Ni som har chipkastrerat
Hur mycket har det kostat för er :D?
Har inte kastrerat så men chippat pga binjuretumör och det är ju samma kostnad. För chippet betalade jag runt 1000:-
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kostar något annat än chippet? :o Eftersom att du sa att bara chippet kostade 1.000 :)
Betalata mellan 800 - 1300 kr för hela ingreppet (eller ja, den på 1300 togs av försäkringen då de var mot binjuretumörer).
Så jag har förstått det är det både emot löpandet för honor och binjuretumör..eller hur?
940:- chippad och klar på Falu djursjukhus för ca 3 veckor sen.

#4 ja det funkar även på hanar, därför kallas det för kemisk kastrering ;)
okej :) bra då vet jag, tack för alla svaren :D
Min iller blev stucken/biten av en geting idag HEMMA i LÄGENHETEN, helt otroligt, jag förstår inte hur det kan ha skett.. Det känns ganska så läskigt speciellt då man har fobi för just getingar.. Suzy mår iallafall bra verkar det som men sur som s*t*n var hon när hon blev stucken/biten.. ):
#7 Vi hittade våran Valle för ett tag sedan när han precis hade haft ihjäl en geting, vette tusan hur han hade lyckats med det :S
hej..läste vad ni skrev…min hane är bara 3 mån men vi vill kastrera när det e dags….hörde att efter 6 mån skulle gå bra…är det farligt att kastrera på vanlig sätt…..hur går det här med chip till?
#9 Finns många trådar om det :) Det är inte farligt att kastrera på vanligt vis MEN det finns tydliga tecken på att tidig kastrering (vanligen kastrerar man ju någon gång mellan 6-12 mån) ökar risken för binjuretumörer senare i livet. Binjureproblem är mycket vanligt och man hoppas nu kunna minska det genom att sätta in ett suprelorinchipp istället för att kastrera. Då går illern ur brunst och beter sig som en kastrerad iller. Chippet håller i ca 2 år. Sedan måste man sätta in ett nytt eller kastrera då. Bestämer man sig för att kastrera är det ju bra att göra det så sent som möjligt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#10 På vår Bogey höll det i drygt 1,5 år. Han hade visserligen inte gått upp i full brunst men kulorna hade ramlat ner igen från att ha varit obefintliga till pepparkorn. Hade vi inte fått hem lilla Imie så hade vi nog väntat tills han började visa brunstbeteende men vi valde att chippa om så han inte skulle bli för mycket på henne.
#8 jag tror getingarna hittat någon väg in typ börjar gräva hål i väggarna :s helt sjukt.. Man blir ju ganska rädd

Suzy är chippad. Det gjorde jag när jag vaccinerade dom !
//Denise
//Denise
#13 va redan? :o

#13 Hon frågade ju om Suprelorin-implantat, inte id-chip.
Groggie fick vi tyvärr kastrera ganska tidigt pga av att han skulle sätta på skrollan hela tiden, drog henne i nackskinnet så hon skrek!
Då visste jag inget om chippet, men vet mera om det nu.
Men han kastrerades som sagt strax efter 6 månader kanske, och är numera tre år och redan opererats för binjuretumör =(

#14 nej bara id- chippad
#15 Jo jag kom på det efter ett tag :) Är lite snurrig i huvet :S
Skriver först, tänker sen liksom :D
Sorry allihop, bli inte förvirrade eller arga över vad jag skrev. Trodde det vara id-chip hon mena först men sen så satte hjärnan igång och fungera :D
//Denise

Betalade £30 for Nisse och £35 for Lars
// Amanda
Senaste chippet kostade 1255kr ute på Värmdö djurklinik.
Som hittat!
Jag o Jossan chippade Willa och Marcello idag, 1120 för chippet, blev 1400 för mig med moms o allt totalt, tyckte det var i dyraste laget, blir att göra det någonannanstans nästa gång..
Vi betalade 1080kr för Mr.frost förra veckan och 850kr för mercedez för 1år sedan=/ På samma ställe,Dom är jävla bra på att öka priserna.
#21 hmm…ca 20-25% det var en rejäl höjning… 
#20 vart gjorde ni någonstans? Om jag förstått rätt bor ni typ linköping? Tänkte åka dit såna fall med groggie eftersom jag numera bor i hultsfred.
#23 Vi bor i Norrköping men här är det jättesvårt att hitta veterinärer som vill utföra något alls på iller.. :S
Så ja, vi åker till linköping! Båda Valla och Jägarvallen chippar. Jag valde jägarvallen när jag chippade Skit av den enkla anledningen att han ultraljudades där samtidigt. Annars tycker jag att valla har ett par duktiga veterinärer och sköterskor när det kommer till att hantera och vara någorlunda påläst på iller.
Tror chippet låg på ungefär samma peng på båda ställena.
Sajtvärd på Iller.ifokus
1500 för 3 stycken men vi var också de första stammisarna på den lilla praktiken så vi fick snäll priser i början ^^
Jag gav runt 900kr för chippet på criss.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
tack jossan :) Ska jag åka upp dit med groggie när det blir dax :)

Ska chippa Erkan i morgon 1375:- kommer det att kosta enligt uppgift.
Ska ifrågasätta priset då jag ser att "Bogey" chippat för 940:- för bara någon månad sedan då jag beställt tid på samma ställe. Att dom höjt med över 400:- på någon månad verkar enligt mig orimligt?!
Medarbetare på sajten irishcob
#28 Håller med, men det kanske är dyrare på deras filial ;-)
För jag antar att det är där du ska chippa eller?
För 1½ år sen var det runt en hundring billigare.
Hoppas du får en duktig djurskötare som gör ingreppet. Första gången gick det på en sekund så Bogey hann knappt reagera medan andra gången som vi gjorde i år så var det ett klatter som skulle sätta chippet och Bogey var måttligt glad efteråt.

Toppenbra, kvinnlig veterinär. Dock inte alls kunnig på iller så hon berömde mig för att ha så pass god info själv.
Anledningen till att det kostade 435:- mer än vad "Bogey" betalat var att dom krävde veterinärundersökning före insättning av chip eftersom det var vårat första besök och man då vill kontrollera hälsostatus innan ev behandling gjordes.
Allt som allt med undersökning och insättning av chip tog minder än en kvart. Beröm för iller i mycket god kondition, möjligen något fet, men inte ovanligt fet för årstiden ;)
Medarbetare på sajten irishcob
Puttar upp Ang agriatråden
Sajtvärd på Iller.ifokus
När vi chippa mercedez 2009 betalade vi 850 2011 betalade vi 1200 hona på mr frost 2010 kostade det 1080 och sist 2013 kostade det 1185kr väldig skillnad från hona och hane det är gjort hos samma veterinär med:P
Mins inte vad det kosta sist. Tror det var 950 eller 1200 på vettris
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.