Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 455 ggr
amandaerixon
0

Söker omplacerings hona

Ja, som rubriken säger söker jag en omplacerings hona, gärna valp! Jag och pojkvännen har bestämt oss för att skaffa en liten! Har inte haft iller innan men pojkvännen har haft i familjen :) Hon får gärna vara hundvan då vi har en dalmatiner på 9 månader. Har du frågor så fråga på! Mvh Amanda & Henrik

JossanH
2

Hej! Kul att ni fastnat för iller :) Illrar föds vanligen på våren så att få tag i en omplaceringsvalp såhär års är svårt. Däremot finns det i stort sett alltid omplaceringar i omlopp. Ang hunden så finns det aldrig några garantier för att hund och iller kommer gå ihop så ni bör ha en bra plan för hur ni kan lösa situationen om det inte funkar. Kan ni ha hus/lägenhet avspärrat så länge illern lever och att djuren ändå får den tid de behöver tex? Sedan har förstås även storleken på hunden betydelse i och med att den kan skada illern om det blir för upphetsat bus, men man ska också ha i åtanke att en liten iller kan få för sig att bestämma över en stor hund. Har man en plan och är beredd på att allt kan hända är chanserna stora att det blir lyckat :) Med tanke på bilden; har du gnagare så måste dessa bo på betryggande avstånd från illern. De kan vara både uppfinningsrika och smarta när det kommer till "mat"… Lycka till i sökandet! Ni kan ju alltid kolla in uppfödare nu till nästa år om ni inte hittar någon iller nu :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

amandaerixon
0

Hej & tack för svar! Ja vi har möjlighet att spärra av, våran tjej är väldigt nyfiken men när hon väl vet vad det är struntar hon i det, vad de än är så hoppas det blir så nu med! Och att illern accepterar också, så de kan visa ihop! Ja precis ja kikar runt lite hos olika uppfödare. Och nej det är en bild på min förra hamster som tyvärr gått bort.. :) Mvh Amanda & Henrik

illernettan
1

OT

Kommer ihåg en illerträff för massor med år sedan, då hade en vän med sig sin dalmatiner. Vi släppte lös alla illrar i ett stort rum där det fanns plats för alla, hunden också. Det slutade med hunden vallade alla illrar 😃. Det var något av det roligaste jag sett. Hunden var så försiktig och illrarna hade skitkul medan dom "retade" hunden 😃. Hunden var ju van från sin "egen" iller hemifrån så hon visste precis hur hon skulle göra. Det var en gott trött hund som for hem sen 😃.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.