Emot swebus totaltförbjud
Hej!
Det har nu blivit kännt att Swebus-Express har gjort totalförbjud emot djur. Inga djur får åka med ombord på bussarna.
Tycker det är fel så jag har gjort en namninsamling. Om du heller inte tycker om det så får du gå in och skriva på.
putt ;)
putt ;)

tack Skrollan =)

puttar
påskrivet!
nu har jag oxå skrive på=)

jag med

jag med
Jag och min sambo också :)

Påskrivet här med! 

Skrivet på nu jag med=) Hur många underskrifter behövs ungefär?

#11: Dessto fler som skriver på dessto bättre är det. Är vi tillräckligt många hoppas vi på en förändring av detta förbud.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
håller med, meddela kompisar också :)

listan bara växer och växer. Nu har det blivit över 300 namn. KANON!!! =)
oj det är bra=)

det är riktigt bra =)

Hur många medlemar är det här inne? tycker isåafll att det inte borde va nå problem att få in alla oss här inne=)

tycker det med. Men fortsätter att putta upp denna tråd =)

putt och även iFokus sajterna som finns=)
*putt*
puttar

tack för alla puttar =)
jag har skickat runt på min msn lista till kompisar :)

kanon =) det finns en tjej i norge som är fast där med sin katt bara för att swebus inte tar emot dom.
nej, e det sant. dt är fruktansvärt!!
nej, e det sant. dt är fruktansvärt!!
har skrivit på
skrivit på
505 underskrifter

helt jäkla underbart. tror att jag eventuellt kommer skicka in listan lite tidigare.

Jag tycker ärligt talat att många djurägare har för höga krav.
Jag tycker att det är jättebra att Swebus sätter stopp för djur på bussarna. Jag förstår att det skapar problem för många. Men det är ju faktiskt så att det går att åka tåg med djuren istället. Ja det är dock dyrare - men alternativet finns ju.
Jag skulle skriva på ifall det var sista möjligheten att frakta sina djur kommunalt. Men som det är idag så stödjer jag faktiskt Swebus beslut. Jag har ett syskonbarn som är svårt allergisk och förstår faktiskt vilket helsike det är för honom att ta sig kommunalt ibland.

#31, man kan inte anpassa hela samhället efter alla. Går lika väl vända på det, kan inte allergikerna åka tåg?
Bedrövligt med allt snyftande från ytterligheter som driver igenom saker genom bilda opinion. Förhoppningsvis har Swebus endast tittat på det ekonomiska. Det skulle iaf jag göra om jag hade företag.

#31: Jag själv tål inte vissa djur men är riktigt allergisk mot starka dofter. Och det är ofta jag måste låta bli att kliva på en buss på grund av att folk duschat i parfymer. Men det är fullt okej. Och jag som allergiker förstår att man inte kan anpassa hela samhället efter min allergi. men att se allt svart vitt känns fel. Vad är det som säger att de inte kan ha vissa allergifria bussar. Det skulle vara bättre för alla.
Sedan gäller inte diskussionerna på den lokala trafiken utan på långfärdsbussarna.
Audiatur et altera pars
På något sätt känns det som det är fler människor som känner allergiker som reagerar starkt på hur svårt dom har det än vad allergikerna själva gör… hmm…
Min mamma e allergisk mot hur mycket som hälst (bland annat katter och äpplen) men jag har aldrig hört henne klaga.

#31 Nu är de inte till alla ställen de är smidigt med tåg. Då jag åkte och hämta Lilla Nora i Arvika var de smidigt för då gick de direktbuss : Jönköping-Karlstad och sen tåg till arvika… Hade jag däremot åkt tåg hela vägen hade jag ej tagit mig ifrån arvika och ville ogärna bo hos den jag hämta illern hos…HOTELL är lite väl dyrt…
Ha däremot skrivit på listan… SNART förbjuder de alla studenter, sjukskrivna, pensionärer, alla svarta etc…
Jag som ej tagit körkort än och tycker att jag inte har råd med detta… (Om inte någon av er vill sponsra??? ) … brukar ofta åka lokalt med mina illrar men nu får man hålla sig ifrån illerträffarna och sitta hemma med illrarna om karln ej kan ställa upp… HEJA SWEBUS! :0/

som jag vill påpeka igen. Att jag vill försöka få svwebus-express att ta varannan buss istället för att göra ett totalförbud.
Då tjänar alla parter på det hela. Djurägare kan åka buss med sina djur och allergiker kan åka buss utan att dö och swebus förlorar inga kunder.

putt
Har signat upp mig
Mvh Jenny

de var säkert en djur hatare som kom på detta *morr* *fräs*

#39 haha ja kanske det. =)
Vem är det som bestämmer sånt egentligen? Jag har nog aldrig hört någon klaga över djur på bussen, har bara hört folk sitta och säga: aaaaw.
Tycker att de ska ta bort fyllegubbarna istället, för de får en däremot att må illa.
Men totalförbudet, gäller det även ledarhundar? För jag menar ledarhundar har ju fortfarande päls som kan göra en allergisk. Fasen (ursäkta) vilken dum grej de har hittat på!

Nä, synhundar får följa med på bussarna, så står det på deras hemsida i alla fall. Kollade runt där igår och skickade ett klagomail till dem. Svaret jag fick tillbaka var (ordagrant):
Hej
tack för dina synpunkter. Förstår att du tycker detta är dåligt men företaget har tagit detta beslut.
Vänliga hälsningar
Hanny Olsen
hanny.olsen@swebusexpress.se
okej. Kul att de bryr sig om sina kunder.

andra har fått svar att detta går inte att ta bort eller något liknade. Tycker dom borde bli trötta nu vid detta laget.

För mig är Swebus det enda sättet att ta mig fram och tillbaka till Oslo där jag levererar och hämtar chinchillor flera gånger om året. Med tåg skulle en tur och retur resa ta nästan 11 timmar. Ingenting jag skulle utsätta mina djur för. Med Swebus tar det knappt 4 timmar t o r. En himla skillnad. Just nu har jag två chilla-bebisar här som väntar på att få komma till sina nya ägare och en chilla som sitter i Oslo och väntar på att få komma hem till mig. Och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det hela.
Och som flera har sagt innan, man behöver inte ta bort det här förbudet helt, men göra så att visa avgångar får man ha djur på och vissa inte. Det skulle underlätta väldigt mycket.

Djur bussen borde de heta hehe

Bästa sättet att ändra ett sådant här beslut är att gå ut och be folk att bojkotta dem. Om de inte får några biljetter sålda så måste de ändra sig. Allt handlar om ekonomi i företagens fall. den lilla människan struntar de i.
Audiatur et altera pars

precis så nu sitter jag och tummar på ett bra brev som jag kan tänka mig att skicka till media. Måste få ut detta på bättre sätt. Internet är bra men inte tillräckligt bra.
nu hra sambon skrivit på också. ska be mamma och pappa med syskon

ska be mamma å prata med dom .. hon är busschaför.. en snäll sådan ;)

#50 haha jag tror att de flesta busschaufförerna är snälla =)