Löpande hona och lukt
Det här är ju mina första tjejer så jag har ju ingen erfarenhet av löpande brudar. Men Lily har börjar lukta något extremt mycket iller! Hennes vulva är inte svullen och hon beter sig helt som vanligt, om möjligt lite piggare, men hon luktar så sjukt mycket! Brukar honorna börja lukta innan vulvan svullnar? Hon luktar gott iller men hennes lukt har satt sig i deras sovskåp och det luktar i hela TVrummet när hon är där och busar!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ja mina har börjat lukta starkare ett tag innan men inte så himla som du beskriver henne.
#1 har ju träffat löpande honor som luktat rätt så mycket, men då har de varit i full löp och då har det gått att jämföra med lilys lukt. Har annars aldrig känt en hona lukta så starkt som hon.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#2 jo dom luktar ju mycket mitt i full löp. men kanske hormonerna i kroppen är på högvarv men vulvan inte startat ännu bara. inom någon dag kanske den är fullt svälld. kan gå fort
#3 fast hon har luktar starkt i flera veckor. Veronica reagerade på det när hon hade dom hos sig och det var ju ett tag sedan nu.. Det har förstås blivit en starkare lukt men man har reagerat på den länge och senaste veckan har hon luktat så här sjukt mycket.
Sajtvärd på Iller.ifokus

ok mysko

Kan bekräfta att hon luktade här, hela mitt hem luktade Lily. Alla som kom hit reagerade på att det inte luktade som vanligt.
Mina tjejer har antingen brunstbeteende eller vårbeteende men ganska säker på att det är det förstnämnda. Ska vi försöka få till grupprabatt någonstans? 😛
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#6 och då luktar hon mycket mer nu!! ;D Ja, grupprabatt! Men Vicente och Alice, som också borde börja få vårkänslor nu, visar inget alls ännu vilket är sjukt skönt. Hoppas jag slipper chippa dom i år också!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#7 När hon var här luktade hon ändå lite gott, gissar att det gått över nu :P Som svar på frågan i din TS så har jag ju bara mina tjejer som haft chip och där har jag sett svullnaden först, i efterhand kunnat minnas förändrat beteende. Tycker dock inte mina tjejer luktar som tjejer brukar heller, tycker honor kan lukta gott men dom luktar mest ingenting hehe…
#8 jo hon luktar gott fortfarande! :) men en aaaaaning för mycket ;) det tyckte jag iof när Marcello var brunstig också sist. Enda illern jag hatat brunstlukten på var ju Sanji, men kan ju ha berott på att det var i den där må-illa-fasen av graviditeten och att hela lägenheten STANK! Skurade golvet i köket där han bodde, 3 ggr en dag pga lukten haha.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ännu en vecka har gått sedan jag skrev inlägget och fortfarande inga andra tecken på brunst. Förutom att hon är lite mer framåt om pojkarna är i närheten. Så idag fick Marcello ta ett tag i hennes nackskinn när jag höll fast honom och hon själv gick fram. Han höll i ett tag, men får se om det kan hjälpa damen i någon riktning ;) långchansning.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#10 Haha, kanske ska komma till dej och skrämma mina tjejer ur ev brunst 😛
Kanske ser vulvan något större ut än innan nu de senaste 2 dagarna men bara marginellt.. Hur lång tid brukar det ta från den börjar svullna tills dom är i full löp?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Har ju bara varit med om det själv en gång och som jag minns det gick det sjukt fort, typ några dagar. Då handlade det också om ett chip som gick ut.
Kan honor löpa utan att vulvan svullnar? Killarna är ju grymt intresserade av henne och hon är inte riktigt sig själv då hon inte direkt flyr från dom om dom kommer i närheten utan poppar och nosar intresserat på dom. Tycker ju att den kanske är pyttelite större än innan men den har inte ändrat sig på 3 dagar och det är en marginell skillnad.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det tar ett bra tag innan vulvan svullnar helt. Du kan få kolla in på Zpirulina på lördag, så kan vi jämföra. Hon började svullna pyttelite i helgen som var och sedan har det stannat där. Killarna har varit väldigt inrtesserade av henne och även Seraphina som inte ens har börjat. Därför har jag nu delat av gänget ordentligt.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Tack Nettan! Ska kolla henne! Har ju bara erfarenhet av Hannas Willa och hon svullnar upp rejält på bara ett par dagar!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nu har vulvan verkligen svullnat så idag åkte vi och chippade henne! Var lite nervös då hon ju är lite känslig för hur man behandlar henne men det gick superbra! :D Inte ett enda litet pip, trots att matte höll fast lite i nackskinnet och veterinären tog i för kung och fosterland för att komma igenom huden, men så stod ju husse med vitaminpasta att äta på så inte ett ljud. *otroligt stolt matte*
Sajtvärd på Iller.ifokus
Och! Det kostade inte mer än 1230:- :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har gått och funderat över precis samma saker som dej här hemma den senaste månaden Jossan. Min Lyra, aka Dashing Ferrets 'Faster Than Ever', började plötsligt förpesta oss med brunstlukt för att sen stanna av och göra mej förvirrad. Jag har pendlat fram och tillbaks mellan att vara nästan säker på brunst till att misstänka att det bara var falskt alarm. Nu är alla brunsttecken som bortblåsta igen men jag har stenkoll på henne iallafall. Hon har bara varit chippad i ca 1 år och gjorde mej som sagt förbluffad då hon fick alla brunsttecken utom den svullna vulvan jättesnabbt. Kanske kan hårdhänte bästisen Iorek Byrnizon hunnit ta saken i egna händer och tagit henne ur brunst utan min vetskap, oavsett så är det som om inget hänt här hemma just nu.
Även om jag varit med om massa brunster tidigare så blir jag alltid nojig då det gäller just den här tjejen av nån anledning, hon är ingen vanlig guldklimp. Hoppas det här bara var ett falskt alarm, ett litet wake up call för att göra mej beredd på vad som komma skall, för jisses vad fjantig och trött i huvudet man blir av att noja sej över illrarna då saker faller utanför planeringen.😉
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!