Jobb och illerägare?
Hej. jag som inte är illerägare men planerar att bli innom några år undrar hur ni gör med illrarna när ni går till jobbet? Stänger ni in dom i ett rum eller får dom springa lösa? Hur länge kan man vara ifrån sin iller utan dåligt samvete? Visst alla illrar är väll olika men iaf..
Tackar för svar.
M.v.h Kim
jag jobbar inte, men jag pluggar. Hos mig har illrarna tillgång till hela lägenheten (utom badrum och klädskrubb) och de racar runt fritt även när jag inte e hemma. De verkasr stortrivas när matte e borta, men själv saknar man dem jämt tycker jag ;) så länge de har mat och vatten och utrymme att röra sig på klarar de sig rätt länge ensam, har man dessutom fler än en klarar de sig längre. bara man ser till att aktivera dem när man väl kommer hem
Mina är ju tre stycken, så de har sällskap av varandra, de har tillgång till hela lägenheten, förutom toalett å sovrum. Men de verkar mest sova när jag är borta. sen hör de när jag kommer i hissen, å väntar vid dörren. Så fort jag kommer hem är det dags att leka tycker de. så då busas de en massa. men tror inte att de lider av att jag jobbar :)
När vi inte är hemma har vi delat av så de har tillgång till kök och hall. :) När vi e hemma får de även vara i vardagsrum och datarum. Sovrum och toalett är alltid förbjudet :) Dock gör ju Frodo sina rymningsförsök över avspärrningen titt som tätt ändå och FÖRSTÖR! illerjävel :)

Som sara säger klarar de sig bra om de har mat, vatten, rena lådor och varandra. Jag brukar ta en snabb vända runt lägenheten innan jag går för att kolla att inga farliga grejer ligger framme osv. Hemma hos oss verkar det som att det är jag som lider mest av att lämna pälsarna ensamma.

Alba och Stiffler har till¨gång till hela huset, men ligger mest i vårt sovrum och slöar när vi jobbar… det är sällan de förstör något när vi är borta. De är mest aktiva när vi är hemma… hehehe…