Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 456 ggr
MissFerret
0

Två bedårande Juveler kvar !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu är det bara Rubin och Smaragd kvar som söker efter ett varaktigt hem.
De är nu 10 1/2 vecka gamla och är chipmärkta, veterinärsbesiktigade och vaccinerade. De kostar 3000 kronor styck och det ingår stamtavla, köpeavtal, regnummer, snuttefilt och foton/film av de första 9 -10 veckorna. Båda är albinotjejer som är vana vid barn och 100 % lådtorra. De är väldigt busiga men har lärt sig att tår och fingrar ska man ta försiktigt med även om de ibland glömmer bort förbuden i lekens hetta :)
Mamma till valparna är Mellanhedens Isis och pappa är Maskot.

Intresserad ? Skicka ett PM eller ett e-mail till mellanhedenstamillrar@hotmail.com

telefonnummer 040-6271780 Mobilnummer 073-5429638

ferretgirl
0

Har du fått sålt en till, det var bra. Nu hoppas jag att det är någon ska nappar på dom andra 2 också, för dom är bedårande små töser som verkligen har gjort sig förtjänta av att komma till ett eget boende nu.

skrollan
0

hoppas det löser sig och kommer till bästa hemmet :)

MissFerret
0

#1 och #2

Tack ! Jo jag hoppas också att det löser sig snart. De är verkligen helt underbara tjejer.

ferretgirl
0

Synd att jag inte har mera plats, hade gärna velat ha en liten albino tjej till. Du vet hur förtjust jag är i dom, älskar min lilla Lina och min Nanooq, men Lina är en speciell liten dam :-)

MissFerret
0

#4 jo jag vet…. Du har det trängre än vad jag har ;) …. man blir ju såååå sugen på en ny valp…. men man måste försöka att tänka på gamlingarna så att de får en bra ålderdom… Krama släkten från oss alla mig, erica och just nu 10 terrorister Kyss

ferretgirl
0

Ska jag göra, det samma får du göra. Tittar ev ner nästa lördag eller söndag om du är hemma då, men jag ringer senast på torsdag eller fredag och hör hur det går.

MissFerret
0

#6 Ska du inte till träffen i High Chaparal ? Jag måste dit den 21 och leverera tre valpar

sarae
0

#7 åååh kommer du till HC?? va kul! då får vi träffas IRL då ;)

MissFerret
0

# Ja det gör jag :) Äntligen säger jag bara…. så jag kan få ge vampyrbarnet en stor puss :) och även en från pappa Baloo. Valparna som jag ska leverera är ju halvsläkt till Buffy… Deras gamlemormor är ju Tiffanie :)

ferretgirl
0

Jo, vi ska upp till High Chaparall, men då ses vi där istället då. Har med STIF grejer till dig som du får lämna till den som ev ska ta över vem det nu blir.

sarae
0

#9 åh va kul! vampyrbarnet hehehe det stämmer sååå bra ;) härligt att få se valpisar!!! vilka e det du ska leverera?

MissFerret
0

#11 Jag ska levera Topaz, Ametist och Pärla…
MEN jag har ju två lediga tjejer Sara *smile* ska kanske ta upp dom med ? hihi

sarae
0

#12 hehe säääääg inte så ;) jag har redan 2 för mycket hehehe….å snälla sätt adress lappar på töserna så att jag verkligen fattar att de är tinhgade..annars vet man aldrig vad jag kan göra!

MissFerret
0

#13 hmmmm nu funderar jag allvarligt på att ta med Rubin och Smaragd :)

sarae
0

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjj du får inte!! har tillräckliga problem med att förklara för Åsa att jag har fullt hus..behöver inte fler frestelser ;)

Veronica
0

#14 vilken tur att man inte ska till HC…..kunde ju ha blivit 2 vita ullbollar hem i bilen….men men…."inled mig icke i frestelse" heter det väl =) så jag stannar hemma jag!

Amor vincit omnia

skrollan
0

håller med, bvilken tur att man inte ska dit ;)

MissFerret
0

#16 Ingen fara Veronica… Jag kan skicka med en av dunbollarna med Åsa :)

#17 Det finns kanske möjlighet för Åsa att leverera till dig :) *fniss* så det är ingen garanti för att man inte får en valp bara för att man missar träffen i HC *haha*

MissFerret
0

#15 inled mig inte i frestelse…. som Veronica sa :)

sarae
0

#19 exakt….du skulle bara våga! Men vem vet…du kanske kommer hem med fler pälsar än du tänkt när du träffat mina skönheter hehehe ;)

MissFerret
0

#20 haha … ja jag kanske stoppar ner vampyren innan för tröjan…. hmmm kanske inte så bra idé… tror vi hade blivit avslöjade direkt…. *fniss*

Ferret.YinniZ
0

ååh..vill ha !:(

Veronica
0

#18 Det vet jag väl att du kan…..men det är lite lättare att säga nej när man inte gosar med dem =)

Amor vincit omnia

Stj3rnfallet
0

Hur går det för flickorna?=) Verkar de få ngt bra hem?:D

babsan
0

åhh, jag vill ha en albino tjej oxå juu :) men för 2007 är det stopp för fler illrar :P

hoppas du hittat/hittar jättebra hem åt dom =)

MissFerret
0

#24 Nä, har inte fått hem till dem ännu ;o( hoppas snart….
Men du har kanske plats till en tjej oxå Sandra ;)

#25 jo jag hoppas det med… Tack för stödet :)

Stj3rnfallet
0

#26 Haha, har ju plats för all världens djur :P Men först efter att jag har jobbat i slutet av augusti :D

Stj3rnfallet
0

Såg din annons på blocket och jag måste då säga att det var en supersöt bild du hade lagt in!=) Sötnosen ser ut att ha riktigt mysigt :D Hur fin som helst!;)

skrollan
0

puttar åt dig =)

MissFerret
0

#29 Tack Skrollan… väldigt gulligt gjort :)

#28 Tack Sandra ! Jo dom älskar att ligga ovan på transportburen :)

Stj3rnfallet
0

#30 Ja, hon såg ut att ha riktigt mysigt där :D

ferretgirl
0

#putt putt#

MissFerret
0

#PUTT#

Stj3rnfallet
0

putt =)

MissFerret
0

Tack för puttandet :) hoppas på mer sånt :)

villhailler
0

*puttar stort*

ferretgirl
0

#putteliputtputt# Puttar så mycket jag orkar får dessa små skönheter.

MissFerret
0

#Puuuuuttttttttt#

Stj3rnfallet
0

Ingen intresserad än?=/ Konstigt! De är ju hur fina som helst!=)

MissFerret
0

#39 nope ! Jag tror dom sparat en till dig *smile*

Stj3rnfallet
0

#40 Tror nog det ;)

skrollan
0

putt

babsan
0

*puttar*

Theres
0

Albino Räcka ut tungan

golf.ifokus.se

ferretgirl
0

Och söta sådana också #44#, kan nästan äta upp dom :-)

babsan
0

#45 haha, men det skulle ju inte vara bra ;)

Theres
0

Hade jag haft råd så :(

golf.ifokus.se

TizzeTazz
0

Naaaw Massa Söt Ju!! :)

*Puttar Upp*

ferretgirl
0

Puttar

Stj3rnfallet
0

Putt =)

Jenzan
0

putt

babsan
0

*puttar*

ferretgirl
0

Putt igen, hoppas det är någon som nappar nu innan det är försent, tror inte det dröjer så länge till innan båda är borta.

villhailler
0

massa puttar å lyckönskningar å hitta den rätta

Jenzan
0

putt igen

Stinko
0

Putt, putt, putt.
Någon måste det väl finnas som är intresserad av dessa sötnosar? :)

Stj3rnfallet
0

Om ngn av dem är kvar, finns det ju en chans att en av flickorna kommer till mig när jag har jobbat klart :P Men de kommer säkert ha fått hem då!=)

Stinko
0

#57: Hade ju varit kul om någon av dem kommer till dig.. Då skulle vi ha syskon ;)

Stj3rnfallet
0

#58 Jaså?:D Eg. var det ju tänkt att jag skulle köpa Topaz, men ville inte lämna ohonm ensam i 10-11 timmar per dag, så då fick jag avstå, tyvärr =( Men ja, det hade nog varit kul =) Då hade min andra som jag ska hämta sen när jag jobbat klart haft sällskap också =)

Stinko
0

#59: Så ärdet :)
Jasså, Topaz blev jag så förälskad i först!
Näe, inte så kul att lämna en valp ensam så länge, i början vill man ju ha tid att lära känna den osv..

Vart är det du bor? I norraste norrland förstod jag av din presentation, men lite mer specifikt? :)

Stj3rnfallet
0

#60 Jepp, jag var intresserad av Topaz redan från början när jag hade kontakt med Camilla =) Ville ju att han skulle bli min gosing =) Men det blev han ju inte!=( Tur att jag får en kille nu iaf, i slutet av augusti :D Jo, men jag hade ju hunnit ha honom i ca 3 v innan jag började jobba, om jag inte minns helt fel, men jag skulle ha så dåligt samvete över att lämna ohonm varje dag, så därför valde jag att avstå, annars hade han varit min!;)

Jag kommer från Kiruna :P Men är skåning nu :S Haha, nä, men jag ahr flyttat till skåne, eftersom att min pv är där ifrån. Så nu bor jag i Burlöv.

Stinko
0

#61: PMar dig ist, så vi inte "sabbar" Camillas tråd :)

Stj3rnfallet
0

Gör det ;)

MissFerret
0

Tack alla som är så gulliga och hjälper mig att putta tråden…..

Stj3rnfallet
0

#64 Så lite så =) Allt för bebisarna!:D

MissFerret
0

:)

babsan
0

*puttar*

ferretgirl
0

Måste bara tala om att jag höll i både Rubin och Smaragd igår lördag. Dom ÄR bedorade söta båda två, det är så synd att jag har så många som jag har. Hade det inte varit så, så hade jag alldeles säkert tagit en om inte båda tjejerna, men som sagt så har jag många illrar, och då vissa av dom inte går riktigt samman här hemma, så får jag avstå tills dom inte finns längre om si så där 5-6 år eller så.

babsan
0

*puttar* =)

Norrskenets
0

Saga och jag puttar ocksåGlad

cannaydia
0

Hur går det, någon som hört v sig? Hur gammla är de nu?

Stj3rnfallet
0

*Putt* =)

Nea
0

De är väl ca 13 veckor nu om jag har räknat rätt.

MissFerret
0

#71 Jo de är 13 veckor nu tjejerna… de börjar så smått gå in i tonårstrotsen *ler* Det finns en tjej i Landskrona som ska komma och se på tjejerna… hon och hennes sambo är kanske intresserad av en. Sen har jag haft e-mailkontakt med en tjej som skulle höra av sig nu i början på augusti när hon kom hem från sin semester…. Så än är ingen av dem sålda ;(

Theres
0

Jag kan iallafall erbjuda ett bra hem om någon köper en åt mig ;)

golf.ifokus.se

MissFerret
0

Tack snälla ! Fortsätta att putta vidare *ler*

villhailler
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har fått hem mina två i förrgår.detta är en av dom mirra. *putt*

MissFerret
0

#77 oh gud vad söt hon är…..

villhailler
0

ihi tack tack .. de är bara å kolla i mitt fotoalbum så ser du mera ..

Dandeli
0

synd att du bor så långt bort annars hade en av de söta luddbollarna passat oss perfekt Gråter =P

MissFerret
0

#80 Jo men till Malmö från Stockholm går det nog tåg som ibland är jättebilliga ;)

Dandeli
0

kan tänkas det. Men då vi vill kolla att våran lillkille går ihop med den eventuellt nya familjemedlemmen så kan det ju bli en onödig resa.. Tyvärr. =( Men allt bra synd är det.

Nea
0

#82 Två valpar brukar inte vara några problem att sätta samman.

Den som tar valp från Camilla i år får räkna med riktiga energiknippen som skall ha igång allt och alla.

MissFerret
0

#83 hihi tack Nea för att berättar att dom får damp barn *ler*

Nea
0

#84 Vad skall jag annars säga att de är tysta lugna och försynat? Då skulle ju de stackars valpköparna få en chock när de får hem sina små älsklingar. ;-)

Kan tillägga att trots de har energi och är envisa som synden emellan åt så är de jättesnälla. I alla fall den jag har.

Faxlin
0

haha, ja lite damp varning på Ametist med. Men hon är så underbar mellan bettetn och damprycken att det är fullt försvarsbart :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pandae
0

#82 Jag ska upp till stockholm, 24-25 augusti..jag kan ju ta med en valp till dig så kostar inte resa något;)

MissFerret
0

Men tjejer…. Hur ska dom bli när dom har de släktingarna som dom har *LER STORT*

MissFerret
0

"Putteli putt"

MissFerret
0

hmmm fortsätter att putta för mina små tjejer *PUTT*

Stj3rnfallet
0

*Putt* =)

ferretgirl
0

Puttar också upp tråden

Stj3rnfallet
0

*Putt* igen! Har sett sötisarna idag!=) Jättefina är de!=)

Stinko
0
Faxlin
0

Men har de inte hittat hem än? de är ju jättefina.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MissFerret
0

Hmmm… har en chans… ett par i Stockholm är intresserade av Smaragd så vi får se….. Sen är ju Rubin fortfarande kvar

Pandae
0

håller tummarna att de i stockholm vill =)
Vi tar somsagt gärna med en liten päls med oss upp när vi ska dit:)

ferretgirl
0

Håller också alla tassar, tår och fingrar för att allt går i lås med dom uppe i Stockholm, och att även Rubin kommer iväg till ett eget hem snart.

skrollan
0

putt?

MissFerret
0

Ni är så goa som hjälper till att putta min tråd :)

Som det ser ut nu är det Rubin kvar…… och Smaragd ska flytta till Södertälje….

ferretgirl
0

Knuff Knuff

Norrskenets
0

Saga och jag puttar lite ocksåSkrattande

skrollan
0

puttar

elmo
0

Putt, putt

babsan
0

hur går det ?? nån intreeserad ?

elmo
0

*putt*

skrollan
0

putt

AlbaStiffler
0

*Putt*

En iller kvar här verkar det som…

Norrskenets
0

PUTT! PUTT!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.